Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@03:28:05 GMT

سریال «حوالی‌پاییز» ادامه‌می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۱۶۴۷

سریال «حوالی‌پاییز» ادامه‌می‌یابد؟

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سریال «حوالی پاییز» به کارگردانی آقای حسین نمازی و تهیه‌کنندگی آقای سعید پروینی این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان حساس این سریال لحظات ملتهبی را برای مخاطبان رقم زده است.  

این سریال پیش از این «بازگشت» نام داشت. سریال «حوالی پاییز» ملودرامی عاشقانه در خصوص عشق یک جوان ایرانی به یک دختر عرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگی آن را حسین نمازی، براساس طرحی از آقای حمید نعمت‌الله و خانم معصومه بیات در 20‌قسمت برعهده داشته است. در این سریال از یک بازیگر زن عرب هم استفاده شده است.

بیشتربخوانید :کسانی که مرا نمی‌شناسند به من فحش می‌دهند/ از حضورم در «حوالی پاییز» پشیمان نیستم سریالی‌که‌می‌توان‌تماشاکرد!

حسین نمازی از سینماگران جوانی است که در کنار تدریس سینما، تاکنون یک فیلم سینمایی بلند به نام «آپاندیس» هم ساخته است. این فیلم با موفقیت قابل قبولی همراه شد و همین منجر به دعوت از این فیلمساز جوان برای تولید سریال تلویزیونی شد. حوالی پاییز با موضوعی عاشقانه و با محوریت جوانان وارد مرحله تولید شد. از همان ابتدا اخبار منتشر شده نوید سریالی مخاطب‌پسند را می‌داد. کارگردانی آینده‌دار و ترکیب متنوع بازیگران این انتظار را به وجود آورد که شبکه سه سیما شب‌های دیدنی‌تری را نسبت به قبل خواهد داشت. قصه به سرعت و بدون مقدمه زیادی کارش را آغاز می‌کند.

مشخص می‌شود دختر عرب داستان روزگاری عشق پسر سربه‌راه خانواده‌ای بوده است. حال مسائل مختلف باعث شده آن دختر به عربستان برود و در آنجا ازدواج کند. همین خط داستانی می‌تواند برای جذب مخاطب کافی باشد اما به‌مرور شاخ و برگ بیشتری به داستان اضافه شد. هرچند که برخی معتقدند تعدد مطرح کردن مسائلی مثل روابط دختروپسر، فضای مجازی، تولید ملی و... ممکن است کمی باعث شلخته شدن و حتی شعاری شدن کار شود اما در کل کارگردان تمام سعی‌اش را کرده با تمام معذوریت‌هایی که ما می‌دانیم-و احتمالا نمی‌دانیم!- کارش را آبرومندانه پیش ببرد. همین تلاش‌ها باعث شده حوالی پاییز مجموعه‌ای باشد که هرچند بی‌نقص و ایده‌آل نیست اما قطعاً از میانگین استاندارد تلویزیون هم پایین‌تر نرفته و مخاطبان قابل توجهی را به خودش جذب کرده است.

تقدیرخانواده‌شهدااز«حوالی‌پاییز»

پس از گذشت چند قسمت از این سریال، داستان به حادثه‌ای تلخ و مهم رسید که مخاطبان را غافلگیرکرد. در سریال حوالی پاییز ماجرای خانواده‌ای به تصویر کشیده شده است که دو فرزندشان در سال‌94 برای مراسم حج راهی عربستان شده‌اند، این سریال به خوبی استرس و نگرانی که در آن سال خانواده حجاج تجربه کردند، به تصویر کشید؛ ساعت‌هایی که در آن تلفن‌ها از دسترس خارج شده بود و خانواده‌ها خبری از حجاج خود نداشتند. 
شهریورماه‌۱۳۹۴ در حج تمتع فاجعه دردناک سقوط جرثقیل رخ داد که در این فاجعه بیش از صد زائر خانه‌خدا جان به جان‌آفرین تسلیم کردند. در این بین 11ایرانی از جمله آقای احمد حاتمی، از دانشمندان ارشد علوم فضایی کشورمان نیز به شهادت رسیدند. مسوولان سعودی علت اصلی فاجعه سقوط جرثقیل را باد شدید عنوان کردند که برخلاف ادعاهای آن‌ها که دلیل این حادثه را طوفان اعلام کرده بودند، پایگاه خبری «المواطن» ادعای مقامات و مسوولان سعودی در این باره را دروغ و نادرست دانست. همزمان با پخش سریال «حوالی پاییز» از شبکه سه سیما که مربوط به فجایع رخ داده در حج‌۹۴ به‌ویژه شهدای مسجدالحرام و شهدای منا است، خانم فرشته روح‌افزا یکی از اعضای خانواده شهدای مسجدالحرام که همسر خود را در این فاجعه از دست داده است، با اشاره به اینکه این سریال ما را به یاد لحظات آخر با عزیزان‌مان می‌اندازد، می‌گوید: «حاکمان غاصب سعودی عزیزان ما را به شهادت رساندند و در دادگاهی که مشخص نیست با حضور چه کسانی برپا شد، پرونده شهدای مسجدالحرام را مختومه اعلام کردند.

این امر در حالی است که هنوز نه‌تنها برای ما بلکه برای هیچ‌کسی معلوم نشده که مقصر اصلی این فاجعه دردناک چه کسانی هستند.»
 وی ادامه داد: «در این فاجعه تنها کسی که همراه خانواده شهدا بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با فرمایشات خود به خانواده شهدای منا آرامش می‌دهد اما ما توقع داریم تمامی مسوولان برای پیگیری جنایات آل‌سعود در حج‌۹۴ به صورت ملی و بین‌المللی اقدام کرده و تا رسیدن به نتیجه دست از تلاش برندارند.» خانم روح‌افزا به «فارس» گفت: «برای ساخت این سریال از ما نیز مشاوره خواستند. فکر کنم نه‌تنها من بلکه تمام خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام با دیدن لحظه خداحافظی دو برادر با خانواده و آشنایان اشک ریختند و به یاد عزیزان از دست رفته خود افتادند. سریال «حوالی پاییز» خاطرات خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام را زنده می‌کند. شهدای مکه و منا از شهدای مظلوم‌اند. در حرم امن الهی در حج به شهادت رسیدند و ما هم به‌شدت از سوی مسوولان کشورمان در فشاریم تا صحبتی نکنیم. در رابطه با شهادت آن‌ها باید تمامی مسوولان موضع‌گیری بین‌المللی داشته باشند. به‌طور مثال، مجمع جهانی اهل بیت؟عهم؟ باید این موضوعات را مطرح کند که چرا دانشمندان کشورمان در امنیت نیستند و باید به شهادت برسند؟» 

همچنین آقای محمد جواد اخوان، فرزند یکی از شهدا که پدر خود را در این حادثه جانسوز از دست داده است به «تسنیم» گفت: « بر خود واجب می‌دانم تا از عوامل تهیه و تولید این سریال ارزشی قدردانی کنم. چرا که فارغ از برخی نقاط ضعف، ورود کارگردان و عوامل فیلم به این موضوع مهم و اساسی، واقعاً جسارت می‌خواهد و از این منظر قابل تقدیر است.» وی افزود: «من معتقدم در حوزه تولیدات آثار فرهنگی و هنری اعم از فیلم و سریال و... کارهای زیادی انجام نشده و به نوعی این موضوع مورد غفلت مسوولان ذی‌ربط واقع شده است. ورود سریال «حوالی پاییز» با این سوژه جای تقدیر دارد و باید این مهم را به‌فال نیک گرفت. البته من تاکنون موفق به دیدن همه قسمت‌های این سریال ارزشمند نشده‌ام اما از آنجایی که با عوامل سریال ارتباط داشته و جلسات مختلفی داشتیم، در جریان کم‌و‌کیف کار هستم.»سریال حوالی پاییز با تمام نواقص و نقدهایی که می‌توان به آن وارد کرد تلاش کرده به موضوعی مهم که درحال فراموش شدن بوده بپردازد. همین جسارت آن‌قدری ارزشمند است که بتوان به سازندگان این مجموعه نمره قبولی داد. هرچند که برخی از اخبار غیررسمی و شنیده‌ها از تحت فشار قرار گرفتن مسوولان سیما توسط برخی از نهادهای مربوط به حج بابت عدم پخش سایر قسمت‌های این مجموعه خبر می‌دهد.

منبع: صبح نو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال تلویزیونی صداوسیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

خضری پور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین‌ خارجی استانداری کرمان با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کرد.

خضری پور با خانواده شهیدان رضا نورزهی ، محمد قاسم‌ احمدی ، راز گل علیزهی ، معصومه ، لطیفه و نازنین آچکزهی از شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان دیدار و ضمن شنیدن صحبت‌های خانواده شهدا، پیگیر حل مشکلات آنان شد.

گفتنی است در این حادثه شهیده راز گل آچکزهی و معصومه ، لطیفه ، نازنین ( مادر و فرزندان ) به شهادت رسیدند خانواده ای که در واقعه گلزار شهدای کرمان چهار شهید را تقدیم‌ نموده و دو نفر از فرزندان این خانواده مجروح شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟