Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اندیکا گفت: کشت پاییزه محصولات کشاورزی در سطح حدود 14 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان اندیکا آغاز شد.

شاهرخ شهنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه با توجه به بارندگی مناسب سال آبی جاری شرایط مطلوبی برای کشت پاییزه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پیش بینی می شود 6 هزار هکتار از سطح زیرکشت اندیکا به گندم و هشت هزار هکتار به سایر محصولات نظیر جو، کلزا و یونجه اختصاص یابد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیکا افزود: برای توزیع نهاده های کشاورزی مشکلاتی نظیر حمل و نقل داشته ایم که امیدواریم در روزهای آینده این مشکل برطرف شود.
وی اظهار داشت: حدود 250 تن بذر و نهاده های شیمیایی از ابتدای فصل کشت تاکنون بین کشاورزان توزیع شده است.
شایان ذکر است که در سال زراعی گذشته از سطح 6 هزار هکتار گندم بدلیل خشکسالی تنها 550 تن محصول توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.
کشت محصولات پاییزه از اواسط آبان شروع شده و تا اواخر آذرماه ادامه خواهد داشت.
عملیات کشت در شهرستان اندیکا به صورت سنتی و مکانیزه انجام می شود.
اندیکا در فاصله 180 کیلومتری شمال شرقی اهواز واقع شده است.
7159/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انديكا كشاورزي كشت محصولات پاييزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری