Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رشت، به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان استانی و بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم قاسمی مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تقدیر از برگزاری این حرکت فرهنگی که به همت حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، گفت: « قرآن کتابی آسمانی است برای احیای قلوب انسانها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: « قرآن کتاب زندگی و عمل به آموزه های قرآنی است که تضمینی برای زندگی دنیا وآخرت خواهد بود.»

قاسمی یکی از علل عقب ماندگی امت اسلامی را عمل نکردن به آیات قرآن دانست و بیان کرد: « آسیب های اجتماعی و فردی خانوادگی در جامعه اسلامی با پناه به قرآن کریم قابل حل خواهد بود البته پناه به قرآن فقط خواندن قرآن نیست بلکه به معنی تدبر در آن است ، اگر تدبر همراه با عمل به آموزه های قرآنی باشد عامل سعادت امت اسلامی می شود.»

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداختن به امر کرسی تلاوت قرآن در دانشگاهها ضرورتی اجتناب ناپذیر است خاطر نشان کرد: « برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در دانشگاهها می تواند زمینه مشارکت دانشجویان به فعالیت های قرآنی را فراهم آورد و از آنجائیکه قرآن کلام الهی است بر قلب و جان جوانان نورانیت خواهد بخشید.»

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم، علی رنجبر مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با برشمردن اهداف برگزاری این مراسم، گفت:« کرسی تلاوت قرآن کریم با هدف ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین علم آموزی در حوزه قرائت و تجوید قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.»

وی ادامه داد: « در این مراسم که با حضور استادان، کارمندان و دانشجویان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، علاوه بر اجرای برنامه های مختلف اعم از تواشیح و تدبر در قرآن کریم، از تلاوت استاد بین المللی حاج محمود لطفی نیا استفاده شد.»

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم با حضور برترین های این کرسی در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد که برگزیدگان این کارگاه در مرحله استانی کرسی تلاوت معرفی خواهند شد.

78 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کرسی تلاوت قرآن حجت الاسلام قاسم قاسمی علی رنجبر کانون قرآن و عترت محمود لطفی نیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کرسی تلاوت قرآن علی رنجبر کانون قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

این دوره از مسابقات به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز (29 فروردین) تا 31 فروردین در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران که با شعار «یادگیری؛ آینده روشن» برگزار می شود، بیش از هزار و 800 شرکت کننده در قالب 316 تیم در 24 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است دکتر طهرانچی پس از افتتاح هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، با حضور در سالن رقابت‌ها، از لیگ‌های در حال برگزاری بازدید و با دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227465 برچسب‌ها محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است