Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:01:18 GMT

نقش و اهمیت تشک خواب بر یک سوم زندگی ما

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۲۷۴

نقش و اهمیت تشک خواب بر یک سوم زندگی ما

خواب کافی و با کیفیت مهم‌ترین عامل پر انرژی بودن افراد در طول روز می باشد. قدر خواب خوب و با کیفیت را تنها کسانی می‌دانند که به دلایل مختلف از آن محروم هستند. از مهم‌ترین دلایل مختل کننده خواب خوش می‌توان به شرایط محیطی، سبک یا سنگین بودن خواب و کیفیت نامناسب لوازم خواب اشاره کرد. لوازم خواب و به‌خصوص تشک، به دلیل این که به صورت مستقیم بر فرد اثر می‌گذارند، از دیگر عواملی که مورد اشاره قرار گرفته‌اند مهم‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تشک نامناسب به چند طریق می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام زنبیل، برای آگاهی از ارتباط تشک‌های طبی فنری استاندارد بر کیفیت خواب، ابتدا باید با عواملی که به داشتن خواب با کیفیت کمک می‌کنند آشنا شده و بعد از آن انواع تشک‌های موجود در بازار را شناخته و اثرات هر کدام را بر کیفیت خواب افراد بدانیم.

در ادامه به بررسی اثرات تشک‌ها بر کیفیت خواب افراد اشاره می‌کنیم. در انتها نیز اطلاعاتی درباره تشک‌های فنری طبی و ارتباط انها با کیفیت خواب به دست می‌آوریم.

عوامل موثر بر کیفیت خواب افراد

خواب با کیفیت از چند لحاظ حائز اهمیت است. خواب کافی و مناسب در طول روز به سلامت پوست و روشنی آن کمک فراوان می‌کند. همچنین بر توانایی تمرکز افراد در هنگام کار و داشتن انرژی کافی در طول روز بسیار موثر است. به همین منظور آشنایی با عوامل موثر بر کیفیت خواب برای دستیابی به خواب کافی با کیفیت ضروری است. عوامل موثر بر کیفیت خواب را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد.

1-عوامل داخلی

این عوامل کاملا مربوط به عادات خواب افراد است که شامل خواب در حالت استاندارد، ساعت خواب، میزان خواب و حساسیت فرد به عوامل بیرونی است. این موارد را می‌توان با تمرین و سعی در رفع عادات مضر بر طرف کرد.

1-عوامل خارجی

عوامل خارجی به دو دسته عوامل خارجی قابل پیشگیری و عوامل خارجی غیرقابل پیشگیری تقسیم می‌شوند.

الف: عوامل خارجی غیر قابل پیشگیری: عوامل خارجی غیرقابل پیشگیری در کل شامل عواملی است که وجود آن غیرقابل پیشگیری است، ولی اثر آن ها بر خواب افراد قابل کنترل است. مثلا سر و صدای موجود در ساختمان ها، مخصوصا آپارتمان‌ها همیشه وجود دارد ولی می‌توان با استفاده از روش‌های نوین ساختمان سازی اثر آنها را محدود کرد. از دیگر عواملی که در این دسته‌بندی قرار می گیرند، میزان نور ورودی به خانه است.

ب: عوامل خارجی قابل پیشگیری: این مورد شامل عواملی است که توسط افراد قابل پیشگیری است و بیشتر به کیفیت لوازم خواب مرتبط است. لوزام خواب به دلیل اینکه به صورت مستقیم بر کیفیت خواب فردی که از آن‌ها استفاده می‌کند تاثیر گذارند، باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند. در این میان تشک، بسیار مهم‌تر از بقیه است. بدین منظور به صورت خلاصه با انواع تشک‌های موجود در بازار آشنا شده و به بررسی اثر آنها بر کیفیت خواب می پردازیم.

تشک های فنری

ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع تشک موجود در بازار این نوع از تشک‌ها می‌باشد و وقتی هدف اول کاهش هزینه باشد، گزینه‌های مناسبی به نظر می‌رسند. این نوع از تشک‌ها بر حسب نوع فنرها به دو دسته منفصل و متصل تقسیم‌بندی می شوند.

تشک های با فنر متصل که نوع اولیه این تشک‌ها می‌باشد، از تعدادی فنر که جابجایی آن‌ها به هم دیگر وابسته است تشکیل شده. اگر بخواهیم به اثر این نوع از تشک‌ها بر کیفیت خواب افراد بپردازیم، مهم‌ترین عاملی که به ذهن می‌رسد این است که این تشک‌ها، برای افرادی که خواب سبکی دارند، مناسب نیستند. در مدل‌های دونفره این نوع از تشک‌ها با جابجایی یک نفر، نفر دیگر به سمت آن منحرف می‌شود و همین لرزش‌ها و ارتعاشات باعث بیدار شدن فرد حساس می‌شود. تشک‌های با فنر منفصل این ایراد را ندارند، زیرا جابجایی هر فنر، مستقل ازدیگری است. دیگر مشکلی که انواع تشک های فنری برای افراد ایجاد می‌کنند این است که بعد از خوابیدن طولانی، این تشک‌ها جای بدن افراد را به خود می‌گیرند و از حالت مسطح خارج می‌شوند و این باعث فشار غیر یکنواخت به بدن شده که منجر به درد در طول روز می‌شود. همچنین چون هدف اول در تولید این تشک‌ها کاهش هزینه است، از موادی با جنس‌های نه چندان مناسب تولید می‌شوند که می‌تواند برای کودکان و افراد دارای حساسیت‌های تنفسی و پوستی مشکل‌زا باشد. وخیم شدن این مشکلات می‌تواند کاملا خواب افراد را مختل کند.

تشک های طبی

با توجه به مشکل ارتعاش و همچنین کیفیت مواد استفاده شده در تشک های فنری، شرکت های تولید کننده تشک به سمت تولید تشک های طبی که در آن ها از هیچ فنری استفاده نشده بود رفتند. این تشک ها به دلیل این که از فنر در آن ها استفاده نشده، سفتی یکنواختی در سراسر آن ها وجود دارد که این سفتی یکنواخت، حمایت نسبتا خوبی از ستون فقرات فراهم می کند. به علاوه، در این تشک ها از موادی استفاده می شود که حساسیت زا نباشند و به همین دلیل این تشک ها برای افرادی که حساسیت پوستی و تنفسی دارند بهتر بود. ولی به دلیل این که همچنان بعد از استفاده طولانی، جای بدن افراد روی آن می ماند، بر نواحی خاص بدن فشار بیشتری وارد می کند که باعث درد های مزمن در طول شب و بیدارشدن افراد می شود.

تشک های طبی فنری

با توجه به مشکلاتی که تشک های فنری و طبی می توانند ایجاد کنند، شرکت های تولید کننده تشک به سمت تولید تشک های طبی فنری رفتند. این تشک ها بهترین مدلی است که تولید شده و می توان با اطمینان گفت که برای اکثر افراد خواب با کیفیت و کافی را فراهم می کند اما چگونه؟

این تشک ها تلفیقی از تشک ها فنری و طبی می باشند، یعنی هم مثل تشک های فنری دارای فنر های مجزا هستند که ارتعاش را تقریبا مستهلک می کنند، هم مانند تشک های طبی از اسفنج های فشرده برای افزایش سختی و یکنواخت کردن سختی در کل سطح تشک استفاده شده است. بر روی این تشک ها جای بدن افراد باقی نمی ماند پس می تواند درطولانی مدت فشار یکنواخت خود را حفظ کند. با توجه به توضیحات داده شده، این ترکیب به معنی حداکثر کردن آرامش افراد درهنگام خواب است و افرادی که به لرزش تشک حساس هستند، از این بابت آسوده خاطر خواهند بود.

در مورد کودکان و افراد حساس، این مزیت به تنهایی کافی نیست. در ساخت این تشک‌ها از موادی استفاده شده که بی خطر بودن آن‌ها برای افراد حساس اثبات شده است. مثلا الیاف اکثر این تشک‌ها از پلی استر فشرده و  پوشش داخلی ازجنس نمد یا ترمو فلت است که در بررسی‌های انجام شده به عنوان بهترین مواد برای استفاده در تشک شناخته شدند. استفاده از مواد حساسیت‌زا، نه تنها باعث به هم خوردن روند خواب افراد در طول شب می‌شود، بلکه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به آنها وارد کند. این موارد به معنی فراهم‌آوردن هر آنچه برای داشتن خواب کافی و با کیفیت لازم است.

در حال حاضر معتبرترین برندهای تشک‌های فنری طبی موجود در بازار برندهای خوشخواب، رویا و زست است که با قیمت‌های متنوع در سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل موجود می‌باشد. جهت آگاهی از آخرین قیمت تشک خوشخواب ، تشک رویا و سایر برندها و خرید اینترنتی پرفروش ترین تشک‌های موجود در بازار با تضمین خرید با بهترین قیمت تشک می توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کرده و از ارسال فوری محصولات در کمتر از 3 ساعت و خدمات پس از فروش این فروشگاه اینترنتی معتبر بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی زنبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار کرد: کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه می‌توانند توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب شوند.

وی با بیان اینکه این افراد حداقل حقوق 11 و نیم میلیون تومان را دریافت و با مزایا تا 13 و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت، افزود: همچنین این افراد بیمه هم خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تصریح کرد: با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است.

محمدی گفت: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره 55530120 تماس بگیرند. همچنین تاکنون حدود 70  نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه بیدار کردن بچه ها از خواب، دو سبک زندگی متفاوت می سازد - سهیل رضایی (فیلم)
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • تمدید فرصت دلبری بیمه‌های زندگی بیمه تعاون
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان