Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:19:01 GMT

روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۰۲۵

روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است

اصفهان - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روشن کردن آتش در بستر زاینده رود تخلف است و متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.

حسین امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روشن کردن آتش در بستر زاینده رود بویژه در فصل سرما موجب وقوع پدیده وارونگی هوا و آلودگی زیست محیطی می شود و سلامت شهر و شهروندان را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بر افروختن آتش در بستر زاینده رود توسط شهروندان موجب وقوع حوادث ناگوار در حاشیه این رودخانه شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارداشت: نیروهای گشت سیار این شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هرنوع آتش سوزی و رفتارهای پر خطر توسط شهروندان، اقدام های قانونی لازم را انجام می دهند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وجود پل های تاریخی بر روی زاینده رود ، گفت: آتش هایی که توسط شهروندان برای گرما بخشی به آنها بویژه در شب ها روشن می شود ممکن است به آثار تاریخی آسیب وارد کند.
وی بیان کرد: برای مقابله با این تهدیدها، تنها یک نهاد و یک سازمان مسئول نیست و به کمک سایر سازمان ها و ارگان ها نیاز داریم .
امیری با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان از همه ظرفیت های قانونی برای حفظ آرامش روانی شهروندان و نظم شهر استفاده می کند، افزود: در پی افزایش آگاهی شهروندان از خطرات ناشی از آتش سوزی، نصب تابلوهای هشدار دهنده و بازرسی های متعدد ماموران رفع تخلف شهری، روشن کردن آتش در بستر زاینده رود در سال های اخیر کاهش داشته است.
بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها ، مدیریت شهر موظف به جلوگیری از وقوع حریق در شهر و رفع خطر برای شهروندان است.
همچنین بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی آتش روشن کردن در پارک های طبیعی بدون اخذ اجازه قانونی ممنوع و انجام آن جرم محسوب می شود و فرد به پرداخت جریمه و حبس تادیبی محکوم خواهد شد.
ن ی / 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري اصفهان زاينده رود آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر