Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- رییس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 200 هزار بیمار به بخش اورژانس و درمانگاه این بیمارستان مراجعه کرده اند.

سیاوش میرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 115 هزار نفر از این تعداد در بخش درمانگاه و 20 هزار و 500 نفر نیز به صورت اورژانسی پذیرش و ویزیت شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این مدت بیش از 64 هزار مورد انواع خدمات بهداشتی و درمانی در بخش اورژانس این بیمارستان برای مراجعه کنندگان انجام گرفته است که 20 درصد این خدمات شامل نوار قلب و بیش از 50 درصد خدمات شامل سرم تراپی و تزریقات و سایر اقدامات بوده است.
وی اضافه کرد: بخش اورژانس این بیمارستان روزانه به طور متوسط پذیرای بیش از 500 نفر بیمار است که خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشک، سرم تراپی، نوارقلب، پانسمان، بخیه و دیگر خدمات به آنها ارایه می شود.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بیان کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت، امسال طرح توسعه بخش اورژانس این بیمارستان با مساحت 2 هزار مترمربع و اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
میرکی همچنین از کمک 90 میلیون ریالی خیران مهابادی به این بیمارستان خبر داد و گفت: از این مبلغ برای خرید قطعات مورد نیاز دستگاهای بخش NICU بیمارستان استفاده شده است.
وی هدف از این اقدام خداپسندانه خیران مهابادی را توسعه امکانات مورد نیاز بخش سلامت در راستای ارتقای سلامت شهروندان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد یکی از بیمارستان های قدیمی آذربایجان غربی است که هم اکنون با چند برابر ظرفیت با 272 تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می رود که علاوه بر خدمات دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می کند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع و دارای یک بیمارستان، 65 خانه بهداشت، 9 مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از 200 مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.
9903/6185/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمارستان مراجعه كننده مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود

کاظم وطن خواه اظهار داشت: خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و با کیفیتی را برای مردم فراهم کنند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آن ها قرار می‌گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان