Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: در حال حاضر 120 کيلومتر از جاده هاي استان زنجان شامل گردنه هاي کوهستاني، پارکينگ هاي آزاد راه هاي زنجان – تبريز، زنجان – قزوين، ورودي و خروجي شهر زنجان به سيستم روشنايي مجهز هستند.

جواد يوسفي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه تاکنون براي ايجاد روشنايي در جاده هاي استان اعتبار جداگانه اي تخصيص نيافته است، اظهار داشت: کل اعتبارات راهداري و حمل و نقل جاده اي 35 ميليارد ريال است در حاليکه فقط هزينه نگهداري و تعمير و تعويض لامپ هاي جاده ها سالانه نيازمند پنج تا 6 ميليارد ريال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان، هزينه هر کيلومتر ايجاد روشنايي براي جاده هاي ارتباطي استان را سه ميليارد ريال بيان کرد.
يوسفي ادامه داد: با اجراي طرح نيوجرسي در آزاد راه هاي استان، ايجاد تير برق و کابل پيش بيني شده که نيازمند اعتبار قابل توجهي است و با تخصيص لازم اين مهم عملياتي مي شود.
وي يادآوري کرد: هم اکنون گردنه‌ هاي کوهستاني، همه پارکينگ‌هاي آزاد راه زنجان – قزوين، زنجان – تبريز، خروجي زنجان - بيجار تا پليس راه، سه راهي سلطانيه، خروجي زنجان به سمت ميانه و تقاطع هاي ورودي و خروجي شهرهاي استان مجهز به روشنايي است.
معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان زنجان گفت: اين مسيرها جزو نقاط حساس، مه گير و حادثه خيز است و روشنايي نيز در اين مسيرها و تقاطع هاي همسطح و غير همسطح اجرا مي شود.
يوسفي خاطرنشان کرد: گردنه ها، تقاطع‌هاي همسطح و غيرهمسطح و نقاط پرحادثه در مسيرهاي پرترافيک در اولويت برنامه‌ ايجاد روشنايي قرار دارد.
به گزارش ايرنا، مسيرهاي ارتباطي استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده هاي شرياني شامل آزادراه‌هاي زنجان - تبريز و زنجان - قزوين و مسيرهاي ترانزيت، 37 دوربين نظارتي در اين محورها، 2 سامانه توزين حين حرکت در جاده هاي دندي - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسيرهاي ارتباطي استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کيلومتر راه ارتباطي دارد که از اين ميزان، 200 کيلومتر آزاد راه، 113 کيلومتر بزرگراه، 342 کيلومتر راه اصلي و 974 کيلومتر راه فرعي است.
9505/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

روح‌الله شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از ریزش سنگ بر اثر شدت بارندگی‌های اخیر در محور پلدختر - خرم‌آباد خبر داد.

وی عنوان کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر در مناطق «گاوزرده»، «افرینه»، «ملاوی» و «طول کش» ریزش سنگ اتفاق افتاد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر، افزود: عوامل راهداری پلدختر در اقدامی سریع و عملیاتی مشابه محورهایی که در آن ریزش سنگ اتفاق افتاد را پاک‌سازی کردند.

شریف‌زاده، گفت: همچنین شدت بارندگی‌ها موجب آب‌گرفتگی در محور پلدختر - اندیمشک در خروجی شهر جنب جایگاه سوخت «چاغروند» شد که با تلاش عوامل این اداره بازگشایی شد.

وی افزود: اکیپ‌های راهداری در محورهای پلدختر - خرم‌آباد، پلدختر - اسلام‌آباد غرب و منطقه «طولکش»، پلدختر - اندیمشک و پلدختر - دره شهر با خودروهای سبک‌وسنگین و سایر تجهیزات به حالت آماده‌باش کامل هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پلدختر مردم و رانندگان برای کسب اطلاع از وضعیت راه‌های شهرستان می‌توانند با سامانه ۱۴۱ و شماره‌تلفن ۰۶۶۳۲۲۲۲۲۸۲ حاصل کنند.

کد خبر 6095894

دیگر خبرها

  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی