Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: خانواده ها بایستی برای فرزندانشان اسامی خوش آوا، متناسب با فرهنگ، تداعی گر حس مثبت و معقول انتخاب کنند زیرا اسامی بخشی از هویت فرد است.

اسم ها می توانند برای ما تداعی گر احساس خوب و بد، موضوعی خاص، بیانگر مذهب، قومیت و وضعیت اجتماعی خاص و در نهایت فرهنگ های مختلف نیز باشند .در این بخش از نمناک درباره ی تاثیر اسم افراد بر شخصیت و سر نوشت آنان صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا اسم می تواند در سرنوشت انسان تاثیر بگذارد ؟

انتخاب اسم مناسب تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت افراد دارد؛ انتخاب اسم نامناسب حتی می تواند باعث سرخوردگی، گوشه گیری و انزوای فرد شود.

ابهری، رفتارشناس، با بیان اینکه انتخاب نام برای فرزندان توسط والدین یکی از اصلی ترین حقوق آنهاست، گفت:انتخاب اسم نقش بسیار مهمی در زندگی، سرنوشت و آینده افراد دارد. اسم یکی از فرآیندهایی است که تا پایان عمر و حتی بعد از آن نیز همراه با فرد می ماند؛ بنابراین در انتخاب آن باید دقت و توجه کافی مبذول شود.

اسامی انتخاب شده باید خوش الحان با بیانی ساده باشد و مورد تمسخر کودکان نیز قرار نگیرد. در حقیقت نباید اسامی دشوار، مغایر با فرهنگ و آئین برای کودکان انتخاب شود. زیرا در دوران تحصیل به خصوص در دوران دبستان صدا کردن و خطاب فرد دشوار بوده و ممکن است باعث تمسخر وی شود.

اسم نامناسب چه تأثیری بر افراد می گذارد؟

اسامی باید بر اساس باورها، فرهنگ، عرف و سنت های خانوادگی و اجتماعی انتخاب شوند و برای افرادی که حامل آن اسامی هستند، غرور و شخصیت خاصی را فراهم آورد. اسامی باید دارای عناوین مذهبی یا فرهنگی بوده تا برای اشخاص شخصیت و فضای فرهنگی ایجاد کند. همچنین برخی از اسامی نه تنها هنگام خطاب، دشوار، ناموزون و ناهماهنگ است؛ بلکه مغایر با معیارهای ارزشی و فرهنگی ما هستند. بنابراین اسم یکی از موضوعاتی است که در زندگی هر کس نقش مهمی داشته و والدین نیز هنگام انتخاب نباید گرفتار مسائل غیرفرهنگی و غیرارزشی و غیرسنتی شوند.

برخی از افراد از اسم خود خجالت می کشند و هنگامی که بزرگ تر می شوند، اسم خود را تعویض می کنند، این گونه اشخاص دو اسمی هستند؛ یعنی در شناسنامه اسم دیگری داشته و در خانه و جامعه به نام دیگری خطاب می شوند که در نهایت دچار تضاد شخصیت و دوگانگی می شوند، زیرا یک اسم برای هر فرد کافی است.

آیا اسم بر سرنوشت افراد تأثیر می گذارد؟

اسم نباید شکسته شود، زیرا برخی از افراد اسامی دیگران را به خاطر دشواری در صدا کردن و تلفظ به بخش های مختلف تقسیم کرده و می شکنند؛ بنابراین اسم اثر بسیار مهمی بر شخصیت افراد داشته و یکی از معیارهای ارزش یابی فرهنگی و اخلاقی افراد نیز خواهد بود. در حقیقت انتخاب اسامی برای فرزندان باید تابع معیارهای فرهنگی، اخلاقی و دینی ما باشد.

والدین نباید در فضای زمانی گرفتار شوند؛ زیرا انتخاب اسم فقط امروز یا روز تولد فرد نیست، گاهی شخصیت هایی در دوران تولد کودک وجود دارند که شناخته شده و معروفند و آنها اسامی این افراد را برای فرزندان شان انتخاب می کنند و بعد از چند سال آن شخص دچار گمنامی می شود؛ بنابراین، اسامی رهبران دینی، شخصیت های فرهنگی اصیل ایرانی می تواند نام های بسیار خوبی برای فرزندان باشد.

تاثیر منفی اسم نامناسب در شخصیت افراد

برخی افراد اسم فرزندان شان را اسکندر و چنگیز می گذارند، در حالی که این افراد در تاریخ دشمنان ما بودند و به نظر از لحاظ رفتاری تأثیر منفی بر شخصیت افراد خواهد گذاشت، اسم از نظر رفتاری دارای بار روانی و عاطفی برای اشخاص است؛ یعنی اسامی مذهبی می توانند در سرنوشت افراد نیز دخالت کنند.

همچنین اسم اثر روانی سنگینی بر روی افراد دارد. به عبارت دیگر اسم نامناسب در زمان کودکی باعث می شود فرد مورد تمسخر قرار گیرد و به انزوا برود. در حقیقت اسم نامناسب می تواند باعث سرخوردگی، گوشه گیری و انزوای فرد شود.

آسیب های دو اسمی بودن

روان شناسان در تمام دنیا به این نکته توجه داشته اند که تغییر نام افراد ممکن است در سبک رفتاری و شخصیتی آنها تغییراتی به وجود آورد. حتی ممکن است تمایل به تغییر نام ناشی از مشکلی در شخصیت و ذهن فرد یا تمایل نداشتن به دوران کودکی اش باشد. بنابراین مناسب است نخست والدین در انتخاب نام فرزندان دقت ویژه ای به خرج دهند و سپس آنکه افراد نام خود را تغییر ندهند زیرا تغییر نام عاملی برای به وجود آمدن شکاف میان اکنون و کودکی آنها خواهد بود.

معمولاً افرادی که دو اسمی هستند، دوگانگی در نام، مشکلاتی را برای رفتار و احساس آنها ایجاد می کند که در محیط های اداری، دانشگاهی، مدرسه و اماکنی از این قبیل، به اصطلاح با نام شناسنامه ای مورد خطاب قرار می گیرند و در منزل و در میان دوستان و اطرافیان نام دوم آنها خوانده می شود که این جدا بودن نام در محیط های مختلف، موجب جدایی احساس حاکم بر این محیط ها خواهد شد.از این رو به پیشنهاد این روان شناس، لازم است خانواده ها با توجه به فرهنگ، عرف و افکار حاکم بر جامعه، از همان آغاز تولد نام مناسبی برای فرزند خود انتخاب کنند تا او در آینده مجبور به تغییر نام نباشد. بارها دیده می شود والدین به هر دلیلی نامی را در شناسنامه فرزند خود ثبت می کنند، اما او را با نام دیگری فرا می خوانند در حالی که این احساس در آینده فرد نسبت به خودش و محیطی که در آن قرار دارد، تأثیرگذار خواهد بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس قیمت خودروهای دست دوم خارجی با دلار 15 هزار تومان ! + جدول تجاوز به دختر مشهدی در پستوی شیطانی یک فروشگاه دابسمش جنجالی پسر بسیجی در سوریه + فیلم پرتاب سگ به سمت مامور پلیس! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف یک زن به قتل مادر و خواهرش / صحنه خودکشی لو رفت+ عکس مرد بیکار خانواده اش را با روغن داغ کرد! دستگیری 3 جوان نیشابوری در حمله خونین به 2 روحانی! فیلم رفتار دلسوزانه این پدر ۲۴ میلیون بار دیده شد + فیلم آیا تا به حال چشم زمین را دیده اید؟! + عکس مخوف ابر قهرمان‌ سینما درگذشت + عکس رفتار زننده رئیس پلیس با یک زن و شوهر + تصویر ساکشن برای لاغری ران پا ، زن جوان یزدی را کشت

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه منزل تولد خانواده احساس هویت تمسخر عکس فیلم دختر ایران زندگی پدر قتل مردم پسر اجساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای مزاحم آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را به سطوح بالاتر سادیسم و روان‌پریشی مرتبط می‌کند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از ۵۰۰ نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودروهای پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در Psychology Today نوشت:«از آنجایی که این تغییرات اگزوز هم برای مردم و هم برای حیوانات مزاحمت ایجاد می‌کند و هم در برخی از حوزه‌های قضایی غیرقانونی است، فپی بردن به این موضوع که چرا افراد می‌خواهند صدای خودروی آن‌ها سر به فلک بکشد، حائز اهمیت و جالب است.

شرمر ۵۲۹ دانشجوی بازرگانی را که میانگین سنی آنها ۱۸ سال بود، مورد بررسی قرار داد که ۵۲ درصد از آنها مرد بودند. این تحقیقات با سه سؤال در مورد احساسات شرکت‌کنندگان نسبت به خودروهای پر سر و صدا، شناخته شدن با خودروهای خود و پتانسیل تغییر صدای خودرو را مطرح کرد.

آنها همچنین نظرسنجی شخصیت تتراد تاریک را تکمیل کردند، یک مقیاس که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را می‌سنجد. این ویژگی‌ها به دلیل ویژگی‌های "شیطانی" آنها که شامل خودخواهی و سوء استفاده از دیگران است، تاریک نامیده می‌شوند.

فرض اولیه شومر آن بود که مردم ممکن است دوست داشته باشند با صدای بلند خودروی خود شناخته شوند و توجه زیادی را به خود جلب کنند که با رفتار خودشیفتگی همسو است. او همچنین پیش‌بینی می‌کرد که افرادی با ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی، مرتبط با نگرش‌های مجرمانه، تمایل بیشتری به خودروهای پر سر و صدا با تغییرات اغلب غیرقانونی داشته باشند. او همچنین پیش‌بینی کرد که مردان جوان‌تر ماشین‌های پر سر و صدا را ترجیح می‌دهند چراکه فکر می‌کنند با این کار امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت:« به نظر می‌رسد این کار بی‌توجهی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.»

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی حدود 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را تشکیل می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان بودن امتیاز بالاتری را در مقیاس خودرو در گروه پیش‌بینی می‌کند، اما این همبستگی به اندازه کافی برای نتیجه‌گیری معنادار نبود. ارتباط بین نمرات بالاتر در مقیاس ماشین و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد، اگرچه در مورد ماکیاولیسم و خودشیفتگی به طور معنی داری نبود.

در حالی که این مطالعه بینش‌هایی را ارائه می‌دهد، البته هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت‌کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک بازرگانی در همان دانشگاه ثبت‌نام کردند، بنابراین یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های گسترده‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط در مورد تمایل به داشتن خودروهای پر سر و صدا است و ترجیحات داشتن سایر وسایل نقلیه با صدای بلند، مانند موتور سیکلت یا کامیون‌های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می‌تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در حین رانندگی را مورد بررسی قرار دهند.

این تحقیق در Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: sciencealert

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899823

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب سرنوشت‌ساز والیبال ایران