Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان گفت:کشتارگاه‌های دام لرستان تا یکم آذر ماه امسال به دستگاه پیش سرد مجهز می‌شوند. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ استانها لرستان نظرات

غلامرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با بیان اینکه برای وضعیت کشتارگاه‌های دام استان قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، افزود: در لرستان 10 کشتارگاه دام وجود دارد که تمامی این کشتارگاه‌ها ملزم به تجهیز پیش سرد شده‌اند و با توجه به اینکه دستگاه پیش سرد نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد این کار اجتناب ناپذیر است و به طور حتم باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون بسیاری از کشتارگاه‌های استان به دستگاه پیش سرد مجهز شده‌اند ولی ما پیش بینی کردیم تا یکم آذر ماه 97 همه آنها به پیش سرد مجهز شوند، برای انجام این کار نیز به تمامی شبکه‌های دامپزشکی استان، استانداری و جهاد کشاورزی نامه رسمی دادیم که از یکم آذر ماه همه کشتارگاه‌ها باید به دستگاه پیش سرد مجهز شوند، در غیر این صورت دیگر اجازه کشتار به آنها داده نمی‌شود البته حدود 20 ماه است که این پروسه دنبال می‌شود و پیگیر قضایا هستیم.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان عنوان کرد: دستورالعمل سازمان دامپزشکی  کشور و مصوبه استانداری را داریم که کشتارگاه‌های استان به طور حتم باید مجهز به دستگاه پیش سرد شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شش کشتارگاه‌ها لرستان زیر نظر شهرداری‌ها اداره می‌شود حتی مجبور شدیم برای تجهیز پیش سرد در این کشتارگاه‌ها با هماهنگی و مساعدت استانداری، شکوائیه حقوقی تنظیم و شش شهردار را به دادگستری بفرستیم که امیدواریم تا یک ماه آینده همه کشتارگاه‌های استان مجهز به پیش سرد شوند.

توکلی گفت: در بحث تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش سرد، در استانداری جلساتی داشتیم و در آنجا مصوب شد که وام 4 درصد با بهره پایین در اختیار کشتارگاه‌ها قرار گیرد تا شهرداری‌ها راحت‌تر بتوانند این کار را انجام دهند ولی چون کشتارگاه‌هایی که زیر نظر شهرداری‌هاست، بانک‌ها از نظر قانونی نمی‌توانند به آنها وام پرداخت کنند با مساعدت استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قرار شد از طریق برنامه و بودجه به هر کدام از شهرداری‌هایی که دارند کشتارگاه‌ها را اداره می‌کنند وام 100 میلیون تومان وام پرداخت شود مابقی هزینه آن را نیز می‌توانند از بودجه جاری شهرداری‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز می‌تواند برای راه‌اندازی پیش سرد در کشتارگاه وارد سامانه شود و برای این کارها وام 6 درصد بگیرد خاطرنشان کرد: هم اکنون کار تجهیز کشتارگاه خرم‌آباد به پیش سرد به اتمام رسیده به طوری که 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان  با بیان اینکه پیش سرد کشتارگاه‌های الشتر و نورآباد به زودی افتتاح می‌شود تصریح کرد: پیش سرد کشتارگاه پلدختر نیز فردا افتتاح می‌شود.

وی اظهارداشت: در کشتارگاه بروجرد یک سری مشکلات داشتیم که متاسفانه برای نصب پیش سرد مجبور شدیم مسئول مربوطه را مجدد به دادگستری بفرستیم چون حدود یک سال پیش در جلسه‌ای که با نماینده شهردار در فرمانداری این شهرستان داشتیم قول داد که این کار تا 20 روز دیگر آماده می‌شود اما این قول تاکنون عملی نشده است.

توکلی افزود: در کشتارگاه بروجرد دارند به صورت زیر ساخت کلی، کار را انجام می‌دهند به طوری که کشتارگاه به صورت جدید ساخته می‌شود ولی ما فرصت نداریم و تا یکم آذرماه اگر این کشتارگاه به پیش سرد مجهز نشد بالاجبار دیگر اجازه کشتار به آن نخواهیم داد.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور  تهران بزرگ گفت: هدف از بکارگیری خودروها و موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین، اعمال قانون، جهت کاهش ترافیک و ایجاد نظم بیشتر است.

به گزارش مشرق، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخوردها به صورت جدی انجام شده است و کارهای جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی افزود: به زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودروهایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این ترددها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جاهایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان
  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود