Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:36:47 GMT

بزرگترین مشکل صادرات ایران برندینگ است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۳۱۷

مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب برندیگ کالاهای صادراتی و همچنین کمبود حمایت دولت از صادرکنندگان و بخش خصوصی را از جمله مهمترین چالش‌های حوزه صادرات عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، امروز (سه‌شنبه) نشست خبری سومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون سازمان توسعه تجارت ایران، رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو و مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

در این نشست محمد رئوف قادری - مدیرعامل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهر آفتاب - با اشاره به این‌که برندینگ مهمترین چالش بخش صادرات است، گفت: تعداد برندهای ایرانی که با کالاهای کشورهای جهان قابل رقابت باشد بسیار کم است.

وی در ادامه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی را به عنوان سکوی معرفی صادرات محصولات ایرانی به دیگر نقاط دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه تحریم‌ها برخی موقعیت‌های اقتصادی را محدود می‌کند اما بزرگترین فرصت برای گسترش صادرات است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به رشد صادرات در نیمه اول سال جاری، اظهار کرد: اگر قفل‌های صادراتی را باز می‌کردیم و اجازه می‌دادیم صادرکنندگان با فراغ بال بیشتری کار کنند، شاهد صادرات بیشتری بودیم.

قادری با بیان این‌که حوزه صادراتی ایران به اندازه کشورهای دیگر مورد حمایت دولت نیست، تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات این است که بروکراسی‌های سخت، سنتی و طولانی مدت که مانع کار صادرکنندگان است، برداشته شود.

وی همچنین یکی از اهداف این نمایشگاه را ایجاد فرصت گفت‌وگو و بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها از سوی فعالان اقتصادی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا