Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بیش از ۲۳ هزار تن گردو در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، راه‌اندازی ۳۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان، خرید روزانه ۲۰ تن گل زعفران در خراسان رضوی، تولیدات کشاورزی خوزستان ۵.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد، جاده‌های پرخطر لرستان کدامند؟!، تولید بیش از ۲۳ هزار تن گردو در کرمانشاه و بازگشت لک لک سیاه کمیاب به سیستان اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید روزانه ۲۰ تن گل زعفران در خراسان رضوی

مجتبی مزروعی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص میزان تولید زعفران در استان، اظهار کرد: در سال جاری تاکنون بعضی از اتحادیه‌ها این آمادگی را بدست آوردند تا زعفران را به صورت گل خریداری کنند و حتی سعی بر این دارند که بحث خرید گل که متاثر از بارندگی اخیر و نوسانات بازار بوده را نیز کنترل کنند.



وی ادامه داد: در حال حاضر گل زعفران مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم و این خرید در مشهد و تربت‌حیدریه صورت می‌گیرد. در حال حاضر هر کیلو گل مرغوب ۱۰۰ هزار تومان بوده و این رقم تابعی از قیمت بازار خواهد بود و کف بازار نیز رعایت خواهد شد.رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران خریداری می‌شود تا تعادل در بازار گل نیز حفظ شود.مزروعی با بیان اینکه برای زعفران خشک و نگین نیز اگر قیمت از حد مورد نظر که قیمت‌گذاری شده پایین‌تر آید خرید خود را بیشتر خواهیم کرد، بیان کرد: در حال حاضر نیز در این بخش خرید انجام می‌شود تا بتوانیم یک کف قیمتی را برای زعفران حفظ کنیم.مزروعی تاکید کرد: همچنین بنا نداریم به طور گسترده‌ای خرید را انجام دهیم.وی با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین خرید زعفران از خراسان رضوی بوده است، تصریح کرد: تولید ما از زودتر از خراسان جنوبی صورت گرفته و بیشترین شهرستان‌هایی که تولید زعفران داشتند نیز شامل تربت‌حیدریه، تربت جام، نیشابور و باخرز بوده است.رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه تا یک هفته گذشته خرید گل زعفران حدود ۲۰۰ تن بوده، اضافه کرد: در حال حاضر این رقم از مرز ۴۰۰ تن نیز عبور کرده است.

راه‌اندازی ۳۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان کرمان

غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۸ اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده است، افزود: مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها افزایش مدت اقامت گردشگران در روستا‌ها، بازدید از آثار و جاذبه‌های گردشگری و خرید صنایع دستی و همچنین غذا‌های سنتی آن منطقه است که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستا‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمان در بخش شهداد، بافت و جیرفت قرار دارد، اظهار کرد: استانداردسازی این اقامتگاه‌ها از الویت‌های این اداره کل است که در این راستا تاکنون ۱۸۰ اقامتگاه مورد بازدید قرار گرفته است.مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به بالا بردن کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر بیش از ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای مدیران این اقامتگاه‌ها برپا شده است که تاثیر بسزایی در نحوه ارائه خدمات به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی داشته است.وی با بیان اینکه از نظر فضا‌های اقامتی در مرکز کرمان دچار کمبود‌هایی هستیم، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی چنین اقامتگاه‌هایی، سفر در استان توزیع و کمبود‌های اقامتی نیز از این طریق جبران می‌شود.   تولیدات کشاورزی خوزستان ۵.۵ میلیون تن افزایش می‌یابد

علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که امروز، ۲۲ آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام عمدتا در مناطق مرزی ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ این پروژه کلید خورد و تا سال ۸۷ اقدام مؤثری انجام نشد، اما از آن سال تا سال ۹۲ حدود ۶۶ هزار هکتار از پروژه اجرایی شد.معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اولین سفر رییس جمهور به خوزستان یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه تخصیص یافت و مؤسسه جهاد نصر به عنوان مجری طرح انتخاب شد.اکبری ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در اجرای این طرح انجام گرفته است، تا کنون ۲۹۵ هزار هکتار از طرح به اتمام رسیده است.وی بیان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این طرح در پاییز سال گذشته و باقی اراضی نیز امسال به زیر کشت رفت و کشاورزان توانستند در آن مزارع کشت کنند.اکبری عنوان کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یک شاهکار مهندسی است، زیرا در اجرای آن ۲۶ مشاور، ۲۷ پیمانکار و همچنین هشت هزار نیروی متخصص و ماهر کار کردند. وی خاطرنشان کرد: متوسط تولید محصولات کشاورزی در فاز اول طرح ۵.۵ میلیون تن است و حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی با اجرای این طرح صرفه‌جویی می‌شود.   جاده‌های پرخطر لرستان کدامند؟!
سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس راه لرستان اظهار کرد: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش تصادف داشته‌ایم.وی در پاسخ به پرسشی که جاده‌های پرخطر استان کدامند؟ گفت: محور‌های خرم‌آباد به سمت پلدختر و کوهدشت، ازنا- شازند، فیروزآباد- نورآباد و در مجموع جاده‌های دوخطه پرتصادف هستند.

چغلوند اضافه کرد: از کوهدشت به عنوان جاده مرگ نام برده می‌شود. چهارخطه بروجرد- خرم‌آباد به اندازه جاده گیلوران تصادف ندارد.رئیس پلیس راه لرستان یادآور شد: در جاده ازنا- شازند تا الیگودرز تصادف کم داریم، اما بعد از آن سانحه رانندگی زیاد می‌شود، چون فیزیک جاده مناسب نیست.وی در ادامه تأکید کرد: اگر فیزیک جاده‌های استان مناسب شوند حدود ۸۰ درصد تصادفات کاهش پیدا می‌کند و آن ۲۰ درصد خطا‌های انسانی دیگر دست کسی نیست.چغلوند یادآور شد: جاده‌های استان کوهستانی بوده و میانگین سرعت در آن‌ها زیاد نیست، اما فیزیک جاده عامل بخش زیادی از تصادفات است.   تولید بیش از ۲۳ هزار تن گردو در کرمانشاه
رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات گردوی استان کرمانشاه را ۸۹۶۰ هکتار اعلام و اظهار کرد: از این میزان ۷۶۴۰ هکتار باغ گردوی بارور است و ۱۳۲۰ هکتار هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

زارعی با اشاره به افزایش پنج درصدی سطح باغات بارور استان در سال جاری افزود: امسال ۳۰۰ هکتار به مجموع باغات گردوی بارور استان کرمانشاه اضافه شد.مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امسال افزایش بیش از دو هزارتنی تولید گردو در استان را شاهد بودیم، گفت: امسال ۲۳ هزار و ۳۳ تن گردو از باغات این استان برداشت شد.به گفته زارعی سال گذشته ۲۱ هزار تن گردو از باغات گردوی استان کرمانشاه برداشت شده بود.زارعی میانگین تولید گردو در استان کرمانشاه را سه تن در هکتار عنوان کرد.زارعی گفت: برداشت گردو از باغات استان کرمانشاه که از مهر ماه آغاز شده بود، به اتمام رسیده است.این مسئول در ادامه با بیان اینکه بجز شهرستان قصرشیرین تمامی شهرستان‌های استان باغ گردو دارند، گفت: شهرستان صحنه با ۱۹۷۴ هکتار باغ گردو بیشترین باغات گردوی استان را دارد.وی اضافه کرد: شهرستان‌های پاوه، کنگاور و جوانرود نیز به ترتیب با سطوح ۱۴۳۹، ۱۳۰۰ و ۱۱۳۷ هکتار باغ گردو در رتبه‌های دوم تا چهار استان از حیث سطح باغات گردو هستند.وی با بیان اینکه عمده باغات گردوی استان کرمانشاه از ژنوتیپ‌های بومی است، گفت: در سه سال اخیر ۱۰۰ هکتار باغ گردو از ارقام گردوی مناسب کشت مثل چندلر، فرانکت، پدرو و جمال در استان کاشته شده که این ارقام گردو علاوه بر خاصیت هرس پذیری خوب تولید یکنواخت داشته و زود بارور هستند.مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزایش سطح باغات گردو را در برنامه استان دانست و افزود: افزایش سطح باغات گردوی استان به استقبال باغداران برمی گردد.وی با اشاره به حمایت از توسعه باغات گردو در استان، اضافه کرد: انتظار داریم امسال ۲۰۰ هکتار باغ گردوی جدید در استان کاشته شود.   بازگشت لک لک سیاه کمیاب به سیستان

حامد شهرکی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست زهک اظهار کرد: در جریان گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره، یک قطعه لک لک سیاه در منطقه چاه نیمه‌های زهک مشاهده شد.

وی بیان کرد: لک لک سیاه پرنده ایست به طول حدوداً ۹۵ سانتیمتر، دارای پر و بال سیاه براق، آبزی است و به واسطۀ سر، گردن و پشت سیاهش، کاملا از حاجی لک لک‌ها متمایز است. منقار و پاهایش بلند و قرمز رنگ است. در پرندۀ جوان، منقار و پا‌ها سبز رنگ است. زیر تنه کاملاً سفید، سر و پشتش سیاه با جلای بنفش و سبز و چشمانش قهوه‌ای رنگ است. نر و ماده همشکل‌اند. عمدتاً از ماهی و گاهی از حشرات، ملخ‌ها، سمندر‌ها و نیز از جوندگان و پستانداران کوچک، مار‌ها و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند.وی اظهار کرد: لک لک سیاه از جمله پرندگان کمیاب ایران است. این پرنده در نواحی آب‌های شور و شیرین، رودخانه‌های کم‌عمق با ساحل شنی، کانال‌ها، جزایر، اراضی سیلاب گیر و نواحی پر درخت کنار دریاچه‌ها به سر برده و معمولاً روی درختان آشیانه می‌سازد. لک لک سیاه پرنده‌ای تک زی و دیر انس است که به تنهایی یا دسته جمعی مهاجرت می‌کند.شهرکی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته نیز محیط بانان شهرستان نیکشهر حضور این پرنده را در آب بند‌های خاکی این شهرستان ثبت کرده اند.   گردشگری دریایی حلقه نامرئی جوان‌ترین بندر مازندران
کنار هم قرار گرفتن دریا، جنگل، دشت و کوهستان در یک جغرافیای واحد، استان مازندران را به محیطی بی همتا برای حوزه‌های مختلف گردشگری تبدیل کرده است.در میان انواع گردشگری، گردشگری دریایی شکلی از گردشگری است که فعالیت‌های مربوط به آن در دو محیط ساحلی و دریا یا هر نوع محیط آبی قابلیت اجرا دارد و می‌تواند با برنامه ریزی درست، صورت گیرد.فریدونکنار نیز به عنوان یکی از شهر‌های ساحلی مازندران با داشتن حدود ۱۰ کیلومتر ساحل شنی و ماسه‌ای برای هر نوع فعالیت گردشگری دریایی مساعد می‌باشد.  
علاوه بر این، بر اساس آمار‌های رسمی، فریدونکنار و ساحل آن سالانه میزبان بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت گردشگر است که نشان می‌دهد این شهرستان حتی از جزیره کیش با تمام امکانات گردشگری اش، بیشتر مورد استقبال گردشگران است.مهم‌ترین ظرفیت شهرستان فریدونکنار در کنار سواحل ماسه‌ای آن، وجود بندر فریدونکنار است که به نوعی یکی از بستر‌های گردشگری دریایی است.بندر فریدونکنار با ۱۰ سال فعالیت تجاری و بیش از ۷۰ هکتار مساحت، به همراه اسکله‌های کوچک، می‌تواند اصلی‌ترین و مهیاترین ظرفیت شکل گیری گردشگری دریایی در این شهرستان باشد.فعالیت‌های تفریحی آبی مانند غواصی، سفر‌های دریایی، اسکی روی آب، جت اسکی، آکواریوم دریایی و ماهیگیری در آب‌های عمیق و کم عمق از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری دریایی است که اسکله‌های یک بندر می‌تواند میزبان آن باشد.اما با وجود اینکه چندین سال است توسعه گردشگری دریایی در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است، عملا تاکنون هیچگونه قدمی جهت استقرار فعالیت‌های حوزه گردشگری دریایی در بندر فریدونکنار برداشته نشد و در‌های این بندر جهت بهره برداری توریستی به روی هیچ گردشگری باز نشده است.   بانک جامع اطلاعات قنوات خراسان شمالی تهیه شد

عبدالله یوسفی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: بانک جامع اطلاعات قنوات خراسان شمالی به منظور دسترسی به آخرین اطلاعات و وضعیت قنوات استان تهیه و در سامانه ملی قنوات بارگذاری شده که در مدیریت بهره‌برداری و نگهداری قنوات بسیار موثر است.

یوسفی افزود: با توجه به سابقه تاریخی قنوات خراسان شمالی و میزان آبدهی موجود و لزوم حفظ و پایداری قنوات، بهره‌برداری از آن‌ها هیچ گونه تاثیر منفی بر منابع آب زیرزمینی ندارد.وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ۶۲۹ رشته قنات دایر با آبدهی سالانه تقریبی ۸۵ میلیون متر مکعب جهت ۳۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی است که خشکسالی و کاهش بارندگی‌های اخیر در سنوات اخیر بر آبدهی آن‌ها تاثیر منفی بسزایی داشته است.مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ، پایداری، تداوم پتانسیل آبدهی قنوات و کاهش اثرات خشکسالی و نیز به برای ماهیت فیزیکی، این قنوات نیازمند لایروبی، احیاء، مرمت و بازسازی مستمر در استان است که هر سال به نسبت اعتبارات ابلاغی به این سازمان، اقدامات اجرایی لازم انجام می‌شود.یوسفی در ادامه با اشاره به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی بیان کرد: سال گذشته با ابلاغ ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی، سفر مقام معظم رهبری، استانی، تفاهم نامه منعقده بین این سازمان و آستان قدس رضوی، حدود ۲۰۶ رشته قنات با مجموع طول ۱۰۳ کیلومتر در سطح استان احیاء، مرمت و لایروبی شده که سبب افزایش استحصال آب به میزان تقریبی ۳میلیون متر مکعب شد.وی افزود: همچنین امسال پیشنهاد پروژه‌های احیاء، مرمت و لایروبی قنوات در سطح استان به میزان ۱۴۷رشته به منظور اختصاص اعتبارات از منابع فوق‌الذکر انجام شده که سبب افزایش استحصال آب به میزان ۲، ۲ میلیون متر مکعب خواهد شد.   فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان افتتاح شد

اسحاق جهانگیری صبح امروز سه شنبه در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان با حضور در دشت شمال شرق اهواز و اراضی ابوفاضل، به همراه وزیر جهاد کشاورزی، فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی استان خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری را مورد بهره برداری قرار داد و همزمان با این رویداد، عملیات اجرایی فاز دوم این طرح آغاز شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از طرح احداث شبکه فرضی آبیاری و زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی ابوفاضل بازدید کرد و در جریان احداث شبکه آبیاری و زهکشی دشت شمال شرق اهواز و برنامه زمانبندی اجرای فاز دوم این طرح قرار گرفت. گفتنی است فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام، ۳۰۰ هزار هکتار است که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم به مساحت ۲۵۰ هزار هکتار، آغاز شد.   ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان ایلام در دهلران تولید می‌شود

عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اظهار داشت: شهرستان دهلران با دارا بودن ۱۰۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات قطب اصلی کشاورزی در استان ایلام محسوب می‌شود.وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به آغار کشت گندم در این شهرستان، گفت: کشت گندم در سطح ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان که عمدتا آبی است، آغاز شده و با توجه بارندگی خوب در استان و شهرستان پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ هزار گندم در سطح شهرستان برداشت شود.احمدی تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار تن انوع محصولات پاییزه به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان برداشت شده است.وی افزود: از مهمترین محصولات کشاورزی تولیدی شهرستان می‌توان به گندم، ذرت، جو، هندوانه، خیار، خربزه و... اشاره کرد که علاوه بر تامین نیاز‌های استان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شوند.   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی گردشگری سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،حاجی میرزایی میگوید: براساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی سطح گلخانه‌های استان باید از ۳۰ هکتار به ۶۰ هکتار برسد
وی عنوان کرد: درحال حاضر ۵۲ پرونده در سطح ۳۱ هکتار آماده معرفی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات می‌باشد.
وی گفت: با اجرای این پروژه‌ها در سال پیش رو، جایگاه استان در سطح کشور از رتبه ۲۷ به ۱۷ ارتقا خواهد یافت.
حاجی میرزایی به مجتمع گلخانه‌ای دو سرشهرستان قروه اشاره کرد و افزود: این گلخانه شاخص با ۵۰ هکتار مساحت برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل میکند.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی است که دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است و سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.
میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تُن انواع محصول است که وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن برساند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به پنج واحد افزایش یافت
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به ۵ واحد افزایش یافت
  • افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به پنج واحد
  • راه‌اندازی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با نرخ مصوب در لرستان
  • نوروز پرخطر ۱۴۰۳
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی روستایی پذیرای گردشگران نوروزی بوشهر