Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ بازوند در نشست خبری تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه گفت: زلزله‌ای با این بزرگی در غرب کشور ثبت نشده بود و تنها زلزله‌ای است که در امداد و نجات هیچ رسانه‌ای اعلام نکرد که بعد از 72 ساعت یا 48 ساعت، جنازه‌ای از زیر آوار پیدا شده باشد.
به گفته استاندار کرمانشاه ؛ 11 هزار نفر نیروی زبده در بحث امداد و نجات در این شهرستان‌ها مشغول بودند که این ظرفیت بی نظیر بود و یکی از دلایل کم بودن آمار فوت‌شدگان نسبت به سایر زمین‌لرزه‌های مشابه، امداد و نجات سریع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازوند گفت: تاکنون این زلزله 5 هزار و 435 پس لرزه داشته که برخی از این پس لرزه‌ها خود یک زلزله بود و این پس لرزه‌ها کار ما را در بحث بازسازی سخت می‌کرد زیرا مردم اعتماد نمی‌کردند در خانه‌های خود باشند و ما مجبور بودیم مردم را در کانکس‌ها مستقر کنیم.
وی افزود: در این زمین‌لرزه 35 تا 40 درصد دبی آب افزایش داشت و تمام شهرها مشکل گل آلودی و آلودگی آب پیدا کرد و زندگی عادی مردم ساری و جاری بود.
استاندار کرمانشاه گفت: زمین‌لرزه‌ای به این بزرگی اولین زمین‌لرزه‌ای بود که شبکه‌های اجتماعی هم مدیریت می‌کردند و امروز خیلی از تصویرهایی که از فضای مجازی منتشر شده بود در بررسی‌های آسیب‌شناسانه استفاده می‌شود.
وی گفت: یک ماه درگیر اسکان اضطراری بودیم و 94 هزار چادر هلال احمر و 10 هزار و 500 چادر نیز با کمک مردم توزیع شد و مردم منطقه که هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده بودند، با صبوری بیشتری این حادثه را تحمل کردند و الان هم می‌گوییم که ما کنارشان هستیم.
بازوند ادامه داد: دو ماه هم درگیر اسکان موقت بودیم که 18 هزار و 800 کانکس توزیع شد که 5 هزار کانکس را مردم و 13 هزار کانکس را دولت تامین کرد.
در زمین‌لرزه کرمانشاه 104 هزار واحد مسکونی تخریب شد و خسارت دید که 68 هزار واحد تعمیراتی بود و 59 هزار نفر برای دریافت تسهیلات در بانک ثبت نام کردند که کارهایشان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: همچنین در این زلزله 13 هزار جایگاه دامی و 18 هزار دام از بین رفت که دولت به ازای هر دام تلف شده 600 هزار تومان و به ازای هر دام سنگین 3 میلیون تومان پرداخت کرد.
بازوند افزود: بار مالی این زلزله تا امروز 10 هزار و 855 میلیارد تومان بوده که ممکن است بیشتر هم شود و دولت 855 میلیارد تومان بابت امهال وام‌های زیر 50 میلیون به زلزله‌زدگان به بانک ها پرداخت کرد.
استاندار کرمانشاه افزود: در مجموع یک هزار و 552 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کمک بلاعوض شده و یک هزار و 241 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها خسارت وارد آمد. خوشبختانه در این زمین‌لرزه هیچ گونه مشکل امنیتی وجود نداشته است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شبکه های مجازی امداد و نجات زلزله کرمانشاه استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با صدور پیامی اعلام کرد: اعتراضات ماه‌های اخیر مردم دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست؛ بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

به گزارش ایسنا، بیانیه سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدت‌هاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و به ویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما «خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود.» آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند