Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی علی نبیان معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استان مازندران را به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 16 روز پس از آغاز فعالیت محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، وی طی حکمی معاون سابق خود در استانداری مازندران را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو ماه اخیر به دلیل بازنشسته شدن عظیمیان مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن چالش های متعددی گریبان این سازمان را گرفته بود.

بعد از رفتن عظیمیان وزیر وقت راه در حکمی حسینی را به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرده بود ولی در روز استعفا یعنی 28 مهرماه جابر انصاری مدیرکل حراست وزارت راه را جایگزین حسینی کرده بود.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۳۱ فروردین برابر ۱۹ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

ماهواره هندی

۱۹ آوریل ۱۹۷۵ میلادی برابر با ۳۱ فروردین ۱۳۵۴ خورشیدی، اولین ماهواره ساخته‌شده در هند از ایستگاه پرتاب ولگوگراد روسیه با موشک Intercosmos C-1 شوروی پرتاب شد. این ماهواره، آریابهاتا برگرفته از نام یک ریاضیدان مشهور هندی در قرن پنجم نامگذاری شده بود. آریابهاتا ۳۶۰ کیلوگرمی طی ۲۰ ماه در سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در بنگلور، به‌دستی گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور او.آ. رائو ساخته شد. شکل آن یک ۲۶ ضلعی به قطر ۱.۴ متر بود که تمام وجوه آن به جز بالا و پایین با سلول‌های خورشیدی پوشیده شده بود و برای انجام آزمایش‌هایی در نجوم پرتو ایکس، هواشناسی و فیزیک خورشیدی طراحی شده بود و با یک فرستنده ۴۶ واتی VHF ارتباط برقرار می‌کرد که البته فقط پس‌از ۴ روز حضور در مدار، قطع برق به همه آزمایش‌های این ماهواره پایان داد. آریابهاتا تقریباً ۱۷ سال در مدار زمین باقی ماند تا اینکه در ۱۱ فوریه ۱۹۹۲ دوباره وارد جو زمین شد.

اولین ایستگاه فضایی جهان

۱۹ آوریل ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۳۱ فروردین ۱۳۵۰ خورشیدی، اتحاد جماهیر شوروی اولین ایستگاه فضایی جهان را باعنوان سالیوت 1 (DOS 1) با موشک پروتون-کی پرتاب کرد. این ایستگاه اولیه، فقط با یک ماژول بود و اولین خدمه آن با کپسول فضایی سایوز ۱۰ به محل ماموریت رفتند اما به‌دلیل نقص در سازوکار بخش لنگراندازی کپسول به بدنه سالیوت-۱ نتوانستند در ایستگاه فضایی پیاده شوند. خدمه دوم با سایوز ۱۱ وارد ایستگاه شدند و ۲۳ روز پربار را در آن سپری کردند. اما به‌طرز غم‌انگیزی، هر سه فضانورد در ۳۰ ژوئن ۱۹۷۱ در بازگشت به زمین جانشان را از دست دادند. یک دریچه تساوی فشار در کپسول ورود مجدد سایوز ۱۱ پیش از موعد باز شد. سالیوت-۱ در ۱۱ اکتبر ۱۹۷۱ دوباره وارد جو زمین شد. ۶ ایستگاه دیگر سالیوت در برنامه شوروی دنبال شد که درنهایت به پرتاب ایستگاه فضایی میر در ۲۰ فوریه ۱۹۸۶ منجر شدند.

اولین پرواز مستقل در سیاره‌ای دیگر

۱۹ آوریل ۲۰۲۱ میلادی برابر با ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ خورشیدی، هواگرد مریخ‌گرد نبوغ (Ingenuity) با نام مستعار جینی، اولین پرواز اتمسفری شناخته‌شده را به‌صورت برخاست و فرود عمود در سیاره‌ای دیگر غیر از زمین به‌‌مدت زمان حدود ۳۹ ثانیه با موفقیت انجام داد. نبوغ، بالگرد رباتیک پروانه هم‌محور است که برای آزمایش این فناوری باهدف ردیابی اهداف مورد نظر در مریخ از ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در مریخ فعال است. هدف از ماموریت جینی، برنامه‌ریزی بهترین مسیر برای حرکت مریخ‌نوردهای آینده است. طراحی این هواگرد، بسیار چالش‌برانگیز بود زیرا جو مریخ بسیار نازک و فقط ۱درصد از چگالی جو زمین است. این بالگرد خودران، فقط ۴۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد و بسیار سبک است.

پیر کوری

 ۱۹ آوریل ۱۹۰۶ میلادی برابر با ۳۱ فروردین ۱۲۸۵ خورشیدی، پیر کوری، فیزیک‌شیمی‌دان فرانسوی و برنده جایزه نوبل فیزیک ۱۹۰۳ درگذشت. او مطالعاتش را درباره مواد رادیواکتیو به همراه همسرش ماری کوری که در سال ۱۸۹۵ با او ازدواج کرد انجام می‌داد. نتایج پژوهش‌های آنها در شرایط سختی بسیار به‌دست آمد که امکانات آزمایشگاهی به‌ندرت کافی و استرس ناشی‌از انجام تدریس زیاد برای تأمین معاش را شامل می‌شد. پیر و ماری با‌هم، رادیوم و پلونیوم را در تحقیقاتشان درباره رادیواکتیویته با شکنش کانی اورانیت یا پیچ‌بلِند کشف کردند. بعدها آن دو، کارهای زیادی برای روشن‌کردن خواص رادیوم و محصولات تبدیل آن انجام دادند. کار آنها در این دوران اساس بسیاری از تحقیقات بعدی در فیزیک هسته‌ای و شیمی را تشکیل داد. عمر پیر کوری بسیار کوتاه بود. او در ۴۷ سالگی در اثر تصادف با درشکه جان باخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • سبزبانان و پاکبانان قشم صاحب خانه می‌شوند