Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خواستار کمک همگانی و مسئولیت پذیری دستگاههای مختلف در اجرای برنامه های مقابله با شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در استان مازندران شد و هشدار داد که این سازمان به تنهایی قادر به مهار این معضل نیست.

سرهنگ جمشید محبت خانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا هشدار داد که در صورت همکاری نکردن دستگاههای مختلف برابر تکلیف تعیین شده در مصوبات استانی، محیط زیست به تنهایی قادر به جلوگیری از کشتار جمعی پرندگان زمستان گذران در مازندران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مصوبات شورای تامین مازندران در باره برخورد با متخلفان شکار اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه تمام دستگاههای انتظامی، امنیتی، قضایی و فرمانداری ها باید محیط زیست را دربرخورد با متخلفان شکار به خصوص در فریدونکنار کمک کنند.
شورای تامین مازندران دی ماه پارسال با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور مصوبه ای را گذراند که بر اساس آن برای تمامی دستگاههای در زمینه برچیدن بساط شکار غیرمجاز در استان تکلیف تعیین کرده بود.
طبق مصوبه شورا، فرمانداری فرویدونکنار با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی موظف به جمع آوری بازار فروش پرندگان این شهر ظرف یک هفته شده بودند که اگر چه این موضوع در موعد مقرر اجرایی شد ولی امسال با آمدن دوباره پرندگان زمستان گذران به مازندران بازار به صورت غیررسمی فعالیتش را از سر گرفت.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگز عزم همگانی در مازندران برای برخورد با متخلفان شکار ایجاد نشود، محیط زیست به تنهایی قادر به جمع کردن بساط قتل عام شکار در فریدونکنار نیست.
وی افزود: در شرایط فعلی محیط زیست استان برای ایجاد عزم ملی نشست های خوبی را با دستگاه قضایی و انتظامی برگزار کرد و به نظر می رسد توافق این دستگاهها می تواند این معضل اجتماعی را کاهش دهد.
محیط زیست مازندران هفته پیش نشستی را با حضور دادستان های شهرستان ها، نیروی انتظامی و فرمانداران برگزار کرد که در آن تصمیم گرفته شد تا از این پس دادستان ها به عنوان مدعی العموم وارد عرصه برخورد با شکارچیان متخلف و حفاظت از پرندگان مهاجر شوند.
** بدنامی بین المللی
سرهنگ محبت خانی گفت: قتل عام پرندگان با به کارگیری تورهای هوایی، کرس و سایر ادوات بازتاب منفی را در جهان برای کشورمان ایجاد کرده که نمی توان به سادگی از آن گذشت.
وی افزود: ما برای پاک کردن بازتاب منفی مرگ دستجمعی زمستان گذران در عرصه جهانی برخورد خود را با متخلفان شدت بیشتری ببخشیم.
این مسئول محیط زیست کشور گفت: در شرایط فعلی محیط زیست مازندران به خوبی پای کار آمده و از چند ماه قبل عزم خود را در برخورد با متخلفان جزم کرد و باید تمام دستگاههایی که طبق مصوبه شورای تامین وظایفشان تعیین شد هم پای کار بیایند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور دلیل سخت جانی شکارچیان برای کشتار زمستان گذران در تالاب سرخرود فریدونکنار و سایر نقاط مازندران و کشور را ناشی از سودهای میلیاردی ناشی از این کار دانست.
سرهنگ محبت خانی گفت: این سودهای میلیاردی که برخی از شکارچیان با کشتار دستجمعی پرندگان می برند، باعث شده تا با وجود برخوردهای شدید قانونی باز هم تورهای خود را برای این تخلفات پهن کنند.
وی اضافه کرد: باید با عزم همگانی دستگاههای انتظامی، یگان حفاظت محیط زیست، دستگاه قضایی و استانداری مازندران یک بار برای همیشه بساط این سودجویان برچیده شود.
او تاکید کرد: در سال گذشته با عزم استانی و پای کار آمدن دستگاههای مرتبط، بازار فروش پرندگان ساماندهی شد و شکارچیان متخلف نیز به سزای کارشان رسیدند و این طرح باید کماکان ادامه یابد.
مازندران با داشتن چندین تالاب محلی و بین المللی چون میانکاله و 800 آببندان سالانه پذیرای 150 گونه از پرندگان مهاجر با جمعیت افزون بر 1.5 میلیونی است که طبق آمار رسمی حدود یک سوم از این مهمانان زمستانی سالانه با شکار بی رویه از بین می روند.
طبق آمار حدود یکصد هزار نفر در مازندران سلاح شکاری دارای مجوز از مراکز قانونی دارند.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست يگان حفاظت برخورد با متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران