Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@15:40:33 GMT

سوابق شهردار جدید تهران/ پیروز حناچی کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۲۶۱۶

سوابق شهردار جدید تهران/ پیروز حناچی کیست؟

رکنا: شهردار جدید تهران، پیروز حناچی متولد خرداد ماه ۱۳۴۲ است.

به گزارش رکنا، وی ورودی ۱۳۶۳ رشته معماری پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و فارغ التحصیل ۱۳۷۱ از دانشکده معماری دانش آموخته و فارغ التحصیل ممتاز نخستین دوره دکتری معماری دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت یازدهم دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری تخصصی مرمت شهری و باززنده سازی شهر‌های تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری نام برده می‌شود. برخی از گمانه زنی‌ها از پیروز حناچی به عنوان یکی از گزینه‌های شورای پنجم پایتخت برای شهرداری تهران نام می‌برند.

حناچی در تاریخ بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی محمدعلی نجفی، شهردار تهران به سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب گردید.

پیروز حناچی در دولت اول سیدمحمد خاتمی، معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی و نخستین رئیس مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی و در دولت دوم اصلاحات، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

همچنین پیروز حناچی در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خدمت کرده است. پیروز حناچی در حال حاضر ریاست نهاد جهانی غیردولتی فرهنگی دوکومومو در ایران است. وی همچنین با حکم رئیس جمهور حسن روحانی، یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور است.

حناچی رساله خود را با عنوان «مبانی نظری مرمت شهری در شهر‌های تاریخی ایران» دفاع کرد. وی عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده معماری دانشگاه تهران است.

وی دانشیار پایه ۲۳ است و تعداد زیادی مقاله را در زمینه‌های مرمت، مرمت بافت‌های با ارزش شهری و روستایی و همچنین تجربیات مرمت شهری در ایران و جهان ترجمه کرده است. همچنین ترجمه کتاب‌های متعددی در زمینه میراث جهانی و تئوری مرمت با ترجمه حناچی از سوی موسسه چاپ و انتشار دانشگاه تهران منتشر شده است؛ و مجلات علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور است. وی همچنین اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی دانشگاه را به عهده داشته است.

به گزارش رکنا،  حناچی صبح روز سه شنبه 22 آبان 97 با رای گیری اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار جدید تهران پس از افشانی انتخاب گردید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس حناچی شهردار تهران شد قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! حادثه مرگبار و همزمان برای 4 پسر دانش آموز خراسانی هنگام بازگشت از مدرسه + عکس آیا تا به حال چشم زمین را دیده اید؟! + عکس مخوف پیرمرد 50 ساله همسر دوم و پنهانی اش را در خیابان کشت! رفتار زننده رئیس پلیس با یک زن و شوهر + تصویر حکم زندان برای رپر کودک آزار +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه مسکن تهران متولد ماه پردیس شهردار عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم پسر پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود

شهردار منطقه ۱۷ گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیر زمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 با اشاره به اولین برنامه از سلسله بازدیدهای رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق اظهار کرد: در منطقه 17، وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد حضور پیدا کردند تا مهم‌ترین موضوعات و مسائل منطقه بررسی شود.

سیفی با بیان اینکه قرار شد تا بعد از بررسی موارد، مصوب شود تا در اسرع وقت موضوعات مطرح شده حل شوند تا شاهد کاهش مشکلات اصلی مناطق جنوبی تهران و نزدیک‌تر شدن به عدالت در شهر تهران باشیم، گفت: یکی از مشکلات مناطق جنوبی به خصوص منطقه 17 که در این جلسه مطرح شد، موضوع کمبود سرانه‌های آموزشی بود؛ در این خصوص 2 پیشنهاد مطرح شد، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی ارائه داد و قرار شد نسبت به افزایش سرانه‌های آموزشی، دولت و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند. وزیر آموزش و پرورش موضوع تاسیس و افتتاح 5 مدرسه را در این جلسه مطرح کرد که طبق آن 3 مدرسه در منطقه 17 و 2 مدرسه در منطقه 18 تاسیس خواهد شد. در کنار پیشنهاد فوق، شهردار تهران هم قول مساعدت لازم را در این باره داد تا درنهایت سرانه آموزشی این محدوده ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه 17، کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی است؛ وزیر بهداشت پس از بازدیدی که از بیمارستان ضیائیان داشت، گزارشی در جلسه ارائه کرد و قرار شد تا در مورد توسعه این بیمارستان با همکاری شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه که جزو مطالبات مردم این منطقه است، تصریح کرد: تیرهای چراغ برق معارض و فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد موضوع فوق در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد تا تیرهای چراغ برق فرسوده و معارض جمع آوری شود.

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

سیفی به یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مطالبات مردم مناطق 17و 18 اشاره کرد و گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیرزمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود.

وی افزود: رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد شهرداری و وزارت نیرو در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن هم همکاری لازم را داشته باشند تا خط راه آهن تهران ـ اهواز که حدود 7 کیلومتر بوده و از وسط بافت شهری عبور می‌کند؛ یا جمع‌آوری شده یا به زیرزمین منتقل شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور مقرر شد بسته‌های تشویقی آماده شود که هم مالکان بافت‌های فرسوده و هم سازندگان، برای نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟