Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@22:57:45 GMT

تعدیل نیرو در دستورکار شهرداری قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۲۶۰۹

تعدیل نیرو در دستورکار شهرداری قرار دارد

به گزارش «نماینده» داریوش قنبری، در واکنش به اظهارنظر معاون سابق توسعه منابع انسانی شهرداری تهران مبنی‌براینکه شهرداری تهران به‌جای اینکه نگران مازاد پرسنل خود و تعدیل آنها باشد، تلاش کند پروژه‌های متوقف خود را ادامه دهد تا پرسنلش بیکار نباشند، گفت: واقعیت این است که در شهرداری تهران نیروهای بسیار زیادی به کار گرفته شدند که عمدتا نیازی به آنها نبوده است و تعداد ده هزار نفر از آنها در سال آخر فعالیت قالیباف به بدنه شهرداری تزریق شده اند و برغم اینکه استاندارد لازم برای وجود نیرو در شهرداری کمتر از چهل هزار نفر است، اما در شرایط کنونی بیش از شصت هزار نفر در این سازمان شاغل هستند که توسط پیمانکاران به کار گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محاسبه‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در ماه از شهرداری تهران حقوق دریافت می‌کنند و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری این سازمان برای دستمزد پرسنل و نگهداری شهر پرداخت می‌شود.

کاهش پرسنل بستر لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی فراهم می‌کند

قنبری خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر تعداد پرسنل کمتر باشد، شهرداری می‌تواند مبلغ بیشتری را به پروژه‌های عمرانی تخصیص دهد و قطعا ارائه خدمات بیشتری به شهروندان تهرانی امکانپذیر می‌شود.

وی در رابطه با بخشی از صحبت‌های تشکری هاشمی مبنی‌براینکه می‌توان از این نیروها در پروژه‌های عمرانی استفاده کرد، افزود: بخش قابل توجهی از نیروهای شهرداری در بخش‌های اداری به عنوان کارمند مشغول به کار هستند و در زمینه اجرای پروژه‌ها فعالیتی ندارند، ضمن اینکه پولی برای اجرای پروژه‌ها باقی نمانده است، کما اینکه شهرداری در شرایط کنونی ۵۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که از گذشته به ارث رسیده و بخش قابل توجهی از آن هم بدهی به بانک‌ها است که هر روز بهره بانکی نیز بدان تعلق می‌گیرد.

شهرداری تهران گرفتار شده است

قنبری اظهار کرد: شهرداری تهران بدجور گرفتار شده است و اگر به تیم قالیباف هم پیشنهاد بدهند که به این سازمان برگردند، شاید نپذیرند، چرا که می‌دانند چه مشکلاتی از دوره فعالیت آنها بجا مانده است، کما اینکه در اواخر فعالیت این تیم در شهرداری برای پرداخت حقوق هم با مشکل مواجه شده بودند.

وی یادآور شد: مسائل شهرداری تهران به دلیل کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های جاری بسیار پیچیده شده است، هر چند استراتژی کنونی شهرداری این نیست که به این موضوع بپردازد که چه فردی مقصر اصلی مشکلات این سازمان بوده است، چرا که دانستن این موضوع نیز مشکلات تهران را حل نمی‌کند، بنابراین باید تنها برای عبور از این مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

ناپایداری مدیریت شهری به مردم آسیب می‌رساند

قنبری تصریح کرد: امیدوارم که در مسیر فعالیت‌های شهردار آینده سنگ‌اندازی نشود و از فشارها کاسته شده و اجازه داده شود که وی با برنامه‌ریزی صحیح در جهت مدیریت مسائل شهر تهران اقدام کند، چرا که ناپایداری مدیریت شهری به مردم آسیب می‌رساند، بنابراین باید فضایی فراهم شود تا شهردار آینده بتواند با برنامه‌ریزی مناسب در جهت حل مشکلات اقدام خوبی را در راستای تحقق مطالبات عمومی انجام دهد.

معاون پارلمانی شهردار تهران، تاکید کرد: تیم جدیدی که در شهرداری تهران فعالیت دارند، تعدیل نیرو را در دستورکار قرار داده‌اند، ضمن اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر هر سال باید ۴ درصد نیروها کاهش پیدا کند، کما اینکه سال گذشته تعداد زیادی از نیروهای شهرداری کاهش پیدا کرد و در شرایط کنونی هم شهرداری تصمیم گرفته است برای چابک‌سازی بدنه خود، تعدادی از نیروها را تعدیل کند که با تحمیل هزینه مانعی در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی و تامین انتظارات شهروندان هستند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تعدیل نیرو شهرداری مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیر جدید منطقه ۳ شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی «روح‌الله ابوطالبی» را به عنوان مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان منصوب کرد.

وی پیش از این مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان بود.

«محمدباقر کلاهدوزان» مدیر سابق این منطقه نیز به عنوان مدیر پروژه پارک شرق اصفهان منصوب شد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به روح‌الله ابوطالبی آمده است:

«در راستای تداوم خدمت‌رسانی به مردم عزیز اصفهان و با عنایت به لزوم سرعت بخشی در تحقق و پیشبرد اهداف شهرداری و انجام پروژه‌های شهری شما را که فردی توانمند متعهد و صاحب تجربه در امور شهرداری هستید، به سمت «مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان» منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول آفرین و با ارتباط مؤثر با شهروندان و جلب مشارکت آنان در ارائه خدمت صادقانه به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با استفاده از تجارب همکاران در انجام وظایف آن منطقه موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 745472

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • اجرای ۳۱ رشته مسیرگشایی با ۲۰ کیلومتر طول در تبریز