Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - 'سید موسی علیزاده طباطبایی' معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: خوشبختانه طی چند سال گذشته با حمایت مقامات عالی دو کشور مرزهای طولانی فیمابین، به مرزهای دوستی و همکاری های اقتصادی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، علیزاده طباطبایی در جمع شرکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران در چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد، گفت: طی دو سال گذشته تمرکز اصلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد بر فعالیت اقتصادی بوده است و اکنون به خوبی نتیجه این فعالیت در کم و کیف روابط دو کشور قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما به عنوان سفارت وظیفه خود میدانیم تا بسترها و تسهیلات لازم را برای ورود و فعالیت های گسترده تجار در دو کشور فراهم و تلاش کنیم در حد امکان موانع را از سر راه برداریم.
علیزاده طباطبایی افزود: حضور قوی شرکت های ایرانی آنهم پس از تلاش های مذبوحانه دشمنان و تلاش برای ایجاد فاصله و التهاب میان دو ملت دوست و برادر، جای خرسندی و تشکر دارد.
وی افزود: این حضور قوی نشان می دهد اولا تحلیل منفی گرایانه در خصوص رابطه عمیق دو کشور همسایه صحیح نیست و همانطور که در مراسم میلیونی اربعین حسینی نیز آشکارا مشخص شد، روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت عراق عمیقتر از آن است که از دسیسه ها و فتنه انگیزیها تاثیر جدی ببیند هر چند دشمنان به توطئه های خود ادامه دهند.
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: ما دو کشور و دو ملتی نیستیم که با فاصله های دور صرفا بر اساس منافع تجاری بخواهیم ارتباطی را تداوم بخشیم بلکه تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مشترک داریم و مطمئن هستیم که هیچ موجی نخواهد توانست به این روح مشترک آسیب برساند.
علیزاده طباطبایی افزود: شما تجار و صنعتگران که با تدبیر، تلاش و پشتکار زمینه های زیست بهتر و رفاه را برای انسان های دیگر از جمله شهروندان ایرانی و عراقی فراهم می کنید نقش موثری در این زمینه دارید.
وی با تاکید بر ضرورت داشتن نگاه بلند مدت و رویکرد سرمایه گذاری پایدار در همکاری های میان ایران و عراق افزود: این اقدام سبب می شود علاوه بر سود تجاری فرصت های اشتغال برای جوانان دو کشور فراهم شود.
معاون سفیر ایران در بغداد افزود: در این زمینه می توان به تاسیس شرکت های مشترک فکر کرد و با همکاری مشترک به گسترش همکاری های اقتصادی روی آورد.
وی اضافه کرد: با عنایت به روابط سیاسی و مردمی عالی دو کشور همسایه می توانیم حجم مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم.
نشست مشارکت کنندگان در پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد با تجار و بازرگانان عراقی همراه با ضیافت شام با حضور سید موسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر ایران در عراق، حسینی دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، رئیس اتحادیه اتاقهای بازرگانی عراق، رئیس اتاق مشترک عراق و ایران، مدیر مرکز خدمات تجاری وزارت بازرگانی عراق و رایزن بازرگانی ایران در عراق برگزار شد.
در این نشست در خصوص آخرین وضعیت همکاری ها و زمینه های جدید همکاری بحث و تبادل نظر شد.
در چهل و پنجمین نمایشگاه بین المللی بغداد ۶۰ شرکت ایرانی تولیدات خود در بخشهای مختلف غذایی، ساختمانی، بهداشتی، فرش، زعفران، ماشین آلات، فولاد و میلگرد، تجهیزات خودرو، لوله و پروفیل، صنایع پلاستیکی، فراورده های کشاورزی و تبدیلی، خدمات فنی و مهندسی، دستگاههای خطوط تولید و غیره به نمایش گذاشته اند.
امسال ۱۸ کشور شامل ایران، عراق، سوریه، پاکستان، ژاپن، اردن، فرانسه، آلمان، اندونزی، ایتالیا، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، مجارستان، اکراین، اسپانیا، هند و تونس حضور دارند که بالاترین ضریب مشارکت مربوط به ایران میباشد.
خاورم *2**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران عراق نمايشگاه بغداد پاويون ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم

سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت امور خارجه روسیه، یادداشت تسلیت و همدردی خود را در دفتر یادبود به مناسبت قربانیان و مجروحین حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو نوشت.

به گزارش ایسنا، «کاظم جلالی» در پیام خود در این ارتباط نوشت: «ضمن محکومیت شدید این جنایت هولناک، مراتب تأثر و همدردی عمیق خود و دولت و ملت کشورم را به دولت و مردم روسیه اعلام می دارم.»

در حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو، حداقل ۱۳۷ نفر جان باختند و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفته است اما مقام‌های روسیه می‌گویند ردپای اوکراین در این حمله وجود دارد.

سفیر ایران در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است مبارزه مشترک و موثر با تمامی اشکال تروریسم، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین المللی است.»

او در ادامه پیام تسلیت تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری با همه کشورهای مستقل در رسیدن به راه‌حل جامع برای مبارزه با این پدیده شوم، اعلام می‌دارد.» 

جلالی در پایان یادداشت تسلیت نوشت: «از درگاه خداوند منان برای جان‌باختگان آرامش، برای بازماندگان صبر و برای همه مجروحان این حادثه ناگوار، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • عبور ۶۷ هزار کامیون طی یک سال از پل دوستی ایران و آذربایجان
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم