Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در شاخص کتابخوانی حائز رتبه‌های برتر کشوری است. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمود ثمینی ظهر امروز در آئین تکریم و بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار با اشاره به بازدید و حضور پررنگ مقام معظم رهبری در نمایشگاه‌های کتاب اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی همواره توجه ویژه‌ای به فرهنگ علم، کتاب و کتابخوانی دارند و این می‌تواند یک الگو برای جامعه امروزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ملت ایران اهل علم و ادب و مطالعه هستند افزود: سرانه مطالعه خراسان‌شمالی نسبت به سرانه کشوری هم بالا و هم قابل قبول است و در امر کتابخوانی هم در سطح ملی حائز رتبه‌های برتر هستیم. همچنین سرانه کتابخانه نیز در سطح استان و مرکز استان افزایش پیدا کرده اما هنوز هم به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم. باید در این راستا تلاش و فضاهای کتابخانه‌ای را افزایش دهیم.

فرماندار شهرستان بجنورد تصریح کرد: این امکان باید برای تمام اقشار جامعه فراهم باشد که در هر فرصت دلخواه به یک مرکز علمی و کتابخانه ای مراجعه کرده و مطالعه داشته باشند لذا باید به لحاظ مرجع علمی و اطلاعاتی مجهز باشیم تا علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف به راحتی کتب مد نظر را بیابند.

ثمینی با اشاره به این مطلب که علی‌رغم دسترسی مردم به اینترنت و دسترسی مردم به فضاز مجازی اما هیچ چیزی جای کتاب و کتاب مرجع را نمی‌گیرد٬ خاطرنشان کرد: توجه به کتاب از اهمیت بالا و ویژگی بالایی برخوردار است و هیچ مرجعی نمی‌تواند جای کتاب و کتاب‌خوانی را بگیرد.

وی تقویت و توسعه مراکز کتابخانه‌ای و به‌کارگیری کتابداران متخصص را امری لازم و ضروری دانست و بیان داشت: امروزه توانایی انسان‌ها در دانایی آن‌ها است و پایه دانایی مطالعه کتاب و کتابخوانی است. همچنین در عین توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تامین کتب مرجع باید کتابخانه‌ها را افزایش دهیم.

سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی در پایان اضافه کرد: ترغیب فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از مدارس شروع شود تا در ذهن کودکان نهادینه و در آینده جامعه‌ای پویا و سرزنده‌تری داشته باشیم لذا کتاب باید جز سبد خانوار قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم در پایان این آئین از دستگاه‌های برتر در امر کتاب، کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها و همچنین کتابداران برتر استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ن

R7719/P1361/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد

علی باقرزاده فاروجی در آیین تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشور به دست معلمان رقم می‌خورد، گفت: باید دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

او گفت : معلم قوی، محور مدرسه‌ای علمی را شکل می‌دهد و هیچ جامعه‌ای قوی نمی‌شود مگر در سایه معلمی باسواد و فهیم، باید در عمل برای توانمندسازی این قشر گام برداشته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: معلمی قوی است که دغدغه معیشت و تامین مایحتاج نداشته باشد و کشور از طریق معلمان قوی است توسعه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز با اشاره به دستاورد‌های این اداره کل گفت: سه هزار و ۷۰۰ نیروی جدید در ۲ سال و نیم گذشته از طریق آزمون‌های استخدامی، تبدیل وضعیت و کنکور سراسری در این اداره کل جذب شدند.

ابوالقاسم اکبری کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال کشوری در المپیاد‌های علمی و سه رتبه سومی المپیاد ریاضی آرکاداغ در کشور ترکمنستان از دستاورد‌های معلمان در تربیت دانش آموزان عنوان کرد.

او گفت : در دولت سیزدهم ۷۰ طرح آموزشی با ۳۶۰ کلاس درس بهره برداری شد و ۸۵ طرح با ۳۶۰ کلاس در حال اجرا و پیگیری است، علاوه بر آن ساخت ۱۳ مدرسه در قالب طرح نهضت ملی مسکن به تصویب رسید.

در این همایش از هشت معلم برتر استانی و چهار معلم برتر شهرستان بجنورد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم