Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@23:46:49 GMT

این روزها کادیلاک میان رقبا سلطه گری می کند+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۲۹۰۲

این روزها کادیلاک میان رقبا سلطه گری می کند+عکس

رکنا: کراس اوورهای کادیلاک هر روز در حال تغییر و پیشرفت هستند.

این روزها کادیلاک در حال تجربهٔ تغییرات بزرگ و فعالیت در بخش‌های مختلف است تا همچنان روند رو به رشد فروش خود را حفظ کند. این شرکت از یک سو سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپر کروز را توسعه داده و گفته است که خریداران محصولات کادیلاک مجبور نیستند همواره خود اقدام به رانندگی کنند زیرا ماشین به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، کادیلاک مشغول توسعهٔ سری V خود هم هست که اولین نتیجهٔ این پروژه، سدان عملکردی جدید CT6-V با پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربوی 550 اسب بخاری است. کادیلاک همچنین برای اینکه بتواند با سابقهٔ 116 سالهٔ خود همچنان در صنعت خودروسازی باقی بماند، برنامه‌های آیندهٔ خود را با شرایط بازار Store سازگار کرده و قصد دارد تا سال 2020 هر شش ماه یک محصول جدید را معرفی کند که این فرایند با معرفی کراس‌اوور کامپکت XT4 آغاز شده است.

یک جستجوی ساده در آمار فروش خودرو در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که از 10 خودروی پرفروش این بازار در ماه آگوست تنها سه خودرو از انواع سدان هستند و هفت جایگاه دیگر را پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها تصاحب کرده‌اند. وقتی به آمار فروش خودروهای لوکس نگاه می‌کنیم نیز تنها دو خودروی لکسس ES و تسلا مدل 3 در بین پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند و بقیهٔ لیست تحت سلطهٔ کراس‌اوورها است؛ بنابراین، کادیلاک که شعار «استاندارد جهان» را سرلوحهٔ کار خود قرار داده است، به بخش کراس‌اوورهای کامپکت وارد شده تا بتواند از این بازار پرطرفدار سهمی کسب کرده و خریداران بیشتری را به سمت خود جذب کند. XT4 که در سلسله‌مراتب کراس‌اوورهای کادیلاک دقیقاً در زیر XT5 قرار می‌گیرد، در بازار ایالات‌متحده با رقبای سرسختی چون مرسدس بنز GLC، ب‌ام‌و X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و لکسس NX مواجه خواهد بود.

به‌منظور رقابت با رقبای اروپایی، کادیلاک روی جنبه‌های مهندسی و عملکردی XT4 تمرکز کرده است. تیم تحقیق و توسعهٔ این شرکت اطمینان داده است که ساختن XT4 به‌گونه‌ای که خودروی سرگرم‌کننده‌ای برای رانندگی باشد، مأموریت اصلی آن‌ها بوده است. این تیم همچنین به طراحی، مصرف سوخت و تکنولوژی XT4 هم توجه زیادی داشته است. پس از پیمودن بزرگراه‌های ایالاتی واشنگتن با نمونه‌های پیش‌تولید این خودرو می‌توان ادعا کرد که XT4 بیشتر اوقات یک کراس‌اوور لوکس لذت‌بخش است. در این آزمایش، تیپ‌های اسپرت و پریمیوم لاکچری حضور داشتند که هردو به سیستم چهارچرخ محرک مجهز هستند.

برای XT4 یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کاملاً جدید در نظر گرفته شده که در کنار یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است. این موتور 2 لیتری با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور، تقریباً با موتور استاندارد بسیاری از رقبا برابری می‌کند اما بااین‌حال XT4 در شتاب گیری در پس رقبا قرار می‌گیرد زیرا این کراس‌اوور آمریکایی ظرف 7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که GLC، Q5 و X3 این کار را در کمتر از 6.5 ثانیه انجام می‌دهند.

با وجود رینگ‌های 20 اینچی، کیفیت سواری XT4 عالی است. گیربکس نیز دنده‌ها را بسیار روان و بدون تکان عوض می‌کند البته امکان تعویض دنده‌ها با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان وجود دارد اما این کار کمکی به گیربکس نمی‌کند زیرا برنامه‌نویسی گیربکس به‌قدری خوب صورت گرفته که در هر شرایطی بهترین دنده را انتخاب می‌کند؛ بنابراین واقعاً نیازی به استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان نیست. نمونهٔ مورد آزمایش همچنین به آپشن تعلیق اسپرت فعال هم مجهز است که با کنترل مداوم کمک‌فنرها، میزان سفتی آن‌ها را 500 بار در ثانیه تنظیم می‌کند. این سیستم در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه موجب می‌شود که XT4 به‌راحتی از پیچ‌ها عبور کند. با انتخاب حالت اسپرت می‌توان سیستم تعلیق را سفت‌تر کرد. این حالت همچنین تعویض دنده‌ها و احساس فرمان را هم تنظیم می‌کند.

تمامی تیپ‌های XT4 مجهز به سه حالت رانندگی تورینگ، برف/یخ و اسپرت هستند. تورینگ حالت معمولی است که در آن حتی در نسخه‌های چهارچرخ محرک هم به‌منظور کاهش مصرف سوخت، نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما اگر خودرو در شرایطی قرار گیرد که به انتقال نیرو به هر چهارچرخ نیاز داشته باشد، بلافاصله سامانهٔ چهارچرخ محرک فعال می‌شود. هنگام کاهش سرعت نیز احساس ترمز خوب است و سرعت خودرو بدون هیچ تکان و تنشی کم می‌شود اما هنگامی‌که نیاز به توقف کامل باشد، باید فشار بیشتری به پدال ترمز وارد کرد. فشاری خیلی بیشتر. این موضوعی غیرطبیعی است که موجب کاهش اعتمادبه‌نفس راننده هنگام دیدن چراغ‌های ترمز خودروی جلویی می‌شود.

در تیپ پریمیوم لاکچری اما اوضاع کاملاً متفاوت است و ترمزها طبیعی عمل می‌کنند؛ بنابراین به دلیل اینکه در تیپ اسپرت به جهت جبران عملکرد ترمز، فشار بیشتری به پدال ترمز نیاز است، در تیپ پریمیوم لاکچری با همان میزان فشار، XT4 به‌اندازهٔ طول حدود دو خودرو زودتر از جای موردنظر متوقف می‌شود. بااین‌حال کادیلاک می‌گوید سیستم تعلیق اسپرت فعال نباید هیچ تأثیری روی عملکرد ترمز XT4 داشته باشد. البته همان‌طور که اشاره شد، خودروهای مورد آزمایش از نوع پیش‌تولید هستند و به‌احتمال‌زیاد این مشکل در نمونه‌های تولیدی نهایی وجود نخواهد داشت.

در بیرون، XT4 نمای تازه‌ای دارد و دقیقاً همانند یک کادیلاک مدرن به نظر می‌رسد. البته این کراس‌اوور جدید را نمی‌توان یک بچه اسکالید دانست زیرا نمای باابهت و جسورانهٔ اسکالید در آن دیده نمی‌شود اما در عوض XT4 به نزدیک‌ترین برادرش یعنی XT5 شباهت دارد زیرا هردوی این خودروها پروفیل جانبی مشابهی دارند، جلوپنجرهٔ معروف کادیلاک در هردوی آن‌ها کوچک شده و در هردو، چراغ‌های جلوی L شکل دیده می‌شود. بااین‌حال، طراحی XT4 شیک و شسته‌رفته است و طراحان کادیلاک هیچ‌گونه خطوط جانبی دیوانه‌وار و بی‌هدفی را به آن اضافه نکرده‌اند. البته به همین دلیل، XT4 در جاده‌ها بلافاصله به‌عنوان یک کادیلاک قابل‌شناسایی نیست.

کابین XT4 با سطوح نرم در همه‌جا و طراحی شناور داشبورد، بسیار خوب به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایش استاندارد خودرو نیز از نوع هشت اینچی است که خصوصاً برای یک کراس‌اوور لوکس کمی کوچک احساس می‌شود اما کار با آن بسیار راحت است. در کابین این کراس‌اوور آمریکایی همچنین غیر از صفحه‌نمایش لمسی، امکان کنترل ویژگی‌های خودرو از راه‌های دیگری مثل دکمه‌های روی غربیلک فرمان و همین‌طور کنترلر دوار روی کنسول مرکزی هم وجود دارد. خوشبختانه برای ویژگی‌هایی که به دسترسی سریع و مکرر نیاز دارند مثل کنترل تهویه، همچنان دکمه‌های فیزیکی تعبیه شده‌اند زیرا هیچ‌کس دوست ندارد فقط برای روشن کردن سیستم تهویه، بین هزاران منو لمس و حرکت کند.

قیمت پایهٔ XT4 از 35,790 دلار آغاز می‌شود که از همهٔ رقبا کمتر است زیرا مثلاً قیمت پایهٔ مرسدس بنز GLC از بیش از 40 هزار دلار آغاز می‌شود. بااین‌حال تیپ‌های اسپرت و پریمیوم لاکچری فول آپشن مورد آزمایش به ترتیب 56,835 دلار و 55,085 دلار قیمت دارند. در کل در بازاری که هیچ نشانه‌ای از کاهش فروش در آن دیده نمی‌شود، کادیلاک با عرضهٔ XT4 حرکت صحیحی را انجام داده که مطمئناً به افزایش فروش آن کمک شایانی خواهد کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس حناچی شهردار تهران شد قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! به رئیست بگو، خاشقجی را کشتیم / تماس تلفنی که عامل ترور با رابط بن سلمان داشت / فایل صوتی لو داد این 8 مرد تهران و 2 شهر دیگر را نا امن کرده بودند آدم ربایی اشتباهی در تهران / آنها قرنیه چشم را می خواستند ! حکم اعدام برای بی رحم ترن زن + عکس 3 دانش آموز خراسانی بهشتی شدند / پرواز سبز با نجات بیماران نیازمند + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه بازار Store فروش خودرو مدل استاندارد بزرگراه عکس احساس پرفروش کادیلاک عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم پسر پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نتانیاهو برای حفظ کرسی خود تحت فشار گروهی از وزرا قرار دارد و نمی‌خواهد کنترل خود بر اسرائیل را از دست بدهد.

به گزارش مشرق، ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با LCI تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تحت فشار این گروه از وزرای مستبد و سلطه جو قرار گرفته است که فشار بسیار زیادی را اعمال می‌کنند.

وی گفت که این گروه از وزرا نتانیاهو را به سمت گزینه‌ای سوق می‌دهند که هیچ جایگزینی ندارد.

باراک همچنین درباره حمله ایران به اراضی اشغالی و پاسخ احتمالی این رژیم گفت: اکنون آنچه ما نیاز داریم این است که قبل از اقدام فکر کنیم و نوع خاصی از صبر استراتژیک را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: «ما باید به کل تصویر نگاه کنیم؛ چراکه ما همچنان در غزه سرگردان هستیم و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) آزاد نشده‌اند.

باراک ادامه داد: «ما همچنان باید شمال (جبهه لبنان) را آرام کنیم تا آوارگان اسرائیلی بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.»

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما بعدا زمان خواهیم داشت که به حمله ایران پاسخ دهیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • این روزها به چی فکر میکنی؟
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • رزمی‌کاران استان سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • حضور رزمی کاران سمنان در اردوی تیم ملی او اسپرت
  • ایهود باراک: نتانیاهو برای حفظ قدرت تحت تاثیر وزرای سلطه جو قرار دارد
  • دعوت ورزشکاران چهارمحالی به اردوی تیم ملی او اسپرت
  • پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا