Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@11:00:40 GMT

مردی که در زلزله کرمانشاه جهانی شد+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۰۳۷

مردی که در زلزله کرمانشاه جهانی شد+عکس

خبرگزاری میزان- زلزله سال گذشته استان کرمانشاه یکی از حوادث تلخ تاریخ ایران بود که موجب شد بسیاری از خانواده‌ها عزیزان خود را از دست دهند و خانه و زندگی آنان نابود شود. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، زلزله سال گذشته استان کرمانشاه یکی از حوادث تلخ تاریخ ایران بود که موجب شد بسیاری از خانواده‌ها عزیزان خود را از دست دهند و خانه و زندگی آنان نابود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌ها از مصائب زلزله بسیار گفته اند، اما هنوز تک روایت‌هایی هست که گفته نشده اند و البته گوش‌هایی هم هست که باید آن‌ها را بشوند. یکی از این روایت‌ها صحبت‌های «فرهاد صفری» است که «شیرین»‌ترین افرادش را در زلزله از دست داده است؛ همسر و دو فرزندش!فرهاد از مشکل خود بعد از گذشت یکسال از زلزله گفت. او که به نظر می‌رسید این حالا آرام‌تر از روز‌های زلزله است با صدای آرامش از شب حادثه گفت؛ «وقتی جسد همسرم رو کنار زدیم آرین ۳ ماهه زیر بغل همسرم بود در حقیقت همسرم برای نجات جان پسرمان او را درآغوش گرفته و مانع مرگ فرزندمان شده بود.»
این عکس از «فرهاد صفری» بازتاب بسیار زیادی داشت و گفته شد که دولت آلمان این تصویر را روی قوطی‌های شیر خشک به منظور هم دردی با زلزله زدگان چاپ کرد.
شروع گفتگو همین قدر هولناک بود. آرامش فرهاد، البته زیاد طول نمی‌کشد، ابروهایش را در هم پیچید و به ناگاه ادامه داد «من و بسیاری از مردم از دست مسئولین خیلی ناراحت هستم برای کسی که هیچ چیزی ندارد شرایط گذاشتن برای ساخت خانه و زندگی همچون پرداخت وام که زن و دوتا بچه اش را از دست داده سزاوار نیست.»

به همان سرعت خشمش فروکش می‌کند و ادامه می‌دهد «این همه آوار روی سرم خراب شده، حالا باید برای ساخت خانه خراب شده‌ام بدهکار دولت بشم، روستا و زندگیم را رها کردم، چون توانایی پرداخت قسط و وام را ندارم، الان نیاز به همدردی و درک کردن و گوش دادن به حرفای دل بنده است»
این عکس در فضای مجازی بسیار دست به دست شد. تصویر فرهاد روی قوطی شیر خشک نقش بسته است. او در مصاحبه‌اش به این تصویر اشاره کرد. فرهاد حرف‌هایش را قطع می‌کند، بلند که می‌شود برود انگشتش را به سمت کانکس کناری‌اش می‌گیرد و با صدایی که بغض لرزان است می‌گوید «عین روانی‌ها روی خونه خراب شده‌ام یکی دو ساعت گریه میکنم و دوباره بر میگردم توی کانکس، اما همچنان خانه من با این فرزند آواره در انتظار کمک هستیم. آلمانی‌ها برای همدردی با زلزله زدگان عکس من را روی شیرخشک بچه هایش چاپ کردند، آن وقت در کشور خودم باید از اقساط وام فراری باشم.»فرهاد صفری ناراحت‌تر از پیش مصاحبه را ترک کرد و شاید به این فکر میکرد که چطور کودک یکساله‌اش را با این خاطرات هولناک بزرگ کند. هر چه که بود فهمیدم که مشکلات این بار کوه دل «فرهاد» را خراش می‌دهند، چرا که او «شیرین»‌ترین خاطراتش را با دستهایش دفن کرده بود.   انتهای پیام/
منبع: فارس
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه آلمان جهانی شیرخشک فرزندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین براساس گزارش دیجیاتو، محققان با بررسی این مورد، سعی داشتند درک بهتری از این عارضه و به‌طورکلی نحوه مکانیسم اعصاب بینایی برای ادراک چهره افراد آشنا کسب کنند.

براساس مقاله منتشرشده در The Lancet، در عارضه پروسپامتامورفوپسیا (Prosopometamorphopsia) یا به اختصار PMO، چهره افراد نزد بیمار مسخ‌شده و غیرعادی هستند. «ویکتور شارا»، فرد مبتلا به PMO، این عارضه را اینطور توصیف می‌کند که چهره افراد شیطانی به نظر می‌رسند. این عارضه بسیار نادر است و تاکنون تنها 75 مورد از آن گزارش شده. به همین دلیل محققان کالج دارتموث آمریکا با بررسی‌های این مورد خاص، سعی کردند متوجه شوند دقیقاً این افراد چگونه چهره دیگران را می‌بینند.

در عارضه PMO، بیمار چگونه چهره دیگران را می‌بیند؟

ویکتور شارا برای اولین‌بار در سال 2020 متوجه شد که دچار حالتی عجیب شده است؛ او متوجه مردی بدشکل در آپارتمانش شد که چهره عجیب‌وغریبی داشت؛ بعداً معلوم شد که آن مرد عجیب درواقع هم‌اتاقی او بوده است. شارا سپس دریافت که چهره همه افراد را مسخ‌شده و کج می‌بیند. او می‌گوید:

«اولین فکر من این بود که در دنیای شیطانی از خواب بیدار شدم.»

ویکتور شارا اظهار داشت که شیارهای عمیقی روی پیشانی، گونه‌ها و چانه افراد می‌بیند؛ همچنین این عارضه تنها در چهره افراد رخ می‌دهد و ظاهر اشیا، خانه‌ها یا خودروها عادی است. همچنین با اینکه چهره اشخاص غیرعادی شده بود، اما شارا می‌توانست هویت اشخاص را تشخیص دهد. نکته جالب اینکه این چهره‌های ترسناک تنها در واقعیت هستند و عکس آن شخص را کاملاً عادی می‌بیند.

خوشبختانه، برای اولین‌بار، محققان توانستند بازنمایی‌های بصری واقع‌گرایانه از تغییر چهره‌ها در اثر PMO به تصویر بکشند. برای انجام این کار، محققان از چهره یک فرد عکس گرفتند و سپس آن را روی صفحه نمایش به بیمار نشان دادند، همچنین خود آن شخص نیز پیش او حاضر بود. به این طریق محققان توانستند تفاوت ادراک این بیمار را با نرم‌افزار ترسیم کنند.

محققان با انجام این پژوهش امیدوارند که آگاهی جامعه علمی را درباره اختلال PMO افزایش دهند، چراکه معمولاً این عارضه به اشتباه نوعی اختلال‌ روانپزشکی یا حتی اسکیزوفرنی تشخیص داده می‌شود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888780

دیگر خبرها

  • آغاز پیش فروش بلیت نمایش «کمی کمتر بدزدین»
  • تلاش مردی در کالیفرنیای آمریکا برای ربودن یک خودروی در حال حرکت
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند!/ عکس
  • پیروزی تاریخی فوتبال افغانستان در خانه هند
  • وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی در اورامانات کرمانشاه
  • کلکسیونی از زیبایی‌ها را در اورامانات کرمانشاه ببینید 
  • گلایه گردشگران از نبود باجه الکترونیکی خرید بلیت
  • زلزله در «پاپوآ گینه‌نو» موجب تخریب افزون بر یکهزار خانه شد