Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با تاکید بر عدالت آموزشی برای تمام دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی گفت: آغوش این دستگاه برای تحصیل و جذب تمام دانش آموزان اتباع غیر ایرانی باز است.

به گزارش ایرنا، خیر الله رحمانی روز سه شنبه در همایش دانش آموزان اتباع غیرایرانی که با حضور مدیران و معاونان آموزشی مدارس ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد،افزود: فارغ از تمام مشکلات، حضور اتباع در کشور یک فرصت مغتنم بوده و نباید فراموش کرد اتباع افغان در طول دفاع مقدس حدود 2 هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز به برکت خون همین شهدا ایران جزو کشورهای امن منطقه است، اضافه کرد: ما با ایثار همین شهدا بود که موفق شدیم تفکر بیداری اسلامی را در منطقه احیا کنیم و در ادامه این مسیر نیز با همزبانی و همدلی بین یکدیگر از جور حکام ظالم کشورهای منطقه نجات یابیم.
رحمانی با اشاره به مسایل زیر ساختی و امکانات آموزشی جهت تحصیل دانش آموزان افغان، گفت: در صورت همکاری نهادهای بین المللی و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان، آموزش و پرورش استان آمادگی لازم را برای همکاری نسبت به احداث مدارس مربوط به این اتباع دارد.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش تاکید ویژه ای بر روی عدالت آموزشی برای تمام دانش آموزان دارد به طوری که در این راستا حدود 20 مدرسه این استان تنها با یک دانش آموز اداره می شود تا حتی یک فرد نیز از تحصیل بی بهره نماند.

**تحصیل پنج هزار و 299 دانش آموز خارجی در قزوین
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین نیز در ادامه این مراسم از تحصیل پنج هزار و 299 دانش آموز تبعه غیر ایرانی در مدارس استان خبر داد و گفت: حدود 74 درصد از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
رضا طاهرخانی افزود: از جمعیت 240 هزار نفری دانش آموزان قزوین، 2.5 درصد آنها را اتباع غیر ایرانی تشکیل می دهند که اکثرا نیز فاقد مدارک هویتی هستند.
وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده های افغان در مناطق ممنوعه زندگی می کنند و به خاطر همین فرزندان آنها از تحصیل باز می مانند.
طاهرخانی مواردی چون عدم رعایت بهداشت، کار این دانش آموزان و غیبت از کلاس های درس و کمبود فضا و نیروی انسانی برای آموزش آنها را از جمله مسایل و مشکلات مرتبط با آموزش دانش آموزان افغان عنوان کرد و خواستار همکاری وزارت کشور و کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان شد تا دستورات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش پوشش تحصیلی این دانش آموزان عملیاتی شود.
وی افزود: در صورت بی توجهی به این مسایل، آسیب های ناشی از آن به خود ما وارد خواهد شد و در بخش های مختلف آثار خود را نشان خواهد داد.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آموزش دانش آموزان اتباع غير ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری