Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نه تنها در استان کرمان که در کشور اجرا نمی‌شود گفت: مطالبه کتابخانه‌ها از شهرداری‌های استان به حدود ۱۵ میلیارد می‌رسد. ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده صبح امروز در نشست خبری هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره عملکرد و آمار اداره کل کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر در استان کرمان 132 باب کتابخانه عمومی در استان در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه فعالیت کتابخانه‌ها به یک شبکه سراسری متصل است از این رو تمامی آمار ما به روز و دقیق است گفت: برای تمامی اعضای ما در کتابخانه‌ها شناسنامه وجود دارد.  

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 600 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و بیش‌ از 135 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند افزود: در سال گذشته یک میلیون و 400 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان امانت گرفته شده و 2 میلیون و 900 هزار مراجعه به کتابخانه‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 700 هزار نفر مراجه به کتابخانه‌ها داشتیم که 600 هزار جلد کتاب امانت گرفته شده است عنوان کرد: 64 هزار و 500 مترمربع فضای کتابخانه‌های عمومی استان است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه به ازای هر 100 نفر دو مترمربع کتابخانه عمومی در استان داریم و بیش از 11 هزار صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد گفت: کتابخانه‌های عمومی تنها مرکز فرهنگی هستند که در دور افتاده‌ترین نقاط کشور هم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی بخش کودک و نوجوان تاثیر زیادی دارد افزود: نگاه جدی به این حوزه شده است و در تمام کتابخانه‌های عمومی استان بخش مستقلی برای کودک و نوجوان داریم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات برای کودکان و نوجوان مانند قفسه و صندلی مناسب سن آنها در کتابخانه‌ها موجود است عنوان کرد: 200 هزار جلد کتاب کودک در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و 50 هزار عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

وی با بیان اینکه 80 درصد همکارن ما متخصص در حوزه کتاب هستند که خدمات تخصصی به مراجعان ارائه می‌کنند گفت: 590 نفر عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و 17 دستگاه فرهنگی عضو نهضت مطالعه مفید استان هستند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مسابقات کتابخوانی به دو شیوه مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود افزود: در سال گذشته بیش از 924 مسابقه کتابخوانی در استان برگزار شد و  110 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 968 برنامه فرهنگی و مذهبی در کتابخانه‌های استان برگزار شده است عنوان کرد: بیش از 4 هزار نمایشگاه کتاب و بیش از 40 رونمایی کتاب در کتابخانههای عمومی استان برگزار شده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 2 هزار و 950 نشست کتابخوان در استان برگزار شده است گفت: مسابقه و جشنواره کتابخانه رضوی را در استان داشتیم که بیش از 70 هزار نفر در این مسابقه از استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه خیرین کتابخانه‌ساز کمک در استان کرمان داشتند و 16 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در استان اهدا کردند افزود: امسال 300 میلیون تومان توسط یک خیر برای توسعه کتابخانه‌های استان کمک شده است.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری بیست و ششمین هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتابخانه و کتابدار گفت: 24 و 26 آبان ماه امسال روز عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان پیش‌بینی شده است.

وی از بازگشایی سه باب کتابخانه عمومی و افتتاح کتابخانه شهید باهنر کرمان در این هفته در کرمان خبر داد و افزود: بیش از هزار برنامه فرهنگی، 60 مسابقه کتابخوانی، بیش از 600 جلسه جمع‌خوانی کتاب و 8 رونمایی کتاب را در این هفته داریم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه همایش تجلیل از کتابداران، کتابخوانان، خیران و اصحاب رسانه فعال در حوزه کتاب روز شنبه برگزار می‌شود عنوان کرد: هوشنگ مرادی‌کرمانی میهمان ویژه این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان گفت: مسابقه سراسری کتابخوانی با عنوان آسمانی‌ها از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه براساس قانون نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها تعلق دارد گفت: متاسفانه این قانون در کشور و استان ما محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان شهرداری‌هایی داریم که کمک‌های خوبی در این حوزه کرده‌اند بیان کرد: متاسفانه شهرداری کرمان این مبلغ را پرداخت نکرده و مطالبه کتابخانه‌ها از شهرداری‌های استان به 15 میلیارد می‌رسد.

انتهای پیام/م

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند