Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@14:33:45 GMT

سه شنبه های بدون خودرو در نور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۴۹۱۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، رئیس محیط زیست شهرستان نور گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو در راستای حفظ سلامت جامعه، ‏کاهش مشکلات زیست محیطی و آلاینده های خودرو ها، رفع معضل ترافیک و در قالب بخشنامه به دستگاه های اجرایی ‏ابلاغ شده است و کارمندان ملزم به رعایت این طرح هستند‎.

عباس بابایی افزود : اگرچه در گام نخست این طرح از ادارات و دستگاه های اجرایی شروع شده ‏اما در حقیقت تلاش در راستای فرهنگ سازی و نهادینه شدن این فرهنگ در سطح جامعه می شود‎.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آلایندگی خودروها شهرها را از دلپذیری لازم دور نگه می دارد و مشکلات آلایندگی را افزایش می ‏دهد، گفت: امروزه شهرهای خوب نباید ساختار آهنی و ساختمان های بلند و ترافیک سنگین داشته باشند و به جای ‏خودرو محور باید انسان محور باشند‎. 

وی تاکید کرد: حق عمومی همه شهروندان استفاده از طبیعت پاک و آرامش روان است که در ساعات پرترافیک باعث ‏هجمه عصبی و سفرهای کاری با استرس می شود‎.‎‏ فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری ‏نقش قابل توجهی در استقبال از این طرح خواهد داشت‎.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سه شنبه نور مازندران دوچرخه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داود میرشکار گفت: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک گفت: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود. 

 یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند. 

دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است

.

دیگر خبرها

  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک