Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:42:13 GMT

مدیریت زباله‌های جامد و کاهش خشونت‌های شهری

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۷۵۰

مدیریت زباله‌های جامد و کاهش خشونت‌های شهری

محققان اظهار کردند: میزان تولید زباله در سراسر جهان در حال افزایش و تنها راه برای کنترل آنها، مدیریت است. مدیریت زباله‌های شهری در موارد بسیاری نقش دارد از جمله تغییرات اقلیمی از طریق تولید گاز متان و حتی ترویج خشونت‌های شهری.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، شهرهای جهان، ۱.۳  میلیارد تن زباله جامد در سال ۲۰۱۲، تولید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود که تولید زباله شهری تا سال ۲۰۲۵ به ۲.۲ میلیارد تن افزایش یابد و با رشد سریع جمعیت و شهرنشینی باز هم افزایش می‌یابد.

کارشناسان اظهار کردند: افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند نسبت به افراد ساکن در کشورهای توسعه یافته به شدت تحت تاثیر ضایعات رها شده قرار می‌گیرند.

در کشورهایی با درآمد پایین‌تر و متوسط، اغلب مشکلات تخلیه زباله دیده می‌شود و یا زباله‌ها به صورت آشکار سوزانده می‌شوند. این اقدامات، سلامتی و ایمنی افراد را به خطر می‌اندازد و عواقب زیست‌محیطی برای جامعه دارد.

مدیریت زباله‌ها برای ساختن شهری پایدار و قابل سکونت ضروری است اما برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه و شهرهای بزرگ یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

اجرای این خدمات شهری ضروری، نیاز به سیستم‌های یکپارچه‌ای دارد که کارآمد و پایدار باشند و از نظر اجتماعی پشتیبانی شوند.از این رو باید به مدیریت زباله توجه کرد که می‌تواند شامل جمع‌آوری، حمل و نقل، دفع و بازیافت آنها باشد.

مشارکت شهروندان با تغییر رفتار، کلیدی برای مدیریت سیستم زباله است. باید در افراد انگیزه ایجاد شود تا ضایعات کاهش پیدا کند، منابع زباله جداسازی و از آنها مجدد استفاده شود.

در بسیاری از کشورها، فعالیت‌های مرتبط با بازیافت زباله منجر به ایجاد شغل شده است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خشونت زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش آموزان آبادانی و خرمشهری به همراه پاک بان ها و معلمان خود با حضور در مراسم روز زمین پاک و بوستان های شهر بر لزوم حفاظت از زمین پاک تاکید کردند. نجات زمین از پلاستیک شعار امسال هفته زمین پاک است. 

آنان با جمع آوری زباله ها از میان شاخ و برگ درختان، حاشیه رودخانه و بوستان ها از بزرگسالان خواستند در تولید کمتر زباله بویژه پلاستیک و جلوگیری از زباله پراکنی در محیط زیست در حفظ محیط زندگی برای نسل های آینده کوشا باشند. 

کودکان و نوجوانان آبادانی و خرمشهری با ابراز نگرانی از گسترش پلاستیک در سطح شهرها و روستاها تاکید کردند: زمین ثروتی عظیم است که آیندگان برای ادامه حیاتی شاد و پرانرژی به پاکی آن نیاز دارند و حفاظت از آن وظیفه نسل های کنونی است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت‌های زیست محیطی دانش آموزان به نمایش گذاشته شد که در قسمتی از آن دانش آموزان کاغذها را جمع آوری و در بطری های پلاستیکی ذخیره کردند تا برای بازیافت از محیط زیست جمع آوری شود.

محمود رضا یوسفی معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گوشه ای از این مراسم با اشاره به اینکه نظافت شهری و جمع آوری پسماند‌ها از جمله وظایف خدمات شهری شهرداری است افزود: در شبانه روز ۱۲۰ تن زباله در این شهر جمع آوری می‌شود که این میزان در تعطیلات نوروز به ۱۶۰ تا ۱۷۰ تن افزایش یافت. 

 

دیگر خبرها

  • مدیریت پسماندها و زباله های همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد!
  • کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل در بجنورد