Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:12:30 GMT

پاکستان دو عضو ارشد دیگر طالبان را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۱۶۶

پاکستان دو عضو ارشد دیگر طالبان را آزاد کرد

اسلام آباد - ایرنا - پاکستان دو عضو ارشد دیگر گروه طالبان را همزمان با سفر «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا به منطقه آزاد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های منطقه ای، «عبدالصمد ثانی» رییس بانک مرکزی در دوران حکومت طالبان در افغانستان در دهه 1990 و «صلاح‌الدین» یکی از فرماندهان رده پایین این گروه همزمان با سفر زلمی خلیل زاد به منطقه از سوی پاکستان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته دولت پاکستان تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده است.
اخیرا نیز، «ملا عبدالغنی برادر» از موسسان طالبان افغانستان معروف به «ملا برادر» از زندان پاکستان آزاد شده بود.
«ملا برادر» که آزادی وی یکی از درخواست‌های دیرینه طالبان بود، سال 2010 در عملیات مشترک پاکستان و افغانستان بازداشت شد.
«زلمی خلیل زاد» دیپلمات افغان تبار آمریکا که مامور ویژه پیگیری آن کشور برای صلح دولت افغانستان با گروه طالبان است، دومین سفر کاریش را به شکل مشابه سفر نخست که نیمه مهر ماه گذشته انجام داد، دوباره آغاز کرد.
گفته می شود که سفر «زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا به منطقه در راستای تلاش‌های آمریکا برای احیای مذاکرات صلح با طالبان صورت گرفته است.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان

 کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌منظور پاسخگویی به نیاز استان و با هدف توسعه و تعالی منطقه اقدام به گسترش، راه‌اندازی و تصویب رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

وی با اشاره به سیل مشتاقان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به رسالت اصلی خود، یعنی هموار کردن مسیر پیشرفت و مرتفع کردن مشکلات آموزشی، توانست بر اساس ظرفیت مناسب علمی خود موفق به افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها در استان بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و رفاه داوطلبان است، گفت: رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره (گرایش مشاوره خانواده)، فیزیولوژی ورزشی (گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی)، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت‌بدنی) و مدیریت دولتی با دو گرایش توسعه منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، رشته‌هایی هستند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مصوب شده و پذیرش دانشجو در این رشته محل‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم