Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحمان وهاب زاده، مدیرکل دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از مناطق و دیدار با مدیر کل و معاونین و پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست در اردبیل افزود: امروز بخش اعظمی از حفاظت و حراست از محیط زیست و عرصه های طبیعی کشور برعهده محیط بانان سخت کوش و تلاشگر کشور می باشد و بدون مشارکت و همراهی مردم حفاظت از محیط زیست امکان پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود کمبودهایی در زمینه حراست و حفاظت از محیط زیست اقداماتی از جمله آموزش و تجهیز محیط بانان و ترمیم وضعیت حقوق برای محیط بانان انجام شده است که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.

 وی افزود: در تلاش هستیم که ردیف اعتبار مستقل برای محیط بانان در نظر گرفته شود که این امر به تامین تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری از تخریب محیط زیست و حراست از محیط زیست کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی،ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه مناطق استان اردبیل از تنوع زیستی خوبی برخوردار است افزود: حفاظت محیط زیست استان اردبیل جزئ استانهایی است که کمترین شکایت در حوزه محیط زیست دارد که این امر نشان دهنده اهتمام و توجه مسئولین محیط زیست استان می باشد.

وهاب زاده از تعامل این اداره کل در جذب و افزایش اعتبارات این اداره کل و همچنین از برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی مناسب برای مخاطین در سطح استان قدر دانی نمود.

در ادامه این دیدار محمد خداپرست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان اردبیل گفت: اولویت برنامه های کاری این اداره کل بر اساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

خداپرست با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در افزایش آگاهی های عمومی و پیشگیری از وقوع تخلفات زیست محیطی به آموزش گروه های هدف از جمله دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، زنان شهری و روستایی، جوامع عشایری، دانش آموزان، کشاورزان و کارکنان دستگاه های اجرایی در سطح استان اشاره نمود و آنرا گامی مهم در راستای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و جلب مشارکت مردمی جهت مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست برشمرد.

وی با اشاره به هم مرزی این استان با کشور آذربایجان و ممنوعیت شکار در مناطق مرزی به شعاع هفت کیلومتر از اقدامات و تمهیدات ویژه این اداره کل در جهت جلوگیری از شکار و صید در این مناطق گزارشی ارائه نمود.

خداپرست ضمن اشاره به اینکه 11 پاسگاه محیط بانی در سطح استان فعال می باشد از آموزش محیط بانان و تجهیز پاسگاههای محیط بانی به استفاده از تجهیزات نوین حفاظتی و سایر تجهیزات محیط بانی خبر داد.

در پایان هر یک از اعضای شرکت کننده در این نشست پیشنهادات و نطقه نظرات خود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست محیط بانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه توسط محیط‌بانان لرستان+فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟