Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@22:07:51 GMT

شهردار آبادان استیضاح نشد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۰۵۴۵۶

شهردار آبادان استیضاح نشد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اعضای شورای شهر آبادان امروز به منظور بررسی ماندن یا رفتن شهردار گردهم آمدند و عملکرد حسین حمید پور را زیر ذره بین بردند.

شهردار آبادان در این جلسه در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر با بیان اینکه در بسیاری از طرح‌ها زیرساخت‌ها آماده نیست گفت: امروز با توجه به اینکه تنها ۴۰ درصد فاضلاب و ۳۵ درصد آب شهری تکمیل شده است ما نمیتوانیم پروژه‌های بهسازی و نوسازی شهر را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدپور افزود: انجام پروژه‌های زیرساختی و تورم در قیمت مصالح از عوامل کند شدن امور عمرانی است، گرچه ما هم اکنون هیچ پروژه متوقف شده‌ای نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای به کار گیری ۱۰۰ نیروی لایروبی کانال‌ها در آبادان چگونه مجوز گرفته است پاسخ داد: امسال با انجام لایروبی اساسی اجازه ندادیم مانند سال‌های گذشته در زمستان مشکلی پیش بیاید و اینگونه در بارندگی‌ها آبگرفتگی معابر کمتر شد.

حمید کوراوند از اعضای شورا ضمن عذرخواهی بابت غیبت در جلسه گذشته گفت: همه میدانیم که حمیدپور می‌خواهد کار کند، اما به دلیل نداشتن تجربه و سابقه مدیریتی اختیار مجموعه از دستش خارج شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل هم ادامه کار وی در سمت شهردار، تنها درجا زدن آبادان خواهد بود.

کوراوند ادامه داد: ۵۰ طرح هم اکنون بدون انعقاد قرارداد و اعتبار ۸ میلیارد تومانی اجرایی شده؟!

در اینجا با تحت فشار قرار دادن شهردار برای استفاده از نزدیکانشان تنها در یک ماه، ۲ میلیارد تومان پول در اختیارش قرار می‌دهند که این غیراخلاقی است.

این عضو شورای شهر آبادان تاکید کرد: هم اکنون دو هزار نیروی کار داریم، اما باز نیروی قراردادی یک ساله جذب می‌کنند به اقوام و نزدیکان خود پست می‌دهند و بیت المال به هدر می‌رود.

فواد دریس دیگر عضو شورا هم با اشاره به طرح شهرداری الکترونیک که شهردار با طرح آن رای اعتماد گرفت و شهردار شد گفت: پیشنهاد این طرح با علم به میزان بدهی و وضعیت پرسنل شهرداری بود و حالا شهردار می‌گوید پول ندارم!

وی یادآور شد: در بحث حقوق هم حقوق کارمندان پرداخت شد، اما کارگران مناطق هنوز بستانکار هستند.

شهردار آبادان در پاسخ به این سوال گفت: ۳۰ سال است که در این شهر هیچ کاری انجام نشده! تصاویری که پیش از این در شبکه ۳ پخش شد باعث ننگ ماست.

کوراوند خطاب به حمیدپور با بیان اینکه شهر مدیریت می‌خواهد تاکید کرد: شهردار ما در موضوعات فنی شهر هیچ تخصص و اطلاعاتی ندارد.

وی گفت: گذشتگان به این شهر خیانت کردند و سیاست گذاری‌های ۲۰ سال گذشته آبادان را به نفع خود جهت دادند.

در پایان این پرسش و پاسخ‌ها و پس از رای گیری از اعضای شورای شهر، شهردار آبادان ابقا شد و با سه رای موافق و چهار رای مخالف استیضاح شهردار رای نیاورد و سکان شهر در دست حسین حمیدپور باقی ماند.

عبدالله کعبی، حمید کوراوند، خلیل جنامی، فواد دریس، سید شریف موسوی، آرش بهفر و حسن کمری اعضای حاضر در این جلسه بودند و ناصر کعبی و پوردریس غائبان جلسه استیضاح.

مطابق قانون برای استیضاح شهردار باید شش نفر از ۹ نفر رای موافق می‌دادند.

حدود دو هفته پیش اعضای شورای شهر آبادان از پاسخ شهردار به ۸ سوال مطرح شده قانع نشدند و جلسه استیضاح کلید خورد.

این جلسه قرار بود شنبه گذشته برگزار شود که با غیبت اعضای شورا این جلسه تشکیل نشد.

انتهای پیام/ف

استیضاح شهردار آبادان رای نیاورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی، درباره این‌که باتوجه به شعار سال، این سوال در بین جامعه کارگری پیش آمده است با این مقدار افزایش حقوق آیا برای آنان رمقی می‌ماند در چرخه تولید کوشا باشند و بتوانند این شعار را محقق کنند، گفت: یکی از ارکان اصلی تولید نیروی کارگری است که باید در عرصه حضور داشته باشد و تولید کند.

بنابر گزارش ایلنا، این نماینده مجلس تاکید کرد: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

وی افزود: نهایتا مسولیت با آقایان بوده است و باید نوعی تصمیم می‌گرفتند که عادلانه باشد، قبلش هم با نمایندگان کارگران‌ صحبت کرده بودیم، مصاحبه هم انجام داده بودیم که باید عدد حقوق، عددی مناسبی برابر آنچه که قانون دائمی می‌گوید باشد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: قانون دائمی می‌گوید افرایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم‌ باشد، این‌ها اولین کاری که باید انجام دهند این است نرخ تورم‌ را از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استعلام کنند و ببینند، نرخ تورم چقدر است و بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند. اگر همه بر اساس قانون عمل می‌کردند، خیلی از مشکلات به وجود نمی آمد.

وی اظهار داشت: این عددی که گذاشته شده کف حقوق است، طبیعتا واحدهای تولیدی، کارگری و خدماتی می‌توانند خودشان عددهای بالاتری دهند، یعنی کسی آنان را منع نکرده است که عددهای بالاتری را نپردازند و این می‌تواند تا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته شود، ملاک عمل قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این‌که آیا امکان استیضاح وزیر کار وجود دارد، گفت: باید ببینیم، به هر حال چون این نوع کارها تصمیم جمعی است، باید با همکاران مشورت کنیم و ببینیم چه کاری باید انجام داد.

وی درباره این‌که کارگران مطرح می‌کنند آیا خود مسئولان می‌توانند با ماهی ۱۰ میلیون زندگی کنند، عنوان کرد: خیر، واقعا نمی‌شود آنکه مشخص است. بالاخره خط فقر را خود مرکز پژوهش های مجلس تعیین و اعلام کرده است و دولت هم می‌داند خط فقر چه عددی است و حداقل بایستی عددی را می‌گذاشتند که یک مقداری نزدیک خط فقر باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • دیدار نوروزی شهردار و اعضای شورای شهر رشت با فرمانده سپاه قدس گیلان
  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول
  • دستیاران کمالوند در نفت معرفی شدند/ ادامه همکاری الماس سیاه با آبادانی‌ها
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ قرآنی در هیأت بیت‌الاحزان آبادان