Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@15:24:08 GMT

دستگیری ۵۴۶ سارق و مال‌خر در هجدهمین عملیات رعد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۳۷۰۹

دستگیری ۵۴۶ سارق و مال‌خر در هجدهمین عملیات رعد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات عملیات هجدهمین طرح رعد را تشریح کرد و از اجرای ۲۵۸ حکم قضایی و دستگیری ۵۴۶ سارق و مالخر همچنین انهدام ۳۲ باند سرقت طی این عملیات خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در مورد احکام قضایی در اجرای هجدهمین طرح رعد اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در دو پلیس مواد مخدر و پیشگیری اقدامات همه جانبه‌ای برای برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان مواد مخدر و کالا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در مجموع در هجدهمین مرحله از طرح رعد که در پایتخت اجرا شد، ۲۵۸ حکم قضایی به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در این مرحله و در هجدهمین طرح رعد، ۵۴۶ نفر از سارقین و مالخران دستگیر و ۳۲ باند سرقت منهدم شد. سارقین دستگیر شده تا کنون به ۱۲۳۴ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. بالغ بر ۶۷۰۱ فقره از اموال مسروقه کشف شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بالغ بر ۸۵ درصد مال باخته‌ها شناسایی شدند تا اموال به آنان تحویل داده شود.

رحیمی با اشاره به اینکه در هجدهمین مرحله از عملیات رعد، ۲۳۱ خودرو و موتورسیکلت از سارقان کشف شد، گفت: ۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان ارزش کل اموال مکشوفه است.

وی ادامه داد: از کل ۵۴۶ سارق دستگیر شده، حدود ۴۵ درصد آنان دارای سابقه قبلی هستند و حدود ۵۵ درصد آنها جزو سارقینی به حساب می‌آیند که برای اولین بار دستگیر شده‌اند. متاسفانه در این عملیات سارقی را دستگیر کرده‌ایم که حین سرقت بوده و کمتر از یک هفته از آزادی او می‌گذشته و تحت تعقیب بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در هجدهمین عملیات طرح رعد چهار قبضه سلاح جنگی و ۴۰ قبضه سلاح سرد که مورد استفاده سارقان قرار می‌گرفت، کشف شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش مبارزه با مواد مخدر هم اقدامات خوبی توسط همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۵ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۸۰ کیلو از انواع مواد مخدر کشف شد همچنین ۳۴۰ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شدند و دو باند قاچاق مواد مخدر کشف و منهدم شد.

وی افزود: در یک ماه گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، یک تن و ۲۲۳ کیلوگرم مواد مخدر از هشت باند قاچاق کشف و منهدم شد. در این زمینه ۵۰ قاچاقچی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در مورد قاچاق کالا اظهار کرد: بالغ بر ۵۵۹۰ نوع کالای قاچاق به دست آمده و ۲۰ نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر شده‌اند و ۳۳ پرونده برای آنان تشکیل شده است. نزدیک ۹ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه است.

رحیمی افزود: اخیرا مجموعه‌ای از طرح‌ها را به شکل محله محور توسط کلانتری‌ها و سر کلانتری‌ها شروع کرده‌ایم و جدا از طرح‌های سراسری عملیاتی که از سوی فرماندهی تهران بزرگ اجرا می‌شود، طرح‌هایی نیز به شکل محله‌ای به تناسب نوع جرایم و افزایش جرایم در همان محله اجرا می‌شود و این طرح‌ها ادامه خواهد یافت.

رحیمی در پایان تاکید کرد: سرقت موبایل تا حد بالایی مهار و روند رو به افزایش سرقت موبایل کنترل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار رحیمی طرح رعد نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح امنیت محله‌محور پلیس و در پی اعلام چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت در سطح شهرستان اسفراین موضوع به صورت ویژه در دستورکارماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار در حین تخریب و سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی شدند، افزود: ماموران بلافاصله متهم را به همراه سیم سوخته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، عنوان کرد: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد

کد خبر 6093616

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان