Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:00:43 GMT

برانکو نشان داد یک پرسپولیسی واقعی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۵۱۴

برانکو نشان داد یک پرسپولیسی واقعی است

تهران- ایرنا- یکی از خبرنگاران سرشناس کرواسی که برای پوشش خبری دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز به تهران سفر کرده بود، می گوید: برانکو با تمدید قرارداد خود با سرخپوشان نشان داد یک پرسپولیسی واقعی است.

به گزارش ایرنا، «مارکو دیدیچ» که پیشتر بازیکن باشگاه «هایدوک اشپیلت» کرواسی نیز بود و در کسوت مربیگری نیز فعالیت داشت؛ در جریان سفر به تهران، بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن را برای رسانه‌های کروات پوشش خبری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار روزنامه «اسلوبودان دالمیکیجا» همچنین چهار روز همراه پرسپولیس در تهران و در اردوی سرخپوشان حضور داشت.
قسمتی از گفت‌وگوی این خبرنگار کروات با ایرنا را که رفاقت قدیمی با برانکو ایوانکوویچ و سایر اعضای کروات تیم پرسپولیس دارد، در زیر می‌خوانید.

* ایرنا: فضای ورزشگاه آزادی و برگزاری فینال آسیا در ایران را چطور دیدید؟
دیدیچ: فضای ورزشگاه واقعا بی نظیر بود. من بازی‌های بسیار مهمی را در سرتاسر اروپا دیده و آنها را پوشش رسانه‌ای داده ام اما هرگز فضایی مانند ورزشگاه آزادی را در هیچ جای ندیده بودم. هواداران زیادی در ورزشگاه حضور داشتند که فضا را برای برگزاری یک بازی فوتبال فوق العاده کرده بودند. من شاید بتوانم شور و اشتیاق مردم «هایدوک اشپیلت» به فوتبال را با حال و هوای هواداران پرسپولیس مقایسه کنم اما هرگز تیم هایدوک اینگونه بزرگ بازی نکرده بود. واقعا فضای ورزشگاه آزادی بی نظیر بود.

*ایرنا: واکنش حضور برانکو در فینال آسیا در رسانه‌های کرواسی چگونه بود؟
دیدیچ: اول از همه باید از برانکو، کادر فنی اش و رادوشوویچ بابت میزبانی از من زمانی که در ایران بودم، تشکر کنم چرا که آنها مانند یکی از اعضای تیم با من برخورد می‌کردند و اجازه دادند در تمامی لحظات کنار پرسپولیس باشم. مردم کرواسی و همچنین رسانه های این کشور هم در این مدت به خاطر حضور اعضای کروات در پرسپولیس پیگیر این بازی بودند و از اهمیت و کار بزرگی که برانکو با وجود تمام مشکلات انجام داد، نوشتند. من هم البته امیدوار بودم تا روز شنبه بتوانم خبرهای قهرمانی پرسپولیس را به رسانه های کروات منعکس کنم و عکس های قهرمانی پرسپولیس را بگیرم که متاسفانه اینگونه نشد.

* ایرنا: آیا می‌توان پرسپولیس را با تیمی از کرواسی مقایسه کرد؟
دیدیچ: از دید من پرسپولیس در سطح بالاتری از تیم‌های باشگاهی کرواسی بازی می‌کند. فقط شاید کمی دیناموزاگرب شبیه پرسپولیس باشد آن هم قطعا به خاطر پول بیشتر و بازیکنان خارجی است که آن تیم استفاده می‌کند. چنانچه پرسپولیس در کرواسی بود به طور حتم عناوین زیادی را به خود اختصاص می داد.

* ایرنا: بازیکنی مانند صادق محرمی پرسپولیس را برای حضور در دیناموزاگرب ترک کرد. آیا از دید شما حضور در دیناموزاگرب این ارزش این را دارد که یک بازیکن بخواهد پرسپولیس را ترک کند؟
دیدیچ: به هر حال این برای بازیکنان جوان ایرانی خوب است که به فوتبال اروپا بروند و پیشرفت کنند. این برای این بازیکنان جوان بهتر است چرا که آنها در سطح بالای جهانی فوتبال بازی می‌کنند و جا برای پیشرفت آنها مهیا است تا زمانی که آنها تجربه کافی را از بازی در کلاس جهانی به دست آوردند به ایران برگردند و این تجربه را برای بهتر شدن سطح فوتبال ایران بکار بگیرند.
شاید بازیکنان زیادی باشند که قادرند در سطح بازیکنان بزرگ ایرانی مانند علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و علی دایی بتوانند فوتبال بازی کنند اما باید زمینه برای اینکه آنها هم بتوانند مانند این بزرگان فوتبال ایران پیشرفت کنند، مهیا باشد. برای مثال بازیکنی مانند صادق محرمی در اوج جوانی به دینامو زاگرب پپیوست.
او بازیکنی است که پتانسیل زیادی دارد و کیفیتش را نشان داده است اما هنوز برای پیشرفت جا دارد. او می تواند به بازیکن بزرگی برای ایران در فوتبال اروپا تبدیل شود. صادق برای پیشرفت در فوتبال اروپا باید صبر داشته باشد.

* ایرنا: کرواسی توانست در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یابد، واکنش رسانه‌های کروات برای این اتفاق بزرگ چه بود؟
دیدیچ: وقتی پس از جام جهانی 1998 به عنوان سومی جهان در فرانسه رسیدیم، هرگز فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم موفقیت بزرگی مانند آن را تکرار کنیم. این واقعا افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود که سومی و دومی جهان را در طول زندگی‌ام دیدم.
همه مردم کرواسی به این عنوان بزرگ و گرفتن مدال نقره در روسیه افتخار می‌کردند. البته کمی شانس هم در کسب این موفقیت دخیل بود اما این هم جزیی از فوتبال است. رسانه‌‌های کروات هم از این اتفاق خشنود بودند و مانند همه به خوشحالی پرداختند.

* ایرنا: پس از آنکه در سال 1998 تیم کرواسی به مقام سومی جام جهانی رسید، خیلی‌ها معتقد بودند که برانکو نقش اصلی را در آن موفقیت ایفا کرده است. آیا چنین موضوعی صحت داشت؟
دیدیچ: برانکو در آن دوره مربی دوم تیم بود اما کارهای زیادی را بر عهده داشت. با اینکه مدیر اصلی تیم میروسلاو بلاژویچ بود اما در مجموع زوج برانکو و بلاژویچ در کنار هم این افتخار تاریخی را رقم زد.

*ایرنا: در چند سال اخیر همیشه از برانکو به عنوان آلترناتیو مربیان تیم ملی کرواسی نام برده شده است. آیا واقعا برانکو گزینه فدراسیون کرواسی است یا فقط نام او در رسانه‌ها مطرح می‌شود؟
دیدیچ: برانکو یک پروژه خیلی بزرگ را در ایران و پرسپولیس آغاز کرده است. البته بحث حضور برانکو در تیم ملی همیشه مطرح بوده است اما این موضوع فقط به نظر خود برانکو بستگی دارد که آیا حاضر است باشگاهش را به خاطر تیم ملی ترک کند؟
چون پرسپولیس واقعا یک باشگاه بزرگ است و در کرواسی هم همه از آن تیم به عنوان یک باشگاه بزرگ یاد می‌کنند. جواب این سوال را فقط خود برانکو می‌تواند بدهد. برانکو چهار سال پیش زمانی به پرسپولیس آمد که این تیم در خطر سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال قرار داشت اما امروز این تیم نایب قهرمان آسیا است.
در آن زمان هم نام برانکو برای هدایت تیم ملی مطرح بود. حتی زمانی هم که مشکل بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مطرح شد او با پرسپولیس تمدید کرد و به این باشگاه وفادار ماند. برانکو با ادامه همکاری با پرسپولیس نشان داد یک پرسپولیسی با غیرت و واقعی است.

* ایرنا: در سال‌های اخیر کروات های زیادی به فوتبال ایران آمدند و هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی فعالیت داشتند. آنها پس از بازگشت به فوتبال کرواسی نظرشان درباره فوتبال ایران چه بود؟
دیدیچ: ابتدا این را باید بگویم که آداب و فرهنگ و همچنین عادت های غذایی مردم کرواسی خیلی شبیه به مردم ایران است. همچنین آداب و رسوم دو کشور از جهات زیادی به هم شبیه است. همچنین مربیان کروات در فوتبال ایران همیشه مثبت بودند و هرگز در مورد فوتبال ایران و این کشور بد نگفتند و همیشه از ایران و فوتبال این کشور تعریف می‌کردند. آنها همیشه از ایرانی‌ها تعریف می‌کردند و سعی در معرفی ایران داشتند و به همین خاطر کروات ها ایرانی ها را دوست دارند.

* ایرنا: شما یکی از اولین مربیان بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان پرسپولیس بودید. آیا برای حضور این بازیکن در این باشگاه او را تشویق کردید؟
دیدیچ: پرسپولیس باشگاهی است که من سال‌ها فعالیت های آن را دنبال می‌کنم و وقتی رادوشوویچ به این باشگاه رفت با دقت بیشتری به این موضوع می پردازم. من از شش سالگی با بوژیدار رادوشوویچ در ارتباط هستم و خانه‌هایمان فقط 10 متر با هم فاصله دارد. بوژیدار دوست قدیمی من است و همیشه از ایران برای من تعریف می‌کند. او بود که مرا تشویق کرد به ایران سفر کنم. شاید خیلی از ایرانی ها این موضوع را ندانند که وی تنها بازیکن کروات است که پیش از حضور در ایران سابقه حضور در رده های ملی کرواسی را هم داشته است.
رادو فرصت زیادی برای بازی در پرسپولیس پیدا نکرده اما امیدوارم وقتی علیرضا بیرانوند پس از گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو که شهرت جهانی پیدا کرد، موفق شد به یکی از تیم های بزرگ اروپایی منتقل شود، برای رادوشوویچ نیز فرصت ایجاد شود تا او بتواند پتانسیل واقعی خود را نشان دهد. اگر بخواهیم یک کتاب در مورد بوژیدار بنویسیم آن کتاب پرفروش ترین کتاب کرواسی و شاید دنیا بشود. اینکه او چه دورانی را طی کرده و همیشه با چالش های زیادی مواجه شده است. وی سال ها با شوباشیچ دروازه بان اول کرواسی در یک تیم بود و آنها با هم رشد کردند و در هایدوک هم به صورت نوبتی بازی به رادو و شوباشیچ می‌رسید.

* ایرنا: در طول حضور در اردوی پرسپولیس با بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند و سید جلال حسینی هم مصاحبه کردید؟
دیدیچ: بله همینطور است. یک مصاحبه خوب با سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان پرسپولیس انجام دادم و همچنین یک مصاحبه جالب و خیلی خوب با علیرضا بیرانوند که بدون شک مورد استقبال بسیاری از فوتبالدوستان کرواسی قرار خواهد گرفت. در کرواسی بیرانوند پس از اینکه پنالتی رونالدو را گرفت خیلی معروف شد و همه او را می‌شناسند. بیرانوند در تشریح داستان زندگی خود گفت که چقدر برای رسیدن به جایگاه حال حاضر سختی کشیده است. در کرواسی فوتبالیست ها کاملا حرفه ای رشد می‌کنند اما او گفت که چه سختی هایی کشیده تا توانسته به دروازه بان اول تیم ملی تبدیل شود. او تعریف کرد که وقتی مقابل رونالدو در هنگام پنالتی قرار گرفت کل دوران زندگی و سختی هایی که کشیده از مقابل چشمانش گذشت و از خدا خواست تا به او کمک کند. به هر حال و او با مهار پنالتی رونالدو کار بزرگی انجام داد.

* ایرنا: و صحبت‌های پایانی؟
دیدیچ: من احساس کردم در ایران رابطه مناسبی میان بازیکنان و خبرنگاران وجود ندارد. هم خبرنگاران و هم بازیکنان انسان های عادی هستند و کاری که آنها انجام می‌دهند در راستای شغل آنها است و آنها در کنار هم برای پیشرفت فوتبال ایران تلاش می‌کنند.
برای مثال من هم با بیرانوند و هم با سید جلال صحبت کردم و آنها نه تنها بازیکنان خوب بلکه انسان های خوبی هم هستند. امیدوارم همیشه رابطه خبرنگاران و بازیکنان در ایران هم با یکدیگر خوب باشد و آنها در کنار هم به پیشرفت فوتبال ایران کمک کنند.
ورزشی**ع.ک**9118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش قهرماني آسيا برانكو پرسپوليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارونوف خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد!

ارونوف دقیقه 6 بازی مقابل نساجی گل اول پرسپولیس را وارد دروازه حریف کرد

طرفداری | پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر و در قائمشهر مازندران به مصاف نساجی رفته است.

اوستون ارونوف برای بازی با نساجی دو بار خیال سرخ ها را راحت کرده است. مرتبه اول آنجایی بود که ترکیب پرسپولیس آمد و این بازیکن تاثیرگذار در ترکیب آغازین بازی حضور داشت. از آنجا که گفته شده بود ارونوف سرما خورده است، هواداران پرسپولیس نگرانی هایی بابت حضور این بازیکن در این دیدار حساس داشتند.

مرتبه دوم آنجایی بود که دقیقه 7 بازی مقابل نساجی توپ پشت محوطه به ارونوف رسید و این بازیکن با یک ضربه پرقدرت گل اول بازی را به ثمر رساند.

البته که در این صحنه، عملکرد ضعیف لوان پولی نیز مزید بر علت شد و دروازه بان نساجی به شکلی آماتور این گل را دریافت کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • پرسپولیسی‌ها پاداش گرفتند
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • ارونوف خیال پرسپولیسی ها را راحت کرد!
  • کرواتها ایرانی هستند نه خارجی! (عکس)
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود
  • این پرسپولیسی پایان فصل جدا می‌شود!
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد