Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@21:56:05 GMT

دستگیری 3 جوان نیشابوری در حمله خونین به 2 روحانی!

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۶۲۷

رکنا: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور درباره جزئیات درگیری چند جوان با طلبه لباس شخصی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته توضیحاتی ارائه کرد.

سرهنگ «حسین دهقان پور» در تشریح این خبر گفت: ساعت 17:50 روز شانزدهم آبان ماه جوان 21 ساله ای به کلانتری 13 قدس نیشابور مراجعه کرد و با معرفی خود به عنوان طلبه، اظهار داشت با لباس شخصی در خیابان اکرام در حالی که به اتفاق دوستم ایستاده بودم چند نفر جوان به سمتم حمله ور شده و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: برابر ادعای شاکی پرونده، جوانی 18 ساله به او اظهار داشته چرا چپ چپ نگاه می‌کنی و سپس درگیری بین آنها رخ می دهد و ضارب، جوان 21 ساله را به ضرب چاقو مجروح کرده و بعد از آن هم با خودروی سواری سمند به اتفاق دوستانش از محل متواری می شوند.

سرهنگ دهقان پور گفت: در پی اعلام این شکایت بلافاصله پی گیری های لازم برای شناسایی متهم پرونده آغاز و شاکی پرونده به پزشکی قانونی معرفی شد.

وی تصریح کرد: یک روز بعد از گزارش این ماجرا به پلیس، تیم های آگاهی کلانتری 13 نیشابور برای پی گیری روند درمانی جوان 21 ساله به بیمارستان حکیم نیشابور اعزام می شوند اما شاکی پرونده در این مرکز درمانی حضور نداشت و با بررسی های به عمل آمده، پدر شاکی به کلانتری مراجعه و اظهار داشت فرزندش در بیمارستان 22 بهمن تحت مداوا است.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: پدر شاکی پرونده ادعا می کرد از آدرس متهم اصلی پرونده اطلاع دارد و در نتیجه ماموران کلانتری 13 وارد عمل شدند اما نشانی اعلام شده اشتباه بود و در پیگیری های بعدی نشانی دیگری که منزل پدر متهم بود شناسایی و پلیس در محل حاضر شد اما متهم موردنظر حضور نداشت.

وی با اشاره به این مطلب که پلیس به پدر شاکی نیز اعلام می کند برای اخذ دستور قضائی به دادگستری مراجعه کنند، اظهار داشت: اما متاسفانه درگیری آنها برای روند درمانی مجروح این پرونده سبب می شود پدر شاکی و خود او اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

سرهنگ دهقان پور گفت: پنج روز پس از گذشت اعلام گزارش اولیه به پلیس، ماموران انتظامی برای پی گیری پرونده به دادگستری اعزام و با کسب دستورات قضائی، مدت هفت روز مهلت برای پیگیری تا حصول نتیجه نیز دریافت می کنند.

وی گفت: ماموران انتظامی در همان روز متهمان که سه نوجوان 17، 18 و 20 ساله هستند را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان پور گفت: متهمان اظهار داشتند با توجه به اختلاف های قبلی که با شاکی پرونده داشته اند در روز حادثه Incident با هم درگیری لفظی پیدا می کنند و بدون اطلاع از طلبه بودن این فرد با ضربه چاقو او را مجروح کرده و متواری می شوند.

فرمانده انتظامی نیشابور بیان داشت: با دستورات تخصصی دادستان عمومی این شهرستان تحقیقات گسترده برای روشن شدن دیگر ابعاد مبهم این درگیری آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد: پلیس در پیگیری این پرونده از لحظه گزارش موضوع به کلانتری وارد عمل شده و بر اساس قانون Law و با دستورات مراجع قضائی بررسی های علمی خود را آغاز کرده که با روشن شدن ابعاد مبهم پرونده درباره علت وقوع درگیری، اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام خواهد شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس حناچی شهردار تهران شد قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! خانه چند سلبریتی هالیوودی در آتش سوخت پیرمرد 50 ساله همسر دوم و پنهانی اش را در خیابان کشت! ابر قهرمان‌ سینما درگذشت + عکس نقشه شرم آور پیرمرد بازنشسته برای تکنسین های اورژانس+عکس حکم اعدام برای بی رحم ترن زن + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه ضرب و شتم پزشکی منزل حادثه Incident قانون Law اخبار حوادث پلیس حمله جوان نیشابور فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم پسر اجساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول

سند تحول قضایی برای رفع مشکل پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، راهبرد «هم‌افزایی در تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد» را تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی»، «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام»، سه مانعی است که سند تحول قضایی، برای عدم تحقق کامل مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، شناسایی کرده است.

سند تحول برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت تعیین کرده است. وجود پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، یکی از هفت عاملی است که راهبردها و راهکارهای رفع این مشکل در سند تحول ارائه شده است.

راه‌حل سند تحول برای پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد

سند تحول قضایی برای رفع مشکل پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد، راهبرد «هم‌افزایی در تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیر مناسب در خصوص پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد» را تعیین می‌کند که این هم‌افزایی از طریق انجام ۳ راهکار زیر محقق می‌شود.

راهکار اول: تشکیل هیئت هماهنگی برای ساماندهی و اتخاذ تصمیمات کلان در مورد تعداد یکصد پرونده ملی کثیرالشاکی و دارای حجم مالی بالا و بررسی جوانب قضایی، اقتصادی، امنیتی و رسان‌های پرونده با ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور دادستان کل کشور، معاون اول رییس جمهور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی و بالاترین مقام ضابطان ذیربط با رعایت استقلال قاضی و عدم دخالت در رأی قضات با تصویب و ابلاغ دستورالعمل مربوط از سوی رییس قوه قضاییه.

معاونت اول قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، معاونت حقوقی و امور مجلس و مرکز حفاظت و اطلاعات مسئولیت اجرای این راهکار را بر عهده دارند و مهلت زمانی اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

راهکار دوم: تشکیل شورای مشورتی برای کمک به قاضی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مهم، ملی و کثیرالشاکی در دادگستری کل استان‌ها به ریاست رییس کل و با حضور دادستان مرکز استان، مقامات اجرایی و ضابطین مربوط با هدف کاهش تبعات اقتصادی و اجتماعی و تسریع در استیفای حقوق مردم و ارائه گزارش دورهای به بخش ذی‌ربط در معاونت اول و دادستانی کل کشور با رعایت استقلال قاضی و عدم دخالت در رأی قضات.

دادگستری استان‌ها باید تا پایان سال ۱۴۰۳ این برنامه را اجرایی کنند.

راهکار سوم: ایجاد سازوکار لازم برای نظارت دادستان به منظور استیفای حقوق مال‌باختگان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و نگهداری و اداره اموال متهمان و محکومان با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط.

معاونت حقوقی و امور مجلس و دادستانی کل کشور وظیفه دارند تا پایان سال ۱۴۰۵ این سازوکار را ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • نحوه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در سند تحول
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای