Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@21:57:25 GMT

جایزه معتبر سفیر وجدان را از سوچی پس گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۵۱۱

جایزه معتبر سفیر وجدان را از سوچی پس گرفته شد

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جایزه معتبر «سفیر وجدان» را از «آنگ سان سوچی» رهبر معنوی میانمار پس گرفته است.

 این اقدام پس از تداوم حملات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان آرکان (راخین) در غرب این کشور صورت می‌گیرد.
در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده است، سوچی در مقابل جنایت‌های ارتش میانمار سکوت کرده و اجازه نمی‌دهد مأموران ارتش این کشور حساب پس دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه، رفتار سوچی را خیانت به ارزش‌هایی معرفی کرده که روزی وی نماد آن‌ها بوده است.
پیش‌ از این نیز انگلیس نشان «آزادی آکسفورد» رهبر معنوی میانمار را پس گرفته بود. نشان «آزادی آکسفورد» به افراد شاخصی اعطا می‌شود که بنا به اعتقاد شورای این شهر، کارهای شایسته‌ای برای این شهر انجام داده‌اند.
دانشگاه آکسفورد لندن نیز تابلوی نقاشی را که تصویر سوچی روی آن نقش بسته بود، از سر در ورودی دانشکده «سنت هیو» این دانشگاه پایین کشید.
دانشگاه آکسفورد در سال 2012 به سوچی دکترای افتخاری داده بود. همچنین وی از سال 1964 تا 1967 میلادی در رشته‌های علوم سیاسی، فلسفه و اقتصاد این دانشگاه تحصیل‌کرده است.
بحران مسلمانان روهینگیا فشارهای بین‌المللی بر سوچی را افزایش داده، به‌گونه‌ای که حتی مساله پس گرفتن جایزه نوبل از وی بر سر زبان‌ها افتاده است.
سوچی سال 1991 برنده جایزه صلح نوبل شد و با پیروزی در انتخابات سال 2015، در جریان انتقال قدرت در میانمار، در این کشور روی کارآمد.

فرار هزاران رو هینگیایی

 بیش از750 هزار روهینگیایی از اواخر اوت 2017 (شهریور96) پس از سرکوب شدید نظامیان میانمار از این کشور به بنگلادش گریختند و در نوار مرزی میان میانمار و بنگلادش در شرایط بسیار سخت و دشواری اسکان اجباری یافته‌اند.
بازرسان سازمان ملل پیش‌تر با انتشار یک گزارش 444 صفحه‌ای همچنین ضمن مسئول شناختن فرماندهان ارشد نظامی میانمار در قبال نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیایی خواستار پیگیری و محکومیت قضایی ژنرال مین آنگ هلاینگ فرمانده ارتش و پنج نفر دیگر از فرماندهان نظامی شدند.
دولت و نظامیان میانمار اما این اتهامات را رد و ادعا کردند اقدامات آن‌ها برای مقابله با حملات ستیزه جویان و شبه‌نظامیان آرکان و برای محافظت از میانمار انجام‌شده است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی، به عنوان یکی از پروژه‌های برتر اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۴) انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی که به نشانی https://usw.msrt.ir در دسترس عموم قرار دارد و گام موثری در راستای هوشمندسازی خدمات دانشگاهی کشور به شمار می‌رود، سال گذشته و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شده است.

هدف از ایجاد این پنجره، یکپارچگی و مدیریت دسترسی به خدمات مراکز ارائه دهنده خدمت تحت پوششِ وزارت عتف است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم در قالب این سامانه قادرند به دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان و عموم مردم، خدمات برخط ارائه دهند.

بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۴)؛ هر ساله جهت ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای توسعه پایدار با استفاده از ICT در کشورها انجام می‌شوند، برگزار می‌شود.

شایان ذکر است پروژه «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان یکی از پروژه‌های برتر خط عمل دولت الکترونیک، موفق به کسب جایزه WSIS Prize Champion ۲۰۲۳ شد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، سازمان فناوری اطلاعات ایران است و هم اکنون به نشانی my.gov.ir آماده خدمت رسانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش اسلامی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌های کشور است
  • برترین دانشگاه‌ها در هر رشته کدامند؟
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • کارشناس ارشد مسائل بین الملل: سفیر اسرائیل مایه شرمساری سازمان ملل است!
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • کشور‌ها درباره حمله سپاه به اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • کشور‌ها درباره پاسخ حمله سپاه به اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • کشور‌ها درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد