Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@08:26:49 GMT

مجید انتظامی: با من و پدرم مهربانی نکردند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۵۳۱

مجید انتظامی: با من و پدرم مهربانی نکردند

رکنا: مجید انتظامی گفت: بزرگان و باسوادهای موسیقی خانه‌نشین شده‌اند و به آنها رسیدگی مادی و معنوی نمی‌شود.

پیشرفت موسیقی با شکل گرفتن اصطلاحات جدیدی همزمان شده است. "کاور" یکی از همان اصطلاحات جدید است که به واسطه موسیقی پاپ بیشتر با آن درگیریم. تعریف های زیادی درباره کاور آهنگ وجود دارد اما ساده ترینش این است که لباس آهنگ عوض می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکلت آهنگ و سازبندی آن تغییر نمی کند اما پوشش و نمای آن متفاوت می شود. حال اگر در کاور آهنگ، حق مولف رعایت نشود "کپی" صورت می گیرد و جدا از بحث حقوقی آن ممکن است یک آهنگ را در جایی که نباید، شنید. مانند شنیدن یکی از قطعه های بتهوون در اعلام ورود خودروهای حمل زباله.

شکل دیگر سرقت، استفاده از موسیقی بدون در نظر گرفتن حقوق کپی رایت است. به این معنی که قسمتی از یک موسیقی بدون هیچ دخل و تصرفی و بدون نام بردن اسمی از صاحب اثر در جایگاه دیگری استفاده می شود که عمدتا بی ربط به آن موسیقی است.

موسیقی های مجید انتظامی جزو این دسته موسیقی است. با او که این روزها بی حاشیه تر از قبل مشغول نوشتن چند قطعه موسیقایی جدید و البته در حال درمان و فیزیوتراپی است، هم صحبت شدیم. کم مهری مسئولان آزرده خاطرش کرده بود اما می گفت هنوز به رسم پدر، مهربانی و مهربانی و مهربانی منش اش است.

از موسیقی های شما زیاد استفاده می شود، البته "بدون اجازه".

بله. ما در ایران قانون Law کپی رایت نداریم. به همین دلیل این اتفاق بارها تکرار می شود و بی آن که به جایی برسد، باز می ماند. در دنیا این طور است که بدون رضایت کتبی آهنگ ساز به عنوان مولف در پرونده فیلم به آن ترتیب اثر داده نمی شود. اما در ایران این حرف ها معنایی ندارد. زمانی که موسیقی نوشته، ضبط و وارد بازار Store موسیقی شود دیگر از دسترس آهنگ ساز خارج می شود و او حتی نمی تواند به آن اعتراض کند.

واکنشی به این اتفاقات نداشتید؟

چون زیرساخت ها فراهم نیست اعتراض و پیگیری هم به جایی نمی رسد.به همین دلیل ممکن است نوای موسیقی ها را بدون اجازه مولف در هرجای غیر منتظره ای بشنوید مانند موسیقی زال و سیمرغ در بچه های کوه آلپ. راستش اول غصه خوردیم و بعد عادت کردیم.

این روزهای مجید انتظامی چطور می گذرد؟

مدت هاست موسیقی برای سینما Cinema نساخته ام. درگیر پدر بودم و الان خودم دچار مشکل کمر و گردن شده ام. نمی توانم مانند قبل پشت دستگاه بنشینم و نت بنویسم. فیزیوتراپی و ورزش Sport می کنم. آدم تا زمانی که نفس می کشد که نباید کار کند. البته نه این که فکر کنید تارک دنیا شده باشم، مشغول نوشتن قطعه جدیدی هستم تا آن را با همسرم در یک کنسرت اجرا کنم.

امیدوارمان کردید. مردم دوست دارند آثار جدیدتان را بشنوند.

تمام تلاشم را می کنم اما دلگیرم. بزرگان و باسوادهای موسیقی خانه نشین شده اند. انگار این جا همه چیز مطرح است جز اصل هنر. شخصی را که صلاحیت اظهار نظر درباره موسیقی ندارد، به تلویزیون می آورند و درباره موسیقی از او فتوا می گیرند. او هم داد وافریادا برای موسیقی می زند و باسوادهای این عرصه که در خانه برنامه را می بینند با خود فکر می کنند این چه می گوید؟ پس ما چه خوانده ایم؟

چرا نارضایتی خود را اعلام نمی کنند؟

معلوم است. می گویند این همه سال کار نکردیم، چند سال دیگر هم کار نمی کنیم. مسئولان باید به آن ها رسیدگی مادی و معنوی کنند. عجیب نیست که خودشان به چهره ای در موسیقی دکترای افتخاری موسیقی و نشان درجه یک هنری بدهند اما درباره او کوتاهی کنند؟

اگر بگویم پدرم چقدر حقوق می گرفت از خودم خجالت می‌کشم. ما دوست نداشتیم این ها را بگوییم و همین شد که هیچ وقت صدایمان درنیامد. یکی از دیالوگ های پدرم این بود که ما با مهربانی کار کردیم. مهربانی، مهربانی، مهربانی ولی با ما مهربانی نکردند. من همیشه این جمله را از خودم می پرسم و می گویم خوب شد لااقل چند قطعه ماندگار ساختم که چهارنفر با آن خاطره بسازند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس حناچی شهردار تهران شد قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! به رئیست بگو، خاشقجی را کشتیم / تماس تلفنی که عامل ترور با رابط بن سلمان داشت / فایل صوتی لو داد 3 دانش آموز خراسانی بهشتی شدند / پرواز سبز با نجات بیماران نیازمند + عکس این 8 مرد تهران و 2 شهر دیگر را نا امن کرده بودند ابر قهرمان‌ سینما درگذشت + عکس خانه چند سلبریتی هالیوودی در آتش سوخت

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه قانون Law فیلم بازار Store سینما Cinema ورزش Sport تلویزیون مادی و معنوی انتظامی مهربانی مجید انتظامی من عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم پسر اجساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی

بانک ملی ایران در راستای حمایت از مشتریان و رفع نیاز‌های ضروری آنها، طرح “مهربانی ملی” (وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی) را ارائه می‌کند. این طرح، فرصتی استثنایی برای دریافت وام قرض الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان با شرایطی آسان و در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

مزایای طرح مهربانی ملی (وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی)

وام در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون تشریفات اداری طولانی به شما پرداخت می‌شود.

تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنید و نیاز‌های ضروری خود را برطرف کنید.

فقط با یک ضامن و با کارمزد ۲ تا ۴ درصد می‌توانید وام دریافت کنید.

متناسب با نیاز و شرایط خود، می‌توانید دوره بازپرداخت وام را انتخاب کنید.

بدون ارائه چک، سفته و گواهی کسر از حقوق.

صرفاً امکان انتقال قسمت و یا تمامی امتیاز به افراد درجه یک خانواده وجود دارد.

محاسبه امتیاز دریافت وام، بر اساس میانگین کارکرد روزانه حساب می‌باشد.

تمامی اشخاص حقوقی (شرکت‌ها/سازمان‌ها و …) می‌توانند نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی اقدام و با معرفی کارکنان خود امتیاز کسب شده را به آنان انتقال داده و با احراز امتیاز لازم، شرایط دریافت وام را فراهم نمایند.

افتتاح حساب غیر حضوری در سامانه بام.

شرایط دریافت وام مهربانی بانک ملی:

داشتن حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی ایران

ارائه یک ضامن معتبر

دارا بودن سابقه و عملکرد مناسب در بانک

عدم استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در سایر بانک‌ها در ۶۰ روز گذشته

نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی:

مراجعه به شعبه: به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنید و با ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست، وام خود را دریافت کنید.

غیرحضوری: از طریق سامانه بام به صورت آنلاین افتتاح حساب کرده و برای دریافت وام اقدام کنید.

tags # وام ، بانک ملی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر «مجید نوری» در سوئد چه گذشت؟
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • در ۷۲ ساعت پرماجرا بر مجید نوری در سوئد چه گذشت؟
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • سفیر مهربانی
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • خشم بارسایی‌ها: گل سالم ما را قبول نکردند (عکس)