Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، جابر اخلاقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان امروز در جلسه قرارگاه مشترک راهیان نور دانش‌آموزی با اشاره به اعزام دور دوم اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور، اظهار کرد: 3 هزار و 80 دانش‌آموز پسر در قالب 70 اتوبوس از 19 تا 29 آبان ماه جاری به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: خوشبختانه با همدلی آموزش و پرورش و سپاه قدس گیلان مشکلات اعزام در این دوره کمتر بوده ولی همچنان هزینه‌ها و پشتیبانی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاروان‌های راهیان نور است.

در ادامه سرهنگ عباس بایرامی، سرپرست هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مفاهیم ارزشی در دوران مدرسه، گفت: بسیاری از آموزه‌های بلند ملی، اخلاقی و آموزشی نظیر 8 سال دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور و همچنین پدافند غیرعامل باید به شیوه هنرمندانه در دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی از تمهید مقدمات برای آماده سازی و تجهیز اردوگاه جنوب و همچنین از ضرورت رعایت حقوق شهروندی افراد در اعزام‌های راهیان نور خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند توصیه کنکوری برای دانش‌آموزان روزه‌دار

ایسنا/خوزستان یک مشاور کنکور با اشاره به نحوه مدیریت زمان در روزه‌داری گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

احمد خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مدیریت زمان و درس خواندن در زمان روزه‌داری، اظهار کرد: درباره تغذیه در دوره روزه‌داری دانش‌آموزان می‌توانند از توصیه‌های متخصصان استفاده کنند اما درباره ساعات مطالعه، دانش‌آموز باید ببیند چه روش مطالعه‌ای منجر به خستگی او نمی‌شود. امسال نیز ماه رمضان و تعطیلات نوروزی با هم ادغام شده و طبیعتا تعطیلات بیشتر است.

وی بیان کرد: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود. این روشی است که بسیاری از مشاوران توصیه می‌کنند و ساعت بیولوژیکی بدن نیز در آن نیز رعایت شده است بنابراین می‌تواند استاندارد باشد.

خدادوست گفت: برخی دانش‌آموزان این روش را دوست ندارند و شب بیداری را می‌پسندند. در این روش دانش‌آموز روز را استراحت می‌کند و شب را به مطالعه اختصاص می‌دهد البته بسیاری از مشاوران این روش را تایید نمی‌کنند اما باید این را قبول کرد که ساعت بیولوژیکی برخی دانش‌آموزان این گونه است و نمی‌توانند در دوران روزه‌داری، در ساعات روز مطالعه کنند.

وی بیان کرد: روش شب‌بیداری ممکن است صدماتی داشته باشد زیرا باعث به هم ریختن زمان خواب می‌شود و پس از به پایان رسیدن تعطیلات نیز باعث افت تحصیلی می‌شود. البته هدف تایید و رد کردن روش اول و دوم نیست بلکه بهتر است دانش‌آموز روش مطالعه را برحسب شرایط خود انتخاب کند.

این مشاور کنکور گفت: شب بیداری باعث به هم ریختن سیستم بدن می‌شود؛ برخی دانش‌آموزان شب بیدار هستند و تمام روز می‌خوابند که شیوه خوبی نیست.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از تعطیلات عید، افزود: دوران عید روزهای طلایی دانش‌آموزان کنکوری است. دانش‌آموزان دوازدهم همچنان مدرسه می‌روند بنابراین زمان کمی نسبت به دانش‌آموزان پشت کنکوری دارند. یک هفته مانده به پایان سال که عموما دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند و تعطیلات عید، زمانی طلایی و سرنوشت‌ساز و رتبه‌ساز است.

وی ادامه داد: هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم استرس دانش‌آموز بالاتر می‌رود؛ برخی از دانش‌آموزان پیش از تعطیلات عید، تراز بالایی دارند اما پس از عید ضعیف می‌شوند که دلیل آن می‌تواند نداشتن مهارت در خواندن، تست‌زنی، راهنمایی اشتباه و... باشد.

خدادوست گفت: اسفندماه، تعطیلات عید و پس از عید از اهمیت بالایی برخوردار است؛ همیشه به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که به گذشته و آینده فکر نکنند چون باعث افت تحصیلی می‌شود. البته فکر کردن به آینده گاهی خوب است اما باید توجه داشت که افراطی فکر کردن آسیب‌زا است.

وی عنوان کرد: در دو ماه باقی مانده به کنکور هستیم بنابراین دانش‌آموز باید تمام توان و انرژی خود را به کار گیرد. کنکور مانند ماراتن است و  نشستن و دست از کار کشیدن بازندگی را درپی خواهد داشت. هر چند همه زندگی کنکور نیست اما بخش زیادی از آینده از این طریق مشخص می‌شود.

این مشاور کنکور گفت: البته فقط دوران عید مهم نیست بلکه دوران بعد از عید بسیار مهم‌تر است. اگر دانش‌آموزی در تعطیلات عید خوب جمع‌بندی کند، در دوره پس از عید نیز می‌تواند موفق شود. در این دوره بهتر است تست زمان‌دار و پوششی کار کرد. البته نمی‌توان در این دوران تمام کتاب‌ها و پایه‌ها را خواند اما با تست‌زنی می‌توان نقاط ضعف و قوت را مشخص کرد. دانش‌آموزانی که کمی عقب‌تر هستند باید سعی کنند تست آموزشی بیشتر و تست زمان‌دار کمتری کار کنند چون تست زمان‌دار زمانی کار می‌شود که دانش‌آموز به موضوع درسی مسلط است.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود که دانش‌آموزان کنکوری در این دوران مسافرت‌ها را لغو کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. البته دانش‌آموزان پایه دوازدهم می‌توانند به مسافرت یک روزه و دانش‌آموزان دیگر پایه‌ها به مسافرت دو تا سه روزه بروند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت ۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در جشنواره سفیران سلامت
  • چند توصیه کنکوری برای دانش‌آموزان روزه‌دار
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز