Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:33:47 GMT

بنتو به دنبال چهره‌های جدید برای تیم ملی کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۱۲۹

بنتو به دنبال چهره‌های جدید برای تیم ملی کره جنوبی

سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی بازیکنان جدیدی را به تیم ملی کشورشان دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از یونهاپ، تیم ملی فوتبال کره جنوبی قرار است هفته آینده در دو دیدار دوستانه برابر استرالیا و ازبکستان به میدان برود. پائولو بنتو سرمربی پرتغالی تیم ملی کره جنوبی که بعد از جام جهانی هدایت این تیم را بر عهده گرفت برای این اردو بازیکنان شاخصی چون سون هیونگ مین ستاره تاتنهام و کی سئونگ یئونگ بازیکن نیوکاسل را دعوت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به همین خاطر و با توجه به مصدومیت چند بازیکن، بنتو بازیکنان جدیدی را به تیم ملی کره جنوبی دعوت کرده است و می خواهد به این بازیکنان فرصت تازه ای برای درخشش در تیم ملی بدهد.

بنتو سرمربی کره جنوبی در همین رابطه گفت: قبل از شروع جام ملت‌های آسیا می‌خواهیم بازیکنان جدیدی را آزمایش کنیم تا برای شروع این رقابت‌ها دستمان باز باشد. به بازیکنان جدید میدان خواهیم داد تا بهترین بازیکنان را برای حضور در جام ملت‌های آسیا انتخاب کنیم.

بنتو در تیم ملی کره جنوبی تاکنون چهار بار روی نیمکت نشسته است که در این مدت موفق به دو برد و دو تساوی شده است.

تیم ملی کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های چین، قرقیزستان و فیلیپین هم‌گروه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پائولو بنتو تیم ملی فوتبال کره جنوبی جام ملت های آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بگو سیب! ربات‌ها لبخند می‌زنند

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ اگر با رُبات انسان‌نمایی روبه‌رو شوید که اول او به شما لبخند بزند چه حسی دارید؟ بی‌شک حس تعامل جالبی خواهد بود، اما ربات چطور می‌تواند چنین کاری کند و یا اصلاً لبخند را چطور تشخیص می‌دهد؟ در گزارش حاضر که از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی به فارسی برگردان شده است، با دستاورد تیم تحقیقاتی دانشگاه کلمبیا در طراحی چنین رباتی آشنا می‌شوید.

ربات‌ها برای برقراری ارتباط کلامی طراحی شده‌اند، اما ارتباطات غیرکلامی، به‌ویژه حالات چهره، حوزه‌ای است که هنوز در آن مشکل دارند. آزمایشگاه دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه کلمبیا بیش از پنج سال است که روی این چالش کار می‌کند. آنها روباتی به نام ایمو (Emo) ساخته‌اند که یک سر انسان‌مانند دارد و صورتش مجهز به ۲۶ رانشگر است که طیف وسیعی از حالات چهره را ممکن می‌سازد. ایمو حتی یاد گرفته است که لبخند انسان را ۸۴۰ میلی ثانیه زودتر پیش‌بینی کند و هم‌زمان با شخص لبخند بزند.

چالش‌های طراحی ربات

یکی از چالش‌های تیم دانشگاه کلمبیا، نحوه طراحیِ مکانیکی یک چهره رباتیک همه‌کاره بود که سخت‌افزار پیچیده و مکانیزم‌های فعال‌سازی داشت. این تیم تصمیم گرفت، به ربات آموزش دهد که حالت‌های صورت انسان را پیش‌بینی کند و آنها را به‌طور هم‌زمان با یک انسان اجرا کند. زمان انجام این حرکات بسیار مهم بود و تأخیر در تقلید، باعث می‌شد آنها غیرواقعی به نظر برسند، اما بیان هم‌زمان حالت‌های چهره، آنها را طبیعی‌تر نشان می‌داد، زیرا بر اساس استنباط از وضعیت احساسی انسان بود.

روش آموزش

محققان برای آموزش حالت‌های چهره، ایمو را جلوی دوربین قرار دادند و به آن اجازه دادند حرکات تصادفی انجام دهد. پس از چند ساعت، ربات رابطه بین حالات چهره و دستورات حرکتی خود را یاد گرفت. این تیم دو مدل هوش مصنوعی توسعه دادند: یکی که حالات چهره انسان را با تجزیه‌و‌تحلیل تغییرات ظریف در صورت هدف پیش‌بینی می‌کند و دیگری که با تشخیص حالات صورت، دستورات حرکتی را انجام می‌دهد. سپس این تیم تحقیقاتی، ویدیویی از حالات صورت انسان را برای ایمو اجرا کردند و پس از آموزش، ایمو توانست حالات چهره افراد را با مشاهده تغییرات کوچک در چهره‌شان پیش‌بینی کند.

اجزاء سازنده

ایمو دارای دوربین‌هایی با وضوح بالا در مردمک هر چشم است که به آن امکان می‌دهد تماس چشمی برقرار کند و برای ارتباطات غیرکلامی بسیار مهم است. سر این ربات با یک پوست سیلیکونی نرم و مجهز به سیستم اتصال مغناطیسی پوشانده شده است که امکان سفارشی‌سازی آسان را فراهم می‌کند. محققان اکنون در تلاش هستند یک مدل بزرگ زبانی مانند چت جی‌پی‌تی را در ایمو ادغام کنند.

آینده تعامل انسان و ربات

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه علمی، یوهانگ هو  (Yuhang Hu)، پیش‌بینی دقیق حالات چهره انسان به کمک هوش مصنوعی یک انقلاب در تعاملات انسان و ربات است. به طور سنتی، ربات‌ها برای تشخیص حالات چهره انسان‌ها هنگام تعامل طراحی نشده‌اند، اما اضافه شدن این توانایی نه تنها کیفیت تعامل را بهبود می‌بخشد، بلکه به اعتمادسازی بین انسان و ربات‌ها نیز کمک می‌کند. در آینده، یک ربات حالت‌های چهره شما را دقیقاً مانند یک شخص واقعی مشاهده و تفسیر خواهد کرد.

به آینده‌ای نزدیک می‌شویم که در آن ربات‌ها می‌توانند وارد زندگی روزمره ما شوند و همراهی، کمک و حتی همدلی کنند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • مردی که چهره دیگران را شیطانی می‌بیند!
  • چهره جدید دریاچه ارومیه پس از ۵ سال نابودی و خشکی! | فیلـم
  • بگو سیب! ربات‌ها لبخند می‌زنند
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • تغییر چهره شدید هومن برق‌ نورد
  • این چهره یک خون آشام واقعی است
  • این چهره یک خون آشام واقعی است (+عکس)
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • عکس| تصویری از تغییر چهره شدید هومن برق‌نورد
  • سرمربی کره جنوبی: فردا قطعا پیروز می‌شویم