Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون، وزارت کشور 10 روز مهلت دارد تا حکم شهردار را صادر و ابلاغ کند گفت: امروز شهردار پایتخت به وزارت کشور معرفی می شود.

به گزارش ایرنا علی اعطا روز سه شنبه پس از انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از زمان ابلاغ قانون بازنشستگی تا زمان اجرا ،شهرداری تهران چهار روز مهلت دارد و وزارت کشور هم 10 روز برای صدور و ابلاغ حکم شهردار مهلت دارد.
وی فزود: اگر وزارت کشور طی چهار روز آتی حکم شهردار را ابلاغ نکند شورای شهر به موضوع انتخاب سرپرست می پردازد.
اعطا افزود: بر اساس قانون اگر وزارت کشور حکم شهردار را صادر نکرد و شورا شهر در انتخاب خود پافشاری داشت موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع می شود اما به طور طبیعی انتظار می رود که حکم شهردار منتخب شورا در زمان قانونی صادر شود.
وی در مورد انتخاب سرپرست نیز اظهار داشت: اگر فرآیند ارائه حکم شهردار تهران طولانی شود و مهلت قانونی خروج افشانی از شهرداری هم پایان یابد، باید به سراغ انتخاب سرپرست برویم و ترجیح ما این است که این اتفاق روی ندهد.
وی درباره موضوعات مطرح شده در فضای مجازی بر علیه عباس آخوندی و تاثیر این موضوعات بر روی نتیجه آرا و انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران گفت: این نوع رفتار ها طبیعی است اما در مورد انتخاب اعضای شورا باید گفت 2 کاندید منتخب روز گذشته حدود یک ساعت در کمیسیون های تخصصی شورا حاضر شدند و برنامه ارائه دادند و هر دو گزینه انتخاب شورا انتخاب های مناسبی بود.
اعطا در ادامه با توصیه به شهردار تهران اظهار داشت: مشکلات بسیاری از جمله آلودگی هوا، ترافیک و وابستگی شهرداری به درآمد های ناپایدار در شهر مطرح است که شهردار منتخب باید نسبت به این موضوعات و تحقق برنامه پنج ساله توسعه، احتمام داشته باشد.
تهرام/7244/3225 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری لرستان گفت: شهردار نمونه براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

عنایت میرزایی به تجلیل از شهرداران نمونه استان در آیین گرامی‌داشت شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: انتخاب شهردار برتر بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و در سه حوزه ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این دستورالعمل تعداد شهرداران انتخابی بیش از یک شهرداری خواهد بود.

مدیرکل دفتر شهری استاندار گفت: با توجه به این دستور عمل در لرستان از ۷شهرداری تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • امروز، پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها