Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مجیدی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند صبح امروز در نشست هم اندیشی پیرامون اولین همایش بین المللی گردشگری کویر لوت گفت: گردشگری علاوه بر رونق اقتصادی می تواند زمینه رهایی از اقتصاد وابسته به نفت را ایجاد کند.

وی افزود:هر چند در خراسان جنوبی نفت نداریم اما ظرفیت هایی چون کویر و منابع کانی می تواند موجب بهره مندی اقتصادی این منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت گفت: پس از ثبت جهانی لوت اتفاق خاصی در مورد بزرگداشت این موضوع رخ نداد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه کنفرانس بین المللی گردشگری کویر لوت در اریبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، گفت: این کنفرانس چند منظور بوده و از ابعاد مختلف علمی، اقتصادی و زیست محیطی کویر را بررسی می کند.

وی افزود: خراسان جنوبی آثار ثبت شده متعددی چون باغ اکبریه، قنات بلده فردوس و بیابان لوت را دارد که فرصتی برای رونق گردشگری در ابعاد بین المللی در منطقه است.

مجیدی اظهار کرد: پیش از برگزاری همایش اصلی چند پیش نشست را در شهرستان های مرتبط با کویر برگزار خواهیم کرد.

اسکندری دبیر اجرایی همایش بین المللی کویر لوت نیز در این نشست گفت:  گردشگری یکی از بخش های پیشرو در اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود.

وی افزود: اگر  به دنبال گردشگری پایدار هستیم باید حفظ منابع طبیعی و توزیع ثروت حاصل از گردشگری در جوامع محلی را مد نظر قرار دهیم.

اسکندری گفت: سود سرمایه گذاری در بسیاری از صنایع تنها به سرمایه گذاران و سهامداران برمی گردد اما در حوزه گردشگری همه افراد جوامع محلی از سود حاصل از آن منتفع می شوند.

انتهای پیام/غ

گردشگری یکی از بخش های پیشرو در اقتصاد کشورها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  افراسیاب گراوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: این جشنواره روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سلماس افزود: اجرای موسیقی زنده آشیقی، اجرای گروه‌های هنری، اجرای بازی‌های بومی‌محلی، تفریحی و همگانی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری، قایق‌رانی، پخت و توزیع غذای محلی، راه‌اندازی غرفه‌های کشاورزی و دامی و پرواز پاراگلایدر از  برنامه‌های جشنواره هستند.

او گفت: این جشنواره به همت شهرداری سلماس و با مشارکت اداراتی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ‌... برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد