Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: فیروزآبادی با بیان اینکه شاهد انحصار چشمگیر نرم افزارهای آمریکایی هستیم ،گفت:باید از انحصارات و شبه انحصارات جلوگیری کنیم.

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس ملی فضای مجازی در چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران، اظهار کرد:نیازمند افزایش تعداد اینگونه نمایشگاه ها هستیم.

 

وی افزود: معتقدهستیم در مرکز ملی فضای مجازی تکنولوژی آی سی تی که پایه تشکیل فضای مجازی است و در تمام سیستم ها به کار می رود موجب بست فضای زندگی انسان ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:یک پیوستگی محکمی بین فضای مجازی و واقعی وجود دارد،big bank یکی از تحولات فضای مجازی و استفاده آن در دنیای واقعی است.

 

وی افزود:برنامه روشنی برای ده سال آینده وجود ندارد و صحبت از برنامه های یکساله و کوتاه مدت است.به سمت جهانی شدن حرکت می کنیم که در تعبیر آن مکتب های فکری متعددی بیان شده است.

 

فیروزآبادی بیان کرد:بعد از گذر سه دهه از فروپاشی شوروی ،آمریکا در تلاش استفاده از سینگل اوردر هاست و ما شاهد انحصار چشمگیر نرم افزارهای آمریکایی هستیم.سخت افزار ها نیز برای آمریکایی ها بسیار قابل اهمیت است.

 

وی اضافه کرد:در حوزه پلت فرم ها نیز شاهدیم که آمریکایی ها درحوزه بانک ها و رسانه ها با تلاش عجیبی می خواهند نام آور باشند.

 

بسیاری از کشورها این سوال را می پرسند چرا مدل های حاکم بر رسانه ها،بحث های حریم خصوصی و ... باید آمریکایی باشد!؟ ما ازانحصارات و شبه انحصارات باید جلوگیری کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



برچسب ها: فضای مجازی ، فیروزآبادی ، شورای عالی فضای مجازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: فضای مجازی فیروزآبادی شورای عالی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: جماران

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان