Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای آزاد سازی عرصه قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد اختصاص یافته است. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید امین قاسمی صبح امروز در جلسه ای که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (عج) لرستان برگزار شد در رابطه با آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد اظهارداشت: با پیگیری‌های استاندار استان و اداره کل میراث فرهنگی لرستان، 15 میلیارد تومان دیگر از مطالبات سپاه برای آزاد سازی عرصه قلعه فلک الافلاک در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به قول مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای اختصاص سهمیه ثبت جهانی ایران به قلعه فلک الافلاک در سال 98 در صورت آزادسازی عرصه آن اشاره و افزود:  هفته گذشته در جلسه‌ای که در دفتر نمکی معاون عملی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور استاندار لرستان، معاون میراث فرهنگی کشور و معاون طرح و برنامه سپاه پاسداران برگزار شد، تفاهم نامه‌ای مبنی بر اینکه در صورت پرداخت کامل مطالبات تا پایان امسال عرصه این بنای تاریخی به طور کامل به میراث فرهنگی واگذار شود، منعقد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان مجموع مطالبات سپاه برای واگذاری عرصه قلعه فلک الافلاک را  69 میلیارد تومان برشمرد و گفت: با اختصاص این 15 میلیارد تومان، 63 درصد از این مطالبات که معادل 43 میلیارد تومان است پرداخت می‌شود.

پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان نیز در این جلسه در رابطه با روند احداث ساختمان جدید سپاه استان اظهار داشت: روند ساخت و ساز ساختمان سپاه واقع در ابتدای بلوار شهید شفیع پور با سرعت در حال انجام است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی محل جدید سپاه استان حدود 20 درصد است.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با پیگیری استاندار، هیأت وزیران در جلسه روز دوازدهم اردیبهشت ماه و به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، منصور بیجار اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر در روزهای پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ در بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین استان با بارش‌های رگباری سنگین فعالیت کرد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها موجب طغیان رودخانه‌های فصلی، زیر آب رفتن اراضی مسکونی و باغات، سرریز شدن سدهای مهم استان در مدتی کوتاه و ایراد خسارات قابل توجه به زیرساخت‌های حساس و مهم اقتصادی و عمرانی گشت که حجم خسارت‌ها در برآورد اولیه ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقدامات مدیریتی قبل از وقوع بحران و اطلاع رسانی به موقع به همراه حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشریک مساعی و حضور مقامات عالی وزارت کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزرای نیرو، راه و شهرسازی، معاون جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشوری و استانی موجب گردید بحران به خوبی مدیریت و در حال حاضر در مرحله ارزیابی کامل خسارات و آغاز بازسازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان، هیأت وزیران در جلسه ۱۲ اردیبهشت به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌های سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد.

کد خبر 751864

دیگر خبرها

  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • واگذاری کاروانسرای شاه عباسی و قلعه صمصامبه بخش خصوصی
  • توجه به تربیت رکن اساسی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه است
  • توجه به امر تربیت در کنار آموزش، رکن اساسی سیاست‌های فرهنگی دانشگاه است
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد