Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بخش سیاست‌های مقایسه‌ای در دانشگاه MGIMO روسیه در جلسه بحث استراتژیک در ابوظبی در روز یکشنبه گفت که روابط روسیه با ایران از زمان آغاز تحریم‌های امریکا استراتژیک نبوده است. "اوکسانا گامان گولوتوینا" در این‌باره اشاره کرده است که روسیه متعهد به تقویت روابط با عربستان سعودی و کسب اطمینان از ثبات منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مورد روابط روسیه با ایران و ادامه تجارت آن کشور با تهران پس از تحریم امریکا می‌گوید این بدان معنا نیست که روسیه لزوما با ایران هماهنگ است. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- نشریه سعودی "عرب نیوز" در گزارشی مدعی شده که روابط روسیه و ایران پس از تحریم‌های امریکا استراتژیک نیست و آن دو کشور با یکدیگر هماهنگ نیستند. 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه در ادامه اشاره کرده که کارشناسان مسائل استراتژیک در ابوظبی باور دارند که گسترش روابط با ریاض یکی از اولویت‌های دولت روسیه است. 

عرب‎نیوز می‎افزاید: "رییس بخش سیاست‌های مقایسه‌ای در دانشگاه MGIMO روسیه در جلسه بحث استراتژیک در ابوظبی در روز یکشنبه گفت که روابط روسیه با ایران از زمان آغاز تحریم‌های امریکا استراتژیک نبوده است. دکتر "اوکسانا گامان گولوتوینا" در این‌باره اشاره کرده است که روسیه متعهد به تقویت روابط با عربستان سعودی و کسب اطمینان از ثبات منطقه است. او در مورد روابط روسیه با ایران و ادامه تجارت آن کشور با تهران پس از تحریم امریکا می‌گوید این بدان معنا نیست که روسیه لزوما با ایران هماهنگ است. او می‌گوید روسیه بدان‌خاطر از تحریم‌های امریکا علیه ایران ناراضی است که نگران است ایران فعالیت‎های هسته‌ای خود را شدت بخشد. 
این تحلیلگر در ادامه ادعای خود مدعی شد که از دید روسیه دو تهدید بزرگ در منطقه وجود دارند یکی اسلام سیاسی و دیگر گسترش نفوذ و قدرت ایران در منطقه. او می‌افزاید مسکو می‌خواهد به منازعه میان ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایان دهد. 

او اشاره می‌کند که هماهنگی با ایران خیلی موفقیت‌آمیز نبوده است. او می‌گوید هماهنگی روسیه با عربستان سعودی در مورد توافق پیرامون ساخت تاسیسات هسته‌ای و تجهیز عربستان سعودی در این زمینه موفق‌تر بوده است. "کلیف کاپکان" رییس گروه مشاوره و مطالعاتی اوراسیا می‌گوید: "روس‎ها در حال دستیابی به این اهداف هستند". 
او نیز اشاره می‌کند که گسترش روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به طور خاص عربستان سعودی در صدر اولویتهای روسیه است. او می‌گوید: "هدف اصلی روسیه گسترش روابط با بازیگران کلیدی در خاورمیانه است؛ از سوریه و لیبی گرفته تا مصر و عربستان سعودی. این موضوع برای روسیه حیاتی است". 
"دانیل پلتکا" از مشاوران نئومحافظه‌کاران در امریکا که در انستیتو "امریکن اینترپرایز" فعالیت کرده است، در این نشست گفت که واقعیت آن است که اگر شما سیاست خارجی را نادیده گیرید آن سیاست خارجی است که شمار را گرفتار می‌کند. جهان اجازه نخواهد داد که امریکا کنار گذاشته شود". 

"انور قرقاش" وزیر امور خارجه امارات در این زمان گفت که تحولات جهانی بسیار سریع روی می‌دهند. او گفت که نیاز به همکاری میان کشورهای عربی منطقه و متحدان غربی‌شان برای ایجاد یک نظم قوی و نوین در منطقه بوجود دارد. او گفته: "خطرات جدیدی مانند تروریسم، تسلیحات کشتار جمعی و تغییرات اقلیمی ایجاد شده‌اند. جنبش‌های تازه روی داده‌اند؛ از جمله فناوری‌های تازه، جهانی‌شدن و توانمند‌شدن زنان در عرصه‌های مختلف و مراکز تازه‌ای از قدرت‌های استراتژیک و اقتصادی مانند چین و هند که در حال ظهور و توسعه هستند. ما باید یک مرکز قوی عربی ایجاد کنیم که مسئولیت بیشتری را در مورد رسیدگی به مسائل امنیتی منطقه‌ای برعهده گیرد. عربستان سعودی نقش مهمی در شکل‌گیری جهان عربی صلح‌آمیزتر و موفق‌تر خواهد داشت". وزیر خارجه امارات در ادامه مدعی شد که نقش عربستان سعودی کمک به ایجاد ثبات در منطقه است. 
کارشناسان در این نشست اظهاراتی علیه نقش ایران در جهان مطرح کردند. وزیر خارجه امارات در این نشست مدعی شد: "از سال 1979 میلادی، زمان پیروزی انقلاب ایران به این سو، ایران بر توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک خود تمرکز کرده است. ما از ایران حمایت کردیم و به آن کشور فرصت دادیم اما این رویکرد نرم شکست خورد. ایران تنها به توسعه و گسترش موشک‌های خود پرداخت. ما به رویکرد جدیدی نیاز داریم". 
وزیر خارجه امارات ضمن تمجید از ترامپ برای خروج از برجام، مدعی شد که نیاز به یک رویکرد مشترک از سوی همه دولت‌ها از جمله دوستان اروپایی امارات برای مقابله با ایران وجود دارد.  او افزود:"باید توافق جدیدی با ایران وجود داشته باشد که تمام مسائل -نه فقط مسئله هسته‌ای- را حل کند. این نخستین گام در جهت برسمیت شناختن ایران به عنوان یک شریک واقعی در منطقه خواهد بود". 
کد خبر: ۵۵۶۳۹۱ تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ تعداد نظرات: ۱۵ نظر

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال الحاق اوستیای جنوبی به روسیه 

خبرگزاری ریا به نقل از رئیس پارلمان اوستیای جنوبی امروز یکشنبه گفت: اوستیای جنوبی، منطقه جدا شده از گرجستان، در حال مذاکره با مسکو در مورد امکان پیوستن به فدراسیون روسیه است.

آلن آلبوروف، رئیس پارلمان اوستیای جنوبی گفت: «ما در هماهنگی نزدیک با روسیه و با در نظر گرفتن روابط و معاهدات دوجانبه خود، در حال گفت‌وگو درباره همه این موضوعات هستیم. وقتی با فدراسیون روسیه (در مورد پیوستن به روسیه) به این ایده رسیدیم، این کار را انجام خواهیم داد.»

اوستیای جنوبی که پس از درگیری در اوایل دهه ۱۹۹۰ از گرجستان اعلام استقلال کرد، روابط فرهنگی و اقتصادی نزدیکی با روسیه از جمله استفاده گسترده از پاسپورت و ارز روسی دارد. مسکو استقلال اوستیای جنوبی را پس از یک جنگ کوتاه با گرجستان در سال ۲۰۰۸ به رسمیت شناخت.

اوستیای جنوبی همزمان با آغاز عملیات ویژه روسیه آمادگی خود را برای الحاق به روسیه اعلام کرد. این اعلامیه پس از الحاق دونتسک و لوهانسک به روسیه مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  • رایزنی سفیر ایران در مسکو با همتایان سعودی و لبنانی خود درباره غزه
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • احتمال الحاق اوستیای جنوبی به روسیه 
  • رابطه ایران و عربستان از نگاه شمخانی
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی