Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛طهماسبی درمراسم آغاز به کار کتابخانه عمومی روستای چم پلک شهرستان چگنی ، فرا رسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را گام موثری در جهت بهره مندی مناطق محروم روستایی از خدمات کتابخانه ای دانست و اظهارکرد: روستاها از ظرفیت و استعداد فراوانی برخوردارند و همگی ما وظیفه داریم با برنامه ریزی صحیح در راستای کشف این استعدادها و پرورش و شکوفایی آنها گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نقش برجسته مطالعه و کتابخوانی در افزایش علم و آگاهی در جامعه را یادآور شد وافزود: یکی از تهدیدات عمده تبادل اطلاعات از طریق فضای مجازی، انتشار مطالب مستند و غیر معتبر است و برای رفع این نقیصه باید به افزایش سطح معلومات و آگاهی عموم مردم از طریق مطالعه و کتابخوانی کمک کنیم.

طهماسبی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و استان،خاطر نشان کرد: علی رغم اهمیت و جایگاه والای مطالعه و کتابخوانی در تعالیم دین مبین اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این خصوص، متاسفانه سرانه مطالعه و کتابخوانی از وضعیت مطلوبی در جامعه برخوردار نیست و مسئولین باید اهتمام بیشتری به این مقوله مهم فرهنگی داشته باشند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دین مبین اسلام فضای مجازی کتابخانه های عمومی مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است