Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@16:35:21 GMT

رشد ۳۰ درصدی سود سهام عدالت در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۷۴۸

 جعفر سبحانی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در خصوص مالیات مشمولین سهام عدالت بیان کرد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، سهام عدالت متوفیان مشمول مالیات می‌شود و مالیات از وراث درجه اول ۶ درصد و برای برای وراث درجه دو و سه به ترتیب ۱۲ درصد و ۲۴ درصد ارزش سهام تعیین شده است.

وی در ادامه افزود: مالیات سهام عدالت این مشمولان از سوی سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه وراث استقبالی از دریافت سود متوفیان خود نکرده اند، تصریح کرد: حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت فوت کرده اند که از این میان وراث تعداد بسیار محدودی از سهامداران برای تعیین تکلیف سود سهام مراجعه کرده اند.

سبحانی تاکید کرد: وراث می‌توانند به همراه مدارک شناسایی خود و متوفی مراجعه کرده و با ثبت نام و اعلام شماره شبا، تکلیف سود سهام عدالت خود را مشخص کنند، این افراد نیز مانند سایر مشمولان سود خواهند گرفت تا مصوبه جدید مجلس درباره متوفیان مشخص شود ثبت نام وراث برای سهام عدالت متوفیان محدودیت زمانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجمع ۴۵ شرکت موجود در سبد سهام عدالت برگزار شده، گفت: مجامع حدود ۴۵ شرکت تاکنون برگزار و ۳ یا ۴ شرکت هنوز برگزار نشده است که مجامع سه شرکت از شرکت‌های باقی مانده ۳۰ مهرماه و یکی از آن‌ها در آذرماه است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: بر اساس برگزاری مجامع و صورت‌های مالی سنوات گذشته، شرکت هلدینگ خلیج فارس جزو سه شرکتی است که مجمع آن‌ها در ۳۰ مهرماه برگزار شد که این شرکت بخش مهمی از سود سهام عدالت را تولید و مصوب می‌کند. با توجه به اتمام مجامع عمومی و اعلام رقم سود شرکت‌هایی که به سهام عدالت سود پرداخت می‌کنند مشخص شده است که رقم سود سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تقریبا بالغ بر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

سبحانی در توضیح رقم سود سال سهام عدالت ۹۶، توضیح داد: رقم سود سال ۹۵ چیزی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ با رشد ۳۰ درصدی رقمی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به توزیع ۳ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سود سهام عدالت بین مشمولان تصریح کرد: اکنون حدود ۴۰۰ میلیون از سود سهام عدالت مشمولان باقی مانده است که مربوط به افرادی است که شماره شبای خود را اعلام نکرده اند، بنا به تصمیم شورای اصل ۴۴ قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصاد و دارایی این مبلغ را در محلی سرمایه گذاری و به سود سایر مشمولان اضافه می‌کنند.

وی در خصوص تکلیف سود سهام عدالت کسانی که شبای خود را اعلام نکرده اند خاطر نشان کرد: می‌توانیم این رقم را در بانک ها، صندوق‌های سرمایه گذاری و یا در بورس سپرده گذاری کنیم، اما در حال حاضر کارشناسان سازمان خصوصی سازی در حال بررسی تعیین نحوه سرمایه گذاری این سرمایه هستند در تلاشیم تا سود این عده بلاتکلیف باقی نماند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مالیات سهام سهام عدالت سازمان خصوصی سازی فوت سود سهام خصوصی سازی خلیج فارس رشد اصل ۴۴ اقتصاد سرمایه گذاری سرمایه سود سهام سهام عدالت مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟