Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت : رسالت ما ارتباط با جامعه و شناسایی و حل مشکلات مردم است .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علی باستی اظهار داشت: پارک فناوری و دانشگاهها باید جزئی از شهر و جامعه باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را بهتر درک و حل کنند.
وی با اشاره به روز ' درهای باز' به منظور آشنایی بیشتر اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان با فعالیتهای پارک و دانشگاه افزود:اعتقاد ما این است که نه تنها پارک فناوری بلکه دانشگاه ها نیز باید محیطی باشند که در اکوسیستم شهری قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد در مراکز تحقیقاتی و آموزشی به مفهوم واقعی به پژوهش و مشکلات جامعه توجه شود.
باستی با اشاره به ایجاد کانون شکوفایی خلاقیت پارک از سال 88 افزود : دانش آموزان نخبه بسیاری داریم که تعدادی از آنها در دانشگاه های خارج از استان هستند و این ظرفیتی است که معمولا مغفول می ماند و ما نمی توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی آشنایی دانش آموزان با پارک علم و فناوری ، مراکز رشد و دانشگاه ها را فرصت مغتنمی برای آشنا شدن دانش آموزان علاقمند و مستعد با محیط علمی استان دانست.
وی تاکید کرد : باید بکوشیم برایشان این امید را بوجود بیاوریم که بعد از اتمام تحصیل، گیلان این ظرفیت را دارد که از پتانسیل آنها استفاده کند.
باستی با اشاره به این که الان یک موج معکوس مهاجرتی از استان های دیگر به گیلان را شاهد هستیم افزود: امیدواریم این مساله را در مورد فارغ التحصیلان گیلانی ساکن سایر استانها و استفاده از ظرفیتهایشان شاهد باشیم .
رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت 250 هسته، شرکت و واحد فناور در استان افزود: پارک علم و فناوری گیلان 50 شرکت دانش بنیان دارد.
پارک علم و فناوری گیلان با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرد و متعاقب حمایتهای ملی و استانی طی چندین پروژه عمرانی، حوزه فعالیت را در شهرستانهای تابعه استان گسترش داد.
در این رابطه علاوه بر توسعه ساختارها در رشت به ایجاد مراکز شهرستانی مبادرت نمود. در حال حاضر علاوه بر سه مرکز در شهرستان رشت شامل ساختمان مرکزی، ساختمان مرکز رشد و مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی در فشتام(کیلومتر 12 شهرستان رشت)، در شهرستان های بندر انزلی، رودبار، رودسر، آستانه اشرفیه و آستارا نیز مراکز تابعه دایرشده است.
6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري پارك درهاي باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جمعی از مسئولان و نیرو‌های سپاه شهرستان صومعه سرا، با گرامیداشت دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر لزوم تلاش مجدانه برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم تاکید کرد و افزود: این مهم در بستر وحدت رویه بین مجموع خدمتگزاران و دست اندرکاران حاکمیتی محقق می‌شود.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان همچنین به تلاش مذبوحانه‌ی دشمنان برای تخریب و سیاه نمایی عملکرد نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: این روند با برجسته کردن دستاورد‌ها و پیشرفت‌های عظیم ۴۵ سال گذشته قابل پیشگیری ست.

امام جمعه‌ی رشت همچنین با اشاره به نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح در قبال اسرائیل غاصب، این دستاورد را مرهون وحدت وهمدلی مجموع نیرو‌های مسلح کشور درظل منویات داهیانه‌ی رهبر معظم انقلاب دانست واضافه کرد: عملیات «وعده‌ی صادق» نقطه‌ی عطفی در روند مواجهه با جنایات ددمنشانه‌ی رژیم کودک کش صهیونیستی بود که هیمنه‌ی اسراییل غاصب را در دنیا شکست.

در ادامه‌ی این دیدار حجت الاسلام و المسلمین جلالی، امام جمعه‌ی صومعه سرا هم گزارشی از روند برگزاری نشست‌های فرهنگ عمومی وقرارگاه عفاف وحجاب در این شهرستان ارایه کرد و تلاش برای حفظ ارزش‌ها را بهترین شیوه‌ی پاسداشت دستاورد‌های نظام و انقلاب دانست.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • تلاش مسئولان برای گره گشایی از مشکلات جامعه و رسیدگی به مطالبات مردم
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • ضرورت به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان