Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» طی روزهای 23 تا 25 آبان‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار می‌شود كه مراسم افتتاحیه و آغاز به كار آن امشب، 22 آبان‌ماه در مجتمع ولایت برگزار خواهد شد.
این كنگره با هدف ترویج فرهنگ صلح و انسان‌دوستی و پیشگیری از بروز هر نوع جنگ و خشونتی در شیراز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریكا و همچنین جمعی از اعضای هیئت دولت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای مخابره پیام صلح و دوستی ملت ایران به سراسر جهان
رضا ملك‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این باره به تشریح اهمیت برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: هدف اصلی مخابره پیام صلح و دوستی ملت ایران به سراسر جهان است.
وی با ابراز تاسف از آمار بالای فوتی‌ها و معلولیت‌های ناشی از حوادث رانندگی در ایران، گفت: علی‌رغم كاهش آمار حوادث رانندگی در كشور اما به عنوان مثال تنها در ایام نوروز شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنانمان هستیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین با بیان اینكه در سلامت اصل را بر پیشگیری گذاشته‌ایم، جنگ را یكی از بزرگترین مشكلاتی عنوان كرد كه مستقیما بر سلامت انسان‌ها اثرگذار است.
ملك‌زاده ادامه داد: در ایران تجربه مشكلات ناشی از جنگ تحمیلی و رنج و محنتی كه برای قشر عظیمی از مردم ایجاد شد، وجود دارد، بنابراین با برگزاری این كنگره باید به عنوان مسئولین عرصه سلامت، از بروز جنگ و خشونت و اثر آن بر سلامت افراد پیشگیری كنیم.
وی همچنین راهكارهای تقویت نقش متخصصان و فعالان سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش دولت‌ها و نظام‌های ملی سلامت در توسعه گفتمان صلح و سلامت، نقش تشكل‌های مردم نهاد در گفتمان صلح و سلامت، صلح و سلامت در منطقه خاورمیانه، صلح و سلامت در پرتو همكاری‌های بین‌المللی، صلح و سلامت، اخلاق پزشكی و ارزش‌های انسانی و آموزش پزشكی و صلح گستری را از جمله موضوعات محوری این كنگره عنوان كرد.

فعالیت 3300 شركت دانش‌‌بنیان در كشور
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در بخش دیگری از سخنان خود بر اشاره به وجود سه هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور بیان کرد: یك‌هزار و ١٠٠ شركت از این تعداد در بخش سلامت فعالیت می‌كنند. ٣٥٠ قلم دارو كه وارداتی بودند توسط این شركت‌ها با قیمت كمتری تولید شده‌اند.
محمدهادی ایمانیه، مشاور وزیر بهداشت در امور دانشجویان و رئیس نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح نیز در ادامه این نشست با بیان اینكه در منطقه‌ای زندگی می‌كنیم كه پر از خشونت و آسیب است، گفت: آثار جنگ و مشكلات آن امروز در كشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن، پاكستان، سودان و لیبی به خوبی مشاهده می‌شود كه طی ١٢ سال گذشته میلیون‌ها معلول و صدها هزار كشته بر جای گذاشته است.
وی با بیان اینكه جنگ تحمیلی در ایران نیز آثار بلندمدتی برای بسیاری از افراد به جای گذاشته كه وجود جانبازان گویای این مدعاست، افزود: آمار بالای سوء تغدیه در یمن نیز با شش میلیون كودك، آلودگی محیط، زیست و آب آشامیدنی، آلودگی هوا نیز از آثار روانی و روحی ناشی از جنگ محسوب می‌شود.

فرهنگ اسلامی سرشار از محبت است
ایمانیه با تصریح بر اینكه در مقابل جنگ ما دارای فرهنگ اسلامی هستیم كه سرشار از محبت است، گفت: با وجود فرهنگ اصیل ایران اسلامی لازم بود تا این كنگره‌ای با محوریت سلامت و صلح طلبی برگزار شود تا صلح دوستی را در سلامت انسان‌ها افشاگری و تكلیف خودمان را با تبلیغات منفی در دنیا روشن كنیم.
رئیس نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح همچنین با بیان اینكه فعالیت‌های علمی و هنری در حاشیه این كنگره برگزار خواهد شد، گفت: این كنگره آغاز یك حركت برای ما است.

حضور ٢٤ متخصص از كشورهای آمریكایی، اروپایی و آسیایی
ایمانیه از حضور ٢٤ متخصص و صاحب نظر از كشورهای آمریكایی، اروپایی و آسیایی در این كنگره خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد از اعضای سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه صلح و سلامت هستند.
وی با اشاره به اینكه١٠ پنل و میزگرد نیز در حاشیه این كنگره پیش‌بینی شده است، از حضور احتمالی وزیر امور خارجه برای سخنرانی در این كنگره خبر داد و گفت: مدیر برنامه پروژه آتش‌بس واكسیناسیون سازمان جهانی بهداشت نیز در این كنگره شركت خواهد كرد.
رئیس نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح اضافه کرد: همچنان معتقدیم كه یكی از مراجع مورد اعتماد مردم جامعه علوم پزشكی است كه نقش موثری در پیشگیری از جنگ و مدیریت دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي كنگره سلامت براي صلح دانشگاه علوم پزشكي شيراز فرهنگ اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود