Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:04:16 GMT

50 هزار کودک در کتابخانه های کرمان عضویت دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۶۲۸

50 هزار کودک در کتابخانه های کرمان عضویت دارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: 200 هزار جلد کتاب ویژه کودک و نوجوان برای حدود 50 هزار نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد حسین زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان افزود: 420 نفر در حوزه کودک و نوجوانان استان کرمان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بخش کودک و نوجوان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان به صورت جدی دنبال می شود و تمامی تجهیزان صندلی کودک و نوجوان و برنامه های متفاوتی در این زمینه برای کتابخانه های استان تعریف شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان اضافه کرد: 80 درصد از افراد شاغل در کتابخانه های عمومی استان کرمان متخصص کتابداری هستند و خدمات تخصصی را در این کتابخانه ها ارائه می کنند.
وی گفت: انجمن کتابخانه های عمومی امروز در هر منطقه استان تشکیل می شود و 590 نفر عضو این انجمن هر 2 ماه یکبار موظف به تشکیل نشست هستند و بازوی فکری و برنامه ریزی را برعهده دارند و این افراد از ابتدای امسال 133 نشست و بیش از 500 مصوبه داشتند که در راستای توسعه کتاب و کتابخانه ها کمک کردند.
حسین زاده افزود: کمیته نهضت مطالعه مفید استان کرمان نیز متشکل از 395 نفر در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه ها باید صرفا از امانت دادن کتاب خارج شوند بیان کرد: امروز کتابخانه ها مکانی تاثیر گذار در تمامی حوزه ها از جمله فرهنگی هستند و در این زمینه تلاش کردیم مجموعه هایی را با خود همراه کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان عنوان کرد: نشست کتابخوان به معرفی کتاب ها و افراد می پردازد و در سال گذشته بیش از یکهزار 300 نشست و 605 جلد کتاب در این نشست ها معرفی شده است.
وی گفت: مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب برگزار می شود و در سال 96 بیش از 900 مسابقه و 110 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.
حسین زاده ادامه داد: بیش از 2 هزار و 959 نشست کتابخوان در 528 نشست، بیش از چهار هزار نمایشگاه، 265 نشست جمع خوانی کتاب، 85 نشست نقد و بررسی و چهار هزار و 968 برنامه فرهنگی و مذهبی در سال 96 در کتابخانه استان کرمان برگزار شد.
وی افزود: شاداب سازی کتابخانه ها اولویت کاری ما است که با اعتبار عمرانی و خیران اینک این اتفاق در استان کرمان افتاده است و همچنین چراغ مطالعه باید برای مردم همواره روشن و پر فروغ باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان 132 باب کتابخانه با یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب عمومی دارد و 135 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و در حوزه نشریات بیش از 150 هزار جلد نشریه داریم.
وی تصریح کرد: مردم کرمان در سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند و کتابخانه های عمومی این استان 2 میلیون و 900 هزار مراجعه کننده در مدت یاد شده داشته است.
حسین زاده گفت: مردم استان کرمان در 7 ماه نخست امسال نیز یک میلیون و 300 هزار مراجعه کننده و 600 هزار جلد کتاب به امانت بردند.
وی افزود: بیش از 64 هزار و 500 متر فضای کتابخانه های استان است و سرانه کتابخانه ها به ازای هر 100 نفر 2 متر فضا موجود است و به ازای هر 20 هزار 900 نفر یک باب کتابخانه عمومی و به ازای هر 100 نفر 57 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان کرمان موجود است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان عنوان کرد: سیستم اتوماسیون و نرم افزارها لازم در کتابخانه های استان کرمان ایجاد شده است و بسیاری از نقاط استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند.
وی افزود: استان کرمان در جشنواره کتاب رضوی رتبه دوم کشور را کسب کرد که بیش از 70 هزار نفر در این کتابخوانی شرکت کردند و 6 عنوان کتاب معرفی شد.
حسین زاده با بیان اینکه خیران کتابخانه ساز در استان کرمان کمک خوبی می کنند و این افراد 16 هزار مترمربع به میزان 30 کتابخانه احداث کردند گفت: امسال یک خیر 300 میلیون تومان به کتابخانه کمک کرد و انجمن خیران اسان فعال شده است که کمبود اعتبارات را جبران نمی کنند.
وی اظهار داشت: از 23 آبانماه تا یکم آذرماه برنامه های هفته کتاب در استان کرمان آغاز می شود و روز پنجشنبه و جمعه در هفته کتاب عضویت رایگان برای شهروندان استان کرمان پیش بینی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با بیان اینکه یکهزار برنامه برای هفته کتاب در استان کرمان برنامه ریزی شده است تا مردم این استان رغبت جدی تری برای حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند گفت: بازگشایی سه باب کتابخانه عمومی و افتتاح کتابخانه های عمومی در برنامه های این هفته وجود دارد.
وی تصریح کرد: 290 نشست کتابخوان، 60 مسابقه کتابخوانی، 601 نشست جمع خوانی کتاب و 8 رونمایی از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان کرمان است.
حسین زاده ادامه داد: برنامه تجلیل از کتابداران، خادمان و خیران، اعضا و فعالان کتابخوانه ها و کارگاه داستان نویسی در کتابخانه مرکزی شهر کرمان با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده توانای کشور روز شنبه و یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.
هفته کتاب و کتابخوانی امسال با شعار هفته حال خوش خواندن در سراسر کشور برگزار می شود.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب و كتاب خواني كتابخانه عمومي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب صبح سه‌شنبه در نشست امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان منعقد شد.

وی این تفاهم نامه را در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی کشور عنوان و اظهار کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر نموده است.

راهب با بیان اینکه در برخی کتابخانه ها خدمات ویژه ای نیز برای نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن ابراز امیدواری در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: امید داریم در طول مدت تفاهم نامه با پیگیری‌های مجدانه طرفین، گام‌های مثبتی برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شد.

کد خبر 6079875

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر موجب اعتلای علمی‌ و فرهنگی آذربایجان غربی است
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد