Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@01:37:15 GMT

اجرای طرح غنی‌سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۸۵۷

به گزارش ایلنا، وحید مفید با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D. نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد غذایی از برنامه‌های وزارت بهداشت است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیسف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غنی سازی ویتامین D. در مواد غذایی مانند روغن، آرد و شیر مطرح است. در سال‌های گذشته شیر مدارس با ویتامین D. غنی سازی می‌شد و هم اکنون نیز برخی از کارخانجات بزرگ تولید لبنیات، محصولات خود را با این ویتامین غنی سازی می‌کنند.

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سه کارخانه تولید روغن، محصولات تولیدی خود را با ویتامین D. غنی سازی می‌کنند، عنوان کرد: البته این برداشت که استفاده بیشتر از این روغن‌ها ویتامین D. مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، اشتباه است و مردم باید در میزان مصرف روغن دقت کنند.

وی با اشاره به انتخاب آرد به عنوان یکی از حامل‌های اصلی غنی سازی با ویتامین D، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار داشته و به زودی مرحله آزمایشی در استان منتخب پیاده سازی می‌شود.

مفید گفت: سازمان غذا و دارو براساس طرحی مشترک با وزارت کشاورزی، پایش میزان فلزات سنگین گندم از قبیل: سرب، آرسنیک و کادمیم را در دستور کار قرار داده است. همچنین بناست که سموم گندم‌هایی که در داخل کشت می‌شوند، اندازه گیری و پایش شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو فلزات لبنیات ویتامین شیر مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!