Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی از الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این تبصره الحاقی موانع و مشکلات بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار برای تحصیل در دانشگاه‌ها حل خواهد شد و تنها معیار گزینش دانشجو توانمندی‌های علمی می‌شود.

دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا، از تدوین الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: این تبصره ۱۸ شهریور ماه ۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده است و منتظر تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی لایحه الحاق تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو تنها معیار گزینش دانشجو در دانشگاهای کشور فقط صلاحیت‌ها و تخصص‌های علمی خواهد بود و دیگر هیچ عاملی نمی‌تواند مانع گزینش دانشجویان در دانشگاه‌ها شود.

دستیار ویژه وزیر علوم در حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: البته الحاقیه فوق یک تبصره دارد که در آن مواردی که فرد مرتکب جرایمی شده است نظیر جرایم سازمان یافته و یا جرایمی که در قانون مجازات اسلامی ما در صورت قطعیت به عنوان مجازات یاد می‌شود فرد مدتی از یکسری حقوق محروم می‌شود در غیر این صورت هیچ شرط و مانعی نباید مانع پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های کشور شود.

دکتر جعفری اظهارکرد: در حال حاضر منتظر تصویب لایحه فوق در مجلس هستیم با توجه به اینکه چون این لایحه دو فوریتی نیست، باید منتظر اعلام وصول آن در مجلس باشیم و نمی‌توانیم زمانی برای تصویب آن اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و شکایت وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه فوق مشکل بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار رفع و امکان تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد، گفت: این لایحه برای دانشجویانی که مجرم و یا مشکلات محکومیتی داشته باشند تاثیر ندارد، اما دانشجویانی که ستاره‌دار هستند و یا به دلیل فعالیت‌های سیاسی در صرف ادعا برای تحصیل با مشکلاتی مواجه شده‌اند مشکلشان حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا

ایتنا - سنای آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که بایت دنس، مالک تیک تاک را وادار می کند کسب و کارش در این کشور را تا ۹ ماه دیگر واگذار کند یا با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

در پی نگرانی‌ها درباره امکان دسترسی چین به داده های شهروندان آمریکایی یا نظارت بر آنها از طریق تیک تاک، لایحه مذکور روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این در حالی است که پیش از آن و چهارشنبه هفته گذشته بایدن اعلام کرده بود چنین لایحه ای را امضا می کند تا به قانون تبدیل شود.

به گزارش ایتنا از مهر، سناتور مارک روبیو عضو کمیته اطلاعات سنا در این باره می گوید: ما سال ها به حزب کمونیست چین اجازه دادیم کنترل یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های آمریکا را در اختیار داشته باشند، این یک کوته نظری خطرناک است. قانون جدید مالک چینی اپ را وادار می کند آن را بفروشد. چنین اقدامی برای آمریکا مناسب است.

این قانون به بایت دنس ۲۷۰ روز مهلت می دهد تا تیک تاک را رها کند.

تیک تاک که مدعی است هیچ گونه اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک نگذاشته، معتقد است قانون جدید به ممنوعیتی منجر می شود که آزادی بیان کاربران آمریکایی را نقض می کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی تلاش دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک و پیامرسان وی چت در این کشور با ممانعت دادگاه ها روبرو شد. اما قانون جدید احتمالا به دولت بایدن اجازه می دهد در صورتیکه بایت دنس تیک تاک را رها نکند، اپ را مسدود سازد. چنین اقدامی ابزارهایی را برای ممنوعیت یا فروش اپ های خارجی در اختیار کاخ سفید قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا