Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:29:47 GMT

آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان۱۵آذر است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۳۵۳

آخرین مهلت ترک خدمت بازنشستگان۱۵آذر است

ناصر سراج در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اختلاف پیش آمده در رابطه با زمان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: ۳۱شهریور این قانون در روزنامه رسمی درج شده و طبق قانون ۱۵ روز بعد یعنی ۱۵مهر قابلیت اجرا دارد. اما این قانون یک فرجه دو ماهه را تعیین کرده است که با این احتساب ۱۵ آذر قابل اجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلافاتی بین مسئولان اجرایی و ما در رابطه با زمان ابلاغ قانون وجود داشت به طوری  که آنها معتقدند ملاک تاریخ ۲۶شهریور یعنی زمان ابلاغ به سازمان استخدامی، است. در اینجا تفسیر به نفع ذی نفع است و بنا براین ۱۵ آذر ماه آخرین روزی است که بازنشستگان جهت ترک پست خود فرصت دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید براینکه باید حرمت بازنشستگان حفظ شود، گفت: این ترک خدمت نباید طوری باشد که زحمت بازنشستگان نادیده گرفته شود، در حال حاضر قانون وضعیت ترک پست را تعیین کرده است و باید مشمولان تا تاریخ مذکور ترک پست کنند با این وجود نهادها و سازمان های مختلف باید تشکر و تقدیر از بازنشستگاتن را هم لحاظ کنند تا بعد اخلاقی موضوع هم لحاظ شود.

سراج در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی همواره به موضوع بازنشستگان و دوشغله ها ورود کرده است، ایا اماری از مشمولان این قانون دارید؟ گفت: آمار دقیقی از کسانی که باید تکر خدمت کنند نداریم اما حدودی آماری بررسی شده و بع ذی حسابان اعلام کردیم.  

وی خطاب به سازمان ها و نهادهای دولتی گفت: از تاریخ مذکور به بعد نباید نهادها هیچ پرداختی به بازنشستگان داشته باشند، البته ما امیدواریم این موضوع لحاظ شود اما در صورت نادیده گرفتن این موضوع برخورد حتما صورت می گیرد.

سراج همچنین در پاسخ به این سوال که اخیرا نارضایتی های گسترده ای از نحوه فروش خودرو در دو شرکت دولتی ایران خودرو و سایپا مطرح است، به طوری که اکنون یکی از این شرکت ها اعلام کرده است که در ازای خرید یک خودرو، دو خودرو می توانند بخرند، آیا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است؟گفت: مدیران و کارشناسان ما در هر دو خودروسازی مستقر هستند و در حال بررسی و بازرسی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا بازرسان به تخلفی هم رسیدند؟گفت: در حال حاضر مستقر بوده و در حال نظارت و بررسی هستند.

کد خبر 4457188 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازنشستگان دولت یازدهم سازمان بازرسی کل کشور صندوق بازنشستگی کشوری قوه قضاییه ناصر سراج شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران پلیس راهور شهردار تهران محسن هاشمی یوم الله 13 آبان سید محمد بطحایی سازمان تامین اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان محیط زیست سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

مهر: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از ماه آینده اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها در هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

tags # بازنشستگی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از این ماه
  • تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران