Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس اداره بازرگاني خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گفت: بازگشايي بازارچه مرزي پرسه سو در مرز اين استان با کشور ترکمنستان، از دستور کار دولت خارج شده است.

امين قرباني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به مشکلات ساخت راه دسترسي از طرف ترکمنستان و نيز نبود رغبت اين کشور براي بازگشايي بازارچه مرزي پرسه سو، از دستور کار خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ترکمنستان اعلام کرده است که چهار معبر ارتباط ايران با اين کشور از جمله بازارچه هاي مرزي در اينچه برون، لطف آباد و باجگيران فعال است که البته با ظرفيت کامل فعاليت ندارند از اين رو تمايلي براي بازگشايي بازارچه پرسه سو ندارد.
* خراسان شمالي مجوز نمايشگاه ايران در ترکمنستان را گرفت
قرباني در بخش ديگر سخنان خود از دريافت مجوز برگزاري نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان با محوريت خراسان شمالي خبر داد و گفت: اين استان براي چهارمين بار، مجوز برگزاري نمايشگاه اختصاص جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان را دريافت کرده و اين رويداد اسفند ماه امسال در عشق آباد برگزار مي شود.
وي افزود: نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف صنعت، کشاورزي و خدمات با محوريت خراسان شمالي برگزار مي شود.
به گفته قرباني در آخرين نمايشگاهي که با محوريت خراسان شمالي برگزار شد، حدود 100 شرکت از ايران در عشق آباد ترکمنستان حاضر شدند.
رئيس اداره بازرگاني خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي با اشاره به مشکلات گمرکي براي صادرکنندگان اظهار داشت: تغيير در قوانين، اعمال برخي ممنوعيت ها براي صادرات و واردات و يا تغيير در تعرفه هاي واردات کشور ترکمنستان به موقع به ايران اطلاع رساني نمي شود و از اين رو صادرکنندگان در گمرک دچار مشکل مي شوند.
کشور ترکمنستان با خراسان شمالي 300 کيلومتر مرز مشترک دارد.
کارشناسان بر اين عقيده اند که با راه اندازي بازارچه پرسه سو علاوه بر تسهيل تجارت خراسان شمالي با ترکمنستان، گذرگاهي براي مبادلات تجاري استان هاي همجوار از قبيل گلستان، خراسان رضوي و مازندران با جمهوري قزاقستان نيز فراهم مي شود.
در هفت ماهه امسال، 242.7 هزار تن کالا به ارزش 62.7 ميليون دلار از خراسان شمالي صادر شده است که پنج درصد از ارزش ريالي اين مبادلات مربوط به صادرات به کشور ترکمنستان است.
7185/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، هدف گذاری واولویت اصلی امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر استان را جدیت بیش از پیش همه دستگاه‌ها در پیشگیری دانست و بر اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها و تقویت انجمن خیرین در حوزه آموزشی و نیز عمومی با هدف جلوگیری از انحراف تاکید کرد.
وی افزود: تصمیم بر آن شد، در ورودی‌های استان با تهیه کانکس و دیوارکشی در ایست و بازرسی‌ها، گام مهمترین برای پیشگیری از توزیع مواد مخدر برداریم.
استاندار همچنین در خصوص حوزه درمان اضافه کرد: در این هدف گذاری، مقرر شد، ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز فعلی افزوده شود.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد