Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ، از واگذاری برخی مسئولیت‌های معاونت اجرایی رئیس‌جمهور به دفتر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: تمامی این مسئولیت‌ها به دفتر رئیس‌جمهور واگذار نشده بلکه به این گونه است که کمیته تنظیم بازار به وزارت صمت، بخش از فعالیت‌ها هم به وزارت کشاورزی و بحث سوخت نیز به وزارت نفت واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود:  سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز به دفتر رئیس‌جمهور واگذار شد که در دولت نهم و دهم نیز سابقه داشته که این بخش از کارها توسط دفتر رئیس‌جمهور صورت گیرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که معاونت اجرایی ردیف بودجه جداگانه داشته و تکلیف آن چه خواهد شد اظهار داشت: ردیف بودجه‌ این معاونت صفر است.

محمد شریعتمداری اولین و آخرین معاون اجرایی روحانی بود؛ او پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92،‌ معاون اجرایی وی شد. در ابتدای دولت دوازدهم و تا یک ماه پیش وزیر صنعت و حالا وزیر کار شده است. محمود واعظی می‌گوید رئیس‌جمهور فعلا به معاون اجرایی نیاز ضروری ندارد و بر همین اساس ماموریت‌های این معاونت به بخش‌های مختلف از جمله دفتر رئیس‌جمهور منتقل شده است.

واعظی در خصوص اینکه رئیس‌جمهور دیگر معاون اجرایی نخواهد داشت؟ تصریح کرد: معاون مثل وزیر نیست که هر روز سراغش را بگیرید. آقای رئیس‌جمهور برای اینکه کارهایش را بهتر انجام دهد می‌توانند به این جمع بندی برسند که نیاز به کمک دارد و بر همین اساس می‌تواند بدون دنگ و فنگ حکم بزند و مشاور و معاون برای خود انتخاب کند. بنابراین این مسئله در اختیار رئیس‌جمهور است که اگر احساس کند که در این زمینه نیاز به کمک دارند حتما حکم می‌زنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنظیم بازار کشاورزی وزارت نفت دولت نهم بودجه معاون حسن روحانی انتخابات دولت صنعت بودجه دولت دولت نهم رئیس جمهور محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در یادداشتی برای همشهری درباره فعالیت این معاونت درسال گذشته و دستاوردهای آن نوشت؛
معاونت پارلمانی رئیس جمهور سیزدهم از آغاز این دولت سعی کرده است تا همواره تعاملی خوب و سازنده میان قوه مجریه و قوه مقننه برقرار کند تا حل مسائل کلان کشور و مشکلات مردم همواره به عنوان مهم ترین موضوع میان قوا در دستور کار قرار گیرد. اما به بهانه پایان سال ۱۴۰۲ و آغاز سال نو، گزیده‌ای از مهم ترین اقدامات معاونت پارلمانی رئیس جمهور را به سمع و نظر مردم فهیم ایران میرسانم.

اول: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ارتباط رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای ابعاد وسیعی بوده که با حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی ( 15 جلسه ) در قالب مراسم تحلیف، جلسات معرفی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تقدیم برنامه توسعه، ارائه و دفاع از لایحه بودجه پیشنهادی و ... و در مجموعه دولت در قالب جلسات مجامع استانی (31 جلسه) ، ملاقات با هیئت رئیسه مجلس –روسای کمیسیون – فراکسیون و .... ( 5 جلسه)‌و اجلاسیه های مشترک دولت و مجلس ( 5 جلسه) برقرار می‌شود. که از جمله دستاوردهای این جلسات و نشست‌ها همدلی و همراهی میان دولت و مجلس و فراهم نمودن زمینه‌های مناسب اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و .... در جامعه است.

دوم: برنامه ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ ملاقات های معاون اول رئیس‌جمهور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 8 مجمع استانی شامل 101 نفر و اعضا کمیسیون‌های اقتصادی ، صنایع و معادن و بهداشت و درمان، شامل 66 نفر نماینده و فراکسیون شاهد 8 نفر و تعدادی ملاقات انفرادی برگزار گردیده است. در این نشست‌ها سخنان و درخواست‌های نمایندگان در موضوعات مهم اقتصادی و تولیدی کشور و مسایل و مشکلات حوزه های انتخابی و منطقه‌ای مطرح شده، پاسخ ها و پیشنهاداتی از سوی معاون اول بیان گردید.

سوم: برنامه‌ریزی و هماهنگی دیدار و جلسات اعضا هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی ؛ ملاقات و جلسات اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس همواره بصورت حضور در صحن ،کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون‌ها و ملاقات های انفرادی در مجلس شورای اسلامی بوده است. در این میان اجرای طرح مشترک دولت و مجلس " دوشنبه‌های انس" (ملاقات وزرا و معاونین رئیس‌جمهور با نمایندگان در روزهای خاص) یکی از نوآوری‌های این دولت است که توسط اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس تنظیم و اجرا گردید. همچنین حضور فعال وزرا و معاونین رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با هدف تبیین برنامه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه مربوطه، پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم و نشست های تخصصی بوده است که نشان از اهتمام ویژه دولتمردان به تعامل و مشارکت در فرآیند کارشناسی مجلس شورای اسلامی دارد.

چهارم: دیدار و جلسات معاون اجرایی رئیس‌جمهور؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور که وظیفه پیگیری امور اجرایی کشور را بخ عهده دارد از ابتدای دولت سیزدهم با تعداد 509 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب 28 مجمع نمایندگان استانی و دیدارهای انفرادی ملاقات داشته است. این جلسات با محوریت سفرهای استانی رئیس‌جمهور، پیگیری مصوبات سفرها و سایر امور اجرایی مرتبط با حوزه‌های انتخابیه در استان‌های مختلف کشور، شکل گرفته است.

پنجم: جلسات مشترک اعضا هیئت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( موضوعات خاص) یکی از نوآوری های دیگر در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای تعامل بهتر، برگزاری جلسات مستمر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه قبل از جلسه علنی است که با همکاری دفتر دولت در مجلس و آقایان حاجی بابایی و پژمانفر برگزار می‌گردد در این جلسات بر حسب مورد و اهمیت، موضوع تخصصی در دستور کار قرار می گیرد

کد خبر 840700 برچسب‌ها سید محمد حسینی دولت سیزدهم معاون پارلمانی رئیس جمهور

دیگر خبرها

  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران