Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:43:52 GMT

افتتاح ­دهمین همایش و نمایشگاه ملی قیر و آسفالت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۱۱۳

‍‍‍‍‍‍

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اذعان به کیفیت پایین و نامناسب رویه جاده های کشور گفت : 60 درصد بودجه ساخت راه‌ها به قیر و آ‌سفالت اختصاص دارد و در این راستا توجه به کیفیت این دو مقوله و روسازی و رویه راه‌ها امری ضروری است.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سوی دیگر رعایت کیفیت در حوزه قیر و آسفالت را از ما طلب می‌کند و این تکلیفی برای ما است که در کنار کمیت به کیفیت هم توجه خاص داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی راه اندازی سامانه پایش و رصد راه های کشور را یکی ازاقدمات مناسب باهدف بهبود کیفیت جاده های کشور دانست و افزود: سیستم PMS در واقع مدیریت خردمندانه راه است که نمای مناسبی از وضع جاده های کشور در اختیار ما قرار می دهد تا براساس این داده ها اقدامات لازم برنامه ریزی شود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید استفاده از مصالح جدید برای ارتقاء کیفیت راه‌ها در دستور کار قرار گیرد گفت: در این مرکز استفاده از رویه های بتنی به جای رویه آسفالت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ازآنجا که سیمان در کشور بیشتر در اختیار داریم و از طرف دیگر صادرات قیرآسان تر از صادرات سیمان است بنابراین می توان به جای استفاده از قیر در آسفالت ها ، از رویه بتنی در جاده ها استفاده کرد که با این اقدام سن مفید جاده های کشور تا 40 سال افزایش خواهد یافت.
شکرچی زاده توجه به فناوری‌های نوین در این حوزه را از نیازها و مطالبات سازمان راهداری دانست وافزود: ‌برگزاری همایش و نمایشگاه ملی قیر و آسفالت می تواند در این زمینه یک گام مهم محسوب شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شکرچی زاده نمایشگاه قیر آسفالت مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی افتتاح شد

ایسنا/سمنان مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی سمنان از افتتاح نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی خبر داد.

مرتضی امیرجان ۲۸ اسفندماه اظهار کرد: به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی توسط مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افتتاح شد.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی سمنان افزود: در این نمایشگاه بیش از ۳۹ مجموعه ریتون و آبریزهای سفالی از دوره‌های پیش‌ازتاریخ، دوران تاریخی و دوران اسلام به نمایش گذاشته‌شده است.

 امیرجان با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی توسط پایگاه ملی بافت تاریخی سمنان و با همکاری ستاد خدمات سفر استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان در حال برگزاری است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا روز پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۷ عصر از نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی در موزه پهنه سمنان بازدید نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تخصصی باستان‌شناختی ریتون و آبریزهای سفالی افتتاح شد
  • نظر کارگروه شعب حقوقی دیوان عالی کشور در مورد مستحق للغیر بودن مبیع و توافق متداعیین
  • افتتاح نمایشگاه بهاره در شهرستان لردگان
  • بانک‌ها همچنان رویه «غلط» بنگاه‌داری را ادامه می‌دهند
  • افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوروزی دربستان آباد
  • ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر
  • آغاز ثبت‌نام در دو رویداد بزرگ نقشه‌برداری کشور
  • اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین
  • احداث جاده بین مزارع در بهاباد
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی استان های شمالی در سلمانشهر